Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect de OUG privind casele de marcat. 3 masuri importante

22-Oct-2024
1111
Proiect de OUG privind casele de marcat. 3 masuri importante

Un nou Proiect de OUG al Ministerului Finantelor a fost pus in dezbatere publica de institutie. Actul normativ prevede mai multe modificari in privinta caselor de marcat: pana pe 1 septembrie 2025 se amana sanctiunile pentru persoanele care utilizeaza case de marcat care nu emit cod QR, dar si alte masuri pentru contribuabilii care au automate comerciale.

Proiect de OUG privind casele de marcat. 3 masuri importante

1. Conform actului normativ, avand in vedere ca: 

- la statiile de incarcare a vehiculelor electrice plata serviciilor de incarcare ad-hoc se realizeaza exclusiv prin intermediul cardurilor de credit/debit si/sau a aplicatiilor de tip portofel electronic;
- se emit facturi simplificate pentru fiecare serviciu de incarcare electrica ad-hoc achitat printr-un instrument de plata electronica;
- este asigurata trasabilitatea operatiunilor/incasarilor, ceea ce contribuie la combaterea evaziunii fiscale, 

Se propune exceptarea de la obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale a incasarilor efectuate din activitatea de servicii de incarcare a vehiculelor electrice a caror contravaloare se incaseaza prin intermediul automatelor comerciale exclusiv prin utilizarea cardurilor de credit/debit si/sau a aplicatiilor de tip portofel electronic. 

2. Intrucat procesul de dotare a automatelor comerciale cu aparate de marcat electronice fiscale este in curs de finalizare, raportat la impedimentele de natura tehnica ce ingreuneaza considerabil procesul, se impune adoptarea masurilor necesare astfel incat sanctiunile prevazute de lege sa nu poata fi aplicate pe o perioada limitata de timp. 

Astfel, se propune suspendarea, pana la data de 31 decembrie 2024, a aplicarii atat a dispozitiilor care reglementeaza ca si contraventie nerespectarea obligatiei operatorilor economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, de a dota cu aparate de marcat electronice fiscale aceste dispozitive, cat si a celor care stabilesc sanctiunea aplicabila pentru aceasta fapta, doar in cazul acelor operatori economici care, la data controlului efectuat de organul fiscal au incheiate contracte pentru achizitionarea aparatelor de marcat electronice fiscale de la distribuitori autorizati, pentru toate automatele comerciale utilizate, cu termen de livrare si instalare pana la data de 31 decembrie 2024. 

Se mai prevede si faptul ca, in cazul operatorilor economici care desfasoara si alte activitati pentru care legea prevede obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, dispozitiile care vizeaza amanarea sanctiunii se aplica exclusiv pentru activitatea de livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz. 

3. In plus, se propune si suspendarea, pana la data de 1 septembrie 2025, a aplicarii sanctiunii prevazuta de lege, respectiv a dispozitiilor art. 10 lit. f), precum si a dispozitiilor art. 11 alin. (1) lit. h) din OUG nr. 28/1999, pentru savarsirea faptei de emitere a bonului fiscal fara ca acesta sa contina codul de identificare al beneficiarului, numarul de identificare al bonului, precum si datele prevazute la art. 4 alin. (2 1) din aceeasi ordonanta de urgenta, sub forma de cod QR. 

Masura vine in sprijinul entitatilor vizate si are in vedere acordarea timpului necesar pentru conformarea operatorilor economici, astfel incat contribuabilii sa nu fie sanctionati intrucat nu sunt in culpa deoarece pentru implementarea obligatiei, acestia sunt conditionati de realizarea modificarilor legislative, obtinerea de la ICI Bucuresti, de catre distribuitorii autorizati de aparate de marcat electronice fiscale, a suplimentului de aviz tehnic si in final de instalarea noului software, operatiuni care, pe de o parte, nu sunt sub controlul lor, iar pe de alta parte, sunt consumatoare de timp. 

Pentru savarsirea faptei de emitere a bonurilor fiscale cu date eronate, altele decat cele prevazute la lit. c) a art. 10 din OUG nr. 28/1999 sau fara ca acestea sa contina toate datele prevazute la art. 4 alin.(1) si respectiv unitatea de masura prevazuta la art.4 alin.(2) din acelasi act normativ, dispozitiile art. 11 alin. (1) lit. h) se aplica in continuare. 


Sursa: Min. Finantelor

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016