Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Pozitia CNIPMMR privind introducerea contraventiilor pentru lipsa noilor aparate de marcat

03-Sep-2018
3224

Incepand de la 1 septembrie 2018 operatorii economici mari si mijlocii care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie, sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic. In caz contrar, vor suporta rigorile legii care prevede contraventii de la 8.000 la 10.000 de lei..

In acest context, Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR)a remis un comunicat de presa in care isi exprima punctul de vedere cu privire la aplicarea sanctiunilor in cazul operatorilor economici care nu respecta legea.

Prin OUG nr.44/2018 s-au prelungit termenele de gratie, pana la care nu se aplica sanctiunile prevazute in OUG nr. 28/1999, pentru nedotarea cu noile aparate de marcat respectiv, asadar contribuabili mari si mijlocii au beneficiat de perioada de gratie pana la 1 septembrie, in timp ce contribuabilii mici mai au termen pana la 1 octombrie pentru dotarea cu aparate de marcat cu jurnale electronice.

Sanctiunile pentru lipsa noilor aparate de marcat prevad amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei, precum si:
(i) confiscarea sumelor nejustificate;
(ii) suspendarea activitatii operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, pana la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal si prezentarea dovezii de plata a amenzii sau a jumatate din cuantumul acesteia, dupa caz, organului constatator.

“Raportat la situatia de fapt prezentata de Ministerul Finantelor Publice, potrivit careia se estimeaza ca operatorii economici mari si mijlocii utilizeaza cca. 100.000 de aparate de marcat, iar pana la aceasta data au fost instalate numai 28.986 de aparate de marcat pentru toate categoriile de contribuabili, inclusiv cei mici (…) CNIPMMR sustine initiativa Ministrului Finantelor Publice pentru introducerea contraventiilor pentru lipsa noilor aparate de marcat sub incidenta Legii prevenirii nr. 270/2017”, se arata in comunicatul remis de CNIPMMR.

Presedintele CNIPMMR, Florin Jianu, a declarat ca “Legea prevenirii nr. 270/2017 isi dovedeste utilitate practica pentru intreprinzatori, prin evitarea situatia in care acestia pot fi sanctionati in mod direct, fara a beneficia in prealabil de o masura de prevenire. Introducerea contraventiilor pentru nerespectarea termenelor de utilizarea de catre intreprinzatori a aparatelor fiscale dotate cu jurnal electronic sub legea prevenirii este o masura benefica, mediul de afaceri fiind in situatia de a nu putea respecta termenele impuse de OUG nr. 44/2018 si din vina autoritatilor publice care nu au capacitatea eliberarii avizelor tehnice necesare aparatelor de marcat dotate cu jurnal electronic. O solutie mai buna ar fi fost, insa, prelungirea termenului pana la care agentii economici trebuie sa se supuna dispozitiilor legale, privind utilizarea aparatelor de marcat dotate cu jurnal electronic, avand in vedere ca la nivel national au fost instalate doar 28.986 aparate”.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici