Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Pierderea valabilitatii esalonarii la plata. Cum putem cere mentinerea unei esalonari?

04-Mai-2017
4321

Readucem in atentia dumneavoastra prevederile in vigoare aferente modului in care se poate pastra valabilitatea unei esalonari la plata, dupa ce termenul de valabilitate se pierde din cauza nerespectarii conditiilor stabilite prin lege. Avem astfel cazul unei firme care a pierdut esalonarea din cauza nerespectarii conditiilor de plata. In urma primirii deciziei de pierdere a esalonarii, are posibilitatea (o singura data) sa depuna o cerere de mentinere a esalonarii. Vom raspunde astfel urmatoarelor intrebari: "Exista un model de cerere? Care ar fi procedura de urmat dupa primirea deciziei, documentatia care ar trebui intocmita pentru mentinerea esalonarii (in situatia in care trebuie intocmita o documentatie) si daca au fost generate accesorii in perioada de la pierderea esalonarii pana la mentinerea acesteia?".

Potrivit art. 200 din Codul de procedura fiscala debitorul poate solicita organului fiscal competent mentinerea unei esalonari a carei valabilitate a fost pierduta din cauza nerespectarii conditiilor, o singura data pe perioada de valabilitate a esalonarii, daca depune o cerere in acest scop inainte de executarea garantiei de catre organul fiscal competent sau inainte de stingerea obligatiilor fiscale, dupa caz. Cererea se solutioneaza prin emiterea unei decizii de mentinere a valabilitatii esalonarii, cu pastrarea perioadei de esalonare aprobate initial. Pentru mentinerea valabilitatii esalonarii, debitorul are obligatia sa achite obligatiile fiscale exigibile la data comunicarii deciziei de mentinere a valabilitatii esalonarii, cu exceptia celor care au facut obiectul esalonarii a carei valabilitate a fost pierduta, in termen de 90 de zile de la data comunicarii deciziei. Prevederile art. 194 sunt aplicabile in mod corespunzator.

Continutul cererii de mentinere a esalonarii, documentatia si procedura aplicabila sunt prevazute in OPANAF 90/2016. La art. 13 alin. 1 din Procedura de aplicare a acordarii esalonarii la plata de catre organul fiscal central, prevazuta in anexa 2 la acest ordin este detaliat continutul cererii pentru mentinerea unei esalonari a carei valabilitate a fost pierduta, neexistand un formular tipizat.

Dupa depunerea cererii, organul fiscal elibereaza, din oficiu, un certificat de atestare fiscala, intocmeste referatul "B" prin care verifica conditiile de mentinere a valabilitatii inlesnirii la plata si emite si comunica decizia de mentinere a valabilitatii esalonarii la plata impreuna cu un nou grafic de esalonare la plata, care face parte integranta din aceasta, cu pastrarea perioadei de esalonare ramase din esalonarea aprobata initial, precum si decizia de mentinere a valabilitatii amanarii la plata a penalitatilor de intarziere si a penalitatilor de nedeclarare, dupa caz. 

Odata cu emiterea acestor decizii, se emit si deciziile referitoare la obligatiile de plata accesorii reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere aferente obligatiilor fiscale esalonate, calculate pana la data emiterii deciziei de mentinere a valabilitatii esalonarii la plata. De asemenea, odata cu decizia de mentinere a esalonarii la plata, organul fiscal competent anuleaza penalitatile stabilite prin decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii reprezentand penalitatile de 5% pentru sumele ramase de plata din esalonarea la plata urmare pierderii valabilitatii esalonarii la plata.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Pierderea valabilitatii esalonarii la plata. Cum putem cere mentinerea unei esalonari?":
Rating:

Nota: 3.5 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016