
Raportul Special
realizat de specialisti
UPDATE: Ordinul nr. 593/2020 privind aprobarea Procedurii de decontare a sumelor pentru plata indemnizatiei pentru fiecare zi libera acordata in conditiile art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru parinti in vederea supravegherii copiilor, in situatia limitarii sau suspendarii activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor in unitatile de invatamant si in unitatile de educatie timpurie anteprescolara, ca urmare a raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, a documentelor justificative, precum si a modelului acestora a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 836 din 11 septembrie 2020.
Articol initial:
Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca a pus in dezbatere publica un nou Proiect de ordin pentru aprobarea "Procedurii de decontare a sumelor pentru plata indemnizatiei pentru fiecare zi libera acordata in conditiile art. 1 din OUG nr.147/2020".
Procedura de decontare a sumelor pentru plata indemnizatiei pentru fiecare zi libera acordata in conditiile art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru parinti in vederea supravegherii copiilor, in situatia limitarii sau suspendarii activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor in unitatile de invatamant si in unitatile de educatie timpurie anteprescolara, ca urmare a raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, documentele justificative precum si modelul acestora.
Art. 1 - Pentru decontarea sumelor pentru plata indemnizatiei pentru fiecare zi libera acordata in conditiile art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 147/2020 privind acordarea unor zilelibere pentru parinti in vederea supravegherii copiilor, in situatia limitarii sau suspendarii activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor in unitatile de invatamant si in unitatile de educatie timpurie anteprescolara, ca urmare a raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, denumita in continuare ordonanta de urgenta, angajatorii depun la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetena, respectiv a municipiului Bucuresti in a caror raza teritoriala acestia sau
sucursalele/punctele de lucru ale acestora, dupa caz, isi desfasoara activitatea, o cerere, intocmita
conform modelului prevazut in Anexa nr. 1 la prezenta procedura, care va fi datata si semnata de
reprezentantul legal.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Art. 2 - (1) Cererea prevazuta la art. 1 va fi insotita de urmatoarele documente justificative:
a) lista angajatilor care au beneficiat de zilele libere, precum si indemnizatia acordata pe aceasta
perioada, intocmita conform modelului prevazut in Anexa nr. 2 la prezenta procedura;
b) copii de pe statele de plata din care sa reiasa acordarea indemnizatiei pentru fiecare zi libera;
c) declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal al angajatorului prin care se atesta ca lista prevazuta la lit. a) contine persoanele care indeplinesc conditiile reglementate de ordonanta de urgenta, intocmita conform modelului prevazut in Anexa nr. 3 la prezenta procedura;
d) dovada platii impozitului si contributiilor de asigurari sociale, de asigurari sociale de sanatate,
precum si a contributiei asiguratorie pentru munca aferente indemnizatiei pentru fiecare zi libera.
(2) Cererea si documentele justificative prevazute la alin. (1) se transmit de catre angajatori
electronic sau in format letric la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, in termenul de 30 de zile de la data efectuarii platii contributiilor si
impozitelor aferente indemnizatiei, prevazut de art. 5 alin. (2) din ordonanta de urgenta.
(3) Angajatorii isi asuma raspunderea pentru corectitudinea si pentru veridicitatea datelor inscrise in documentele prevazute la alin. (1).
(4) in situatia identificarii unor inadvertente in documentele transmise potrivit alin. (1), precum si in
situatia in care informatiile din documentele transmise sunt incomplete sau pe baza acestora nu se
poate determina indeplinirea conditiilor legale pentru decontarea sumelor pentru plata indemnizatiei pentru fiecare zi libera, agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti solicita angajatorilor clarificari scrise si/sau prezentarea de documente suplimentare.
Art. 3 - Verificarea de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, a indeplinirii conditiilor prevazute la art. 1 alin. (1), (4) si (5) din ordonanta
de urgenta se face pe baza listelor nominale cu copiii, respectiv cu persoanele evidentiate pe unitati de educatie timpurie anteprescolara, de invatamant sau servicii de zi, intocmite conform modelului prevazut in Anexa nr. 4 la prezenta procedura, transmise de catre institutiile publice in a caror coordonare sau subordine se afla unitatile de invatamant sau serviciile de zi in termenul de maximum 10 zile de la decizia de limitare sau suspendare a cursurilor in unitatea de invatamant sau a activitatilor din serviciile de zi prevazut de art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta.
Art. 4 - (1) Stabilirea sau, dupa caz, respingerea dreptului angajatorilor de a beneficia de decontarea sumelor pentru plata indemnizatiei pentru fiecare zi libera se face in baza deciziilor emise de directorii executivi ai agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
(2) Dreptul angajatorilor de a beneficia de decontarea sumelor pentru plata indemnizatiei pentru
fiecare zi libera se respinge in situatia in care cererea si documentele justificative prevazute la art. 2 alin. (1) se transmit dupa implinirea termenului prevazut de art. 5 alin. (2) din ordonanta de urgenta precum si in situatia in care se constata de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, neindeplinirea conditiilor de decontare a indemnizatiei.
Art. 5 - (1) Decontarea sumelor pentru plata indemnizatiei pentru fiecare zi libera se face prin
virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit, in termenul de 15 zile
calendaristice prevazut de art. 5 alin. (3) din ordonanta de urgenta, care curge de la data inregistrarii la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti a documentelor prevazute la art. 2 alin. (1).
(2) in situatia prevazuta la art. 2 alin. (4), termenul de 15 zile calendaristice prevazut de art. 5
alin. (3) din ordonanta de urgenta curge de la data inregistrarii la agentiile pentru ocuparea fortei de
munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti a clarificarilor scrise si/sau a documentelor
suplimentare solicitate.
Art. 6 - Debitele rezultate in urma constatarii de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti a nerespectarii conditiilor de decontare a indemnizatiei
pentru fiecare zi libera se recupereaza in conformitate cu prevederile art. 47 din Legea nr. 76/2002
privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si
completarile ulterioare.
Pentru a vedea DOCUMENTELE NECESARE, click AICI«
Extras din Proiectul de Ordin:
ORDIN
Nr.___________din____________2020
pentru aprobarea Procedurii de decontare a sumelor pentru plata indemnizatiei pentru
fiecare zi libera acordata in conditiile art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru parinti in vederea supravegherii copiilor, in situatia limitarii sau suspendarii activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor in unitatile de invatamant si in unitatile de educatie timpurie anteprescolara, ca urmare a raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, a documentelor justificative precum si a modelului acestora
Avand in vedere prevederile art. 5 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru parinti in vederea supravegherii copiilor, in situatia limitarii sau suspendarii activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor in unitatile de invatamant si in unitatile de educatie timpurie anteprescolara, ca urmare a raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, in temeiul prevederilor art. 22 alin. (3) din Legea nr. 202/2006 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca emite urmatorul ordin:
Art. 1 - Se aproba Procedura de decontare a sumelor pentru plata indemnizatiei pentru fiecare zi
libera acordata in conditiile art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 147/2020 privind
acordarea unor zile libere pentru parinti in vederea supravegherii copiilor, in situatia limitarii sau
suspendarii activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor in unitatile de
invatamant si in unitatile de educatie timpurie anteprescolara, ca urmare a raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, documentele justificative precum si modelul acestora, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2 - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I si intra in vigoare in trei
zile de la data publicarii
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Retragere asociat. Cesiune parti sociale la valoarea nominalaRevenire suspendare temporara. Care e procedura pentru o microintreprindere?Proiect ANAF: Noi documente pot fi solicitate suplimentar anumitor operatorilor economici pentru inregistrarea aparatelor de marcat electroniceSustinerea examenului de consultant fiscal noiembrie 2022. Mod de desfasurare, tematica, bibliografie si DOCUMENTE NECESARE pentru inscriereNoutati Legislatie Fiscala 23 - 27 martie 2009Ultimele articole
Majorarea capitalului social din profit. Ce presupune si reglementari cheieScapa de mersul la banca! Iata cum iti poti deschide cont curent pentru afacerea ta chiar de la birouE-Factura si E-Transport in 2025. Principalele modificari intrate in vigoare de anul acestaRadiere intreprindere individuala. Etape si acte necesareE-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?Sfaturi de la experti
Aplicarea sistemului RO e-Factura pentru serviciile cu locul prestarii in alt stat membru
Intrebare: Mentionez ca furnizorul nu a transmis factura prin SPV.
In acest caz, cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cum setati in SAGA NC pentru AIC fara gestiune - raportare SAF-T si Intrastat
Intrebare: Nu stiu cum sa fac acest lucru in soft Saga. Anterior, ii intrebasem pe cei de la SAGA daca pot da codul NC fara sa creez articol de stoc si mi-au spus ca nu se poate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?
Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025
Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA