Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Programul Prima Casa: Plafon stabilit la 200 milioane euro

06-Iun-2012
3772
Programul Prima casa a fost implementat la nivelul anului 2009, intr-un context in care fluxurile specifice tranzactiilor pe piata imobiliara erau blocate deoarece persoanele fizice se confruntau cu dificultati in accesarea unui credit de investitii imobiliare destinat achizitionarii/construirii unei locuinte, dificultati care se datorau in principal lipsei garantiilor solicitate de institutiile de credit conform normelor de creditare proprii.

Nota de fundamentare a proiectului publicat de Ministerul Finantelor mentioneaza ca se propune asigurarea continuitatii programului Prima casa prin alocarea unui plafon de 200 milioane euro in limita caruia pot fi emise garantii potrivit art. 1 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 368/2009 in anul 2012.

Finantatorii participanti in etapa anterioara a programului au obligatia de a notifica FNGCIMM si Ministerul Finantelor Publice cu privire la intentia de a solicita alocarea de sume din plafonul aferent anului 2012 cu cel putin 30 de zile calendaristice inainte de data la care estimeaza ca vor consuma integral plafonul reutilizat, respectiv sumele care le-au fost alocate anterior din plafonul aferent anului 2012.

Nivelul plafonului reutilizat aferent fiecaruia dintre finantatorii care si-au exprimat optiunea pentru reutilizarea procentului de 50% din soldul total al garantiilor acordate in cadrul etapelor anterioare ale Programului "Prima casa", asa cum a fost definit la art.5 lit.d 1 ) din Anexa nr.1 la normele de implementare a programului, aprobate prin HG nr.717/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, a fost individualizat in cadrul protocoalelor semnate intre FNGCIMM si finantatori inainte de inceperea etapei precedente, in vederea derularii programului in conditiile impartirii riscului.

In termen de 10 zile calendaristice de la data primirii notificarii, FNGCIMM solicita acordul prealabil al Ministerului Finantelor Publice privind alocarea de sume din plafonul aferent anului, criteriul de alocare fiind ponderea garantiilor acordate de finantator in totalul garantiilor acordate in conditiile impartirii riscului, raportata la intervalul ramas pana la sfarsitul anului 2012. Prin aprobarea reglementarilor in forma propusa, finantatorii vor putea beneficia de alocarea plafonului imediat dupa ce au epuizat plafoanele anterioare, evitandu-se astfel instalarea panicii provocate de oprirea creditarii persoanelor fizice care au intreprins demersuri si au efectuat cheltuieli pentru a intra in program, respectiv au semnat antecontracte de vanzare cu termene stricte de perfectare a contractelor de vanzare-cumparare.


Pentru o administrare eficienta a resurselor limitate puse la dispozitie, alocarile se vor efectua continuu, exclusiv in favoarea finantatorilor care au utilizat integral plafonul reutilizat sau sumele alocate pe parcursul anului 2012 din plafonul total de 200 milioane euro, dupa caz.

FNGCIMM este autorizat sa evalueze cel putin trimestrial modul de utilizare de catre finantatori a plafonului alocat pentru anul 2012 si sa efectueze realocari intre finantatori in functie de gradul de utilizare a sumelor alocate, de ponderea garantiilor acordate de finantator in totalul garantiilor acordate in conditiile impartirii riscului si de intervalul ramas pana la sfarsitul anului 2012.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016