Programul Prima Casa: Plafon stabilit la 200 milioane euro
Programul Prima casa a fost implementat la nivelul anului 2009, intr-un context in care fluxurile specifice tranzactiilor pe piata imobiliara erau blocate deoarece persoanele fizice se confruntau cu dificultati in accesarea unui credit de investitii imobiliare destinat achizitionarii/construirii unei locuinte, dificultati care se datorau in principal lipsei garantiilor solicitate de institutiile de credit conform normelor de creditare proprii.
Nota de fundamentare a proiectului publicat de Ministerul Finantelor mentioneaza ca se propune asigurarea continuitatii programului Prima casa prin alocarea unui plafon de 200 milioane euro in limita caruia pot fi emise garantii potrivit art. 1 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 368/2009 in anul 2012.
Finantatorii participanti in etapa anterioara a programului au obligatia de a notifica FNGCIMM si Ministerul Finantelor Publice cu privire la intentia de a solicita alocarea de sume din plafonul aferent anului 2012 cu cel putin 30 de zile calendaristice inainte de data la care estimeaza ca vor consuma integral plafonul reutilizat, respectiv sumele care le-au fost alocate anterior din plafonul aferent anului 2012.
Nivelul plafonului reutilizat aferent fiecaruia dintre finantatorii care si-au exprimat optiunea pentru reutilizarea procentului de 50% din soldul total al garantiilor acordate in cadrul etapelor anterioare ale Programului "Prima casa", asa cum a fost definit la art.5 lit.d 1 ) din Anexa nr.1 la normele de implementare a programului, aprobate prin HG nr.717/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, a fost individualizat in cadrul protocoalelor semnate intre FNGCIMM si finantatori inainte de inceperea etapei precedente, in vederea derularii programului in conditiile impartirii riscului.
In termen de 10 zile calendaristice de la data primirii notificarii, FNGCIMM solicita acordul prealabil al Ministerului Finantelor Publice privind alocarea de sume din plafonul aferent anului, criteriul de alocare fiind ponderea garantiilor acordate de finantator in totalul garantiilor acordate in conditiile impartirii riscului, raportata la intervalul ramas pana la sfarsitul anului 2012. Prin aprobarea reglementarilor in forma propusa, finantatorii vor putea beneficia de alocarea plafonului imediat dupa ce au epuizat plafoanele anterioare, evitandu-se astfel instalarea panicii provocate de oprirea creditarii persoanelor fizice care au intreprins demersuri si au efectuat cheltuieli pentru a intra in program, respectiv au semnat antecontracte de vanzare cu termene stricte de perfectare a contractelor de vanzare-cumparare.
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Factura marfa neconforma livrata in UE Factura primita de la clientul nostru reprezinta in fapt marfa deteriorata fie pe parcursul transportului fie in timpul manipularii in depozite. Pe factura mentioneaza fiecare...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
Pentru o administrare eficienta a resurselor limitate puse la dispozitie, alocarile se vor efectua continuu, exclusiv in favoarea finantatorilor care au utilizat integral plafonul reutilizat sau sumele alocate pe parcursul anului 2012 din plafonul total de 200 milioane euro, dupa caz.
FNGCIMM este autorizat sa evalueze cel putin trimestrial modul de utilizare de catre finantatori a plafonului alocat pentru anul 2012 si sa efectueze realocari intre finantatori in functie de gradul de utilizare a sumelor alocate, de ponderea garantiilor acordate de finantator in totalul garantiilor acordate in conditiile impartirii riscului si de intervalul ramas pana la sfarsitul anului 2012.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Plata in numerar a sprijinului catre participanti: conditii legale si documente
Intrebare: O ONG doreste sa acorde sume cash in euro, aferente unui sprijin individual in cadrul unui proiect cu finantare din fonduri europene, pentru participantii la proiect. Suma totala cumulata cash ar fi de 12.000 euro, individual pe cap de participant ar fi 1.000 euro. Cum trebuie procedat in acest caz?
* Se poate scoate suma integrala din banca si ulterior acorda suma de 1.000 euro prin dispozitie de plata pe cap de participant, sau se poate doar prin decont de cheltuieli?
* Cum trebuie respectate...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Donatie bunuri de catre o ONG
Intrebare: O ONG, cu activitati de sustinere, modernizare, eficientizare si imbunatatirea actului medical, care beneficiaza de sponsorizari, foloseste aceste sume pentru achizitia de bunuri ce intra in categoria obiectelor de inventar si a mijloacelor fixe. Poate aceasta ONG sa sponsorizeze sau sa doneze aceste bunuri catre Serviciul de Ambulanta din judet si care este forma juridica in acest sens? Care este procedura cea mai indicata prin care se poate realiza acest lucru si este necesar un contract...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Deducerea sponsorizarii
Intrebare: O societate comerciala inregistreaza pierdere la 30.09.2025, dar, datorita cheltuielilor nedeductibile, trebuie sa calculeze si sa inregistreze impozit pe profit. In timpul anului, societatea a efectuat sponsorizari care au fost considerate cheltuieli nedeductibile. In cazul societatilor care inregistreaza pierdere, se poate deduce sponsorizarea in limita legala din impozitul pe profit datorat?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Impadurire terenuri agricole. Inregistare. Amortizare
Intrebare: O fundatie, neplatitoare de TVA, desfasoara si activitate economica, avand ca obiect principal din activitatea economica impadurirea terenurilor agricole. In acest scop, au fost accesate fonduri nerambursabile prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), pentru implementarea unui proiect de impadurire. Contractul de finantare este considerat finalizat la sfarsitul perioadei de mentinere a investitiei, respectiv minimum 20 de ani de la infiintarea plantatiei. Subventia este incasata...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Imobilizare in curs nefinalizata
Intrebare: O societate, platitoare de impozit pe profit, a efectuat cheltuieli pentru ridicarea unei hale pe un teren (in urma cu 3 ani) in valoare de aproximativ 60.000 lei. Aceste cheltuieli au fost contabilizate in contul 231. Constructia nu a mai fost ridicata, iar terenul a fost vandut intre timp. Societatea a ramas cu acea suma in contul 231. Ce pot face acum pentru a inchide acel cont? Mentionez ca acele cheltuieli au fost de tipul: obtinerea unei autorizatii care a expirat, masuratori, turnarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Corectare erori. Neconcordante raportul Z
Intrebare: Va rugam sa ne ajutati cu urmatoarea problema: luna aceasta au existat mai multe neconcordante intre raportul Z si incasarile efective. La sfarsit de luna, declaratia A4200 a fost emisa si transmisa la casa de marcat automat. Ca urmare, va rugam sa ne spuneti cum putem interveni pentru modificarea valorii cu numerar a Z-urilor, astfel incat acestea sa fie corecte si in concordanta cu tranzactiile efectuate pe parcursul zilei.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<