Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect: Din 1 ianuarie 2024 ar putea fi acordate vouchere de vacanta si pentru angajatii din mediul privat

13-Mar-2023
2858
Proiect: Din 1 ianuarie 2024 ar putea fi acordate vouchere de vacanta si pentru angajatii din mediul privat

Un nou Proiect de lege inregistrat la Senat propune ca din 1 ianuarie 2024 statul sa acorde vouchere de vacanta si pentru angajatii din mediul privat. Desi anumite firme le acorda deja, daca Proiectul va fi aprobat, angajatorii nu vor mai trebui sa suporte cheltuielile aferente. Cati angajati ar putea beneficia de facilitate?

Conform Proiectului de lege, va fi modificata si completata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta, astfel incat voucherele de vacanta in valoare de 1.450 de lei sa fie acordate, incepand cu 1 ianuarie 2024, si angajatilor din mediul privat. Facilitatea ar dura, daca Proiectul va fi aprobat, pana pe 31 decembrie 2026.

Reamintim ca in prezent doar angajatii de la stat se bucura de vouchere de vacanta.

Cati angajati din mediul privat ar beneficia de vouchere de vacanta?

Daca va fi aprobat Proiectul de lege, aproximativ 4,2 milioane de angajati din sectorul privat vor puta beneficia de vouchere de vacanta.

Ce obligatii au firmele in vederea primirii voucherelor de vacanta?

Pentru ca angajatii sa primeasca voucherele de vacanta firmele trebuie sa depuna anual, pana la data de 31 ianuarie, lista salariatilor, la administratiile judetene ale finantelor publice in raza carora isi au
sediul social.

Constituie contraventie si se sanctioneaza cu 5 puncte-amenda nedepunerea sau depunerea cu intarziere de catre angajator a listei.

Ce obligatii au angajatii din privat pentru a beneficia de vouchere de vacanta?

Angajatii au obligatia sa depuna o declaratie pe proprie raspundere la fiecare dintre angajatori, prin care isi exprima optiunea.

ATENTIE! In cazul angajatilor cu mai multe CIM, indiferent de numarul contractelor individuale de munca pe care le are in derulare, un angajat poate alege un singur angajator de la care urmeaza sa primeasca voucherele de vacanta.

Angajatorii isi asuma raspunderea pentru corectitudinea si veridicitatea datelor, prezentand la administratiile judetene ale finantelor publice in raza carora isi au sediul social, lista amintita mai sus, insotita de declaratiile pe proprie raspundere ale angajatilor.

Sumele corespunzatoare voucherelor de vacanta se aloca anual, din bugetul de stat, din impozitul pe venit platit de fiecare angajat.

Modalitatea de plata a sumelor care reprezinta contravaloarea voucherelor de vacanta va fi stabilita de Guvern, prin Hotarare de Guvern, intr-un termen de maxim 30 de zile din momentul in care prezenta lege va fi promulgata de Presedintele Romaniei. 

In termen de 5 zile de la primirea sumelor in cont, angajatorii vor vira sumele catre unitatile emitente cu care au incheiate contracte, care vor transfera beneficiarilor valoarea nominala a voucherelor de vacanta.

 

 

Extras din Proiectul de lege:

 

Articolul I. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta, publicata in Monitorul Oficial al Romantei, Partea I, nr. 110 din 24 februarie 2009, aprobata prin Legea nr. 94/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2024, pentru recuperarea si intretinerea
capacitatii de munca a personalului salarial, institutiile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea — nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutiile publice, precum si angajatorii care incadreaza personal prin inchelerea unui contract individual de munca acorda, in conditiile legii, anual, pana la data de 31 decembrie 2026, bonuri de valoare, denumite in continuare vouchere de vacanta, in cuantum de 1.450 lei pentru fiecare salariat.”

3. La articolul 1, alineatele (2) si (2^4) se abroga.

4. La articolul 1, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(3) Voucherele de vacanta se acorda in limitele sumelor prevazute cu aceasta destinatie in bugetul de stat sau, dupa caz, in bugetele locale.”

5. La articolul 1, alineatele (4) si (5) se abroga.

6. La articolul 1, alineatul (9) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(9) In cursul anului fiscal, angajatii pot beneficia de vouchere de vacanta, de prima de vacanta si de bilete de odihna acordate potrivit Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare.”
7. Dupa articolul 1^1, se introduce un articol nou, art. 1^2, cu urmatorul
cuprins:


Art. 1^2 - (1) In vederea acordarii voucherelor de vacanta, angajatorii, altii decat institutiile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutiile publice, depun anual, pana la data de 31 ianuarie, lista salariatilor, la administratiile judetene ale finantelor publice in raza carora isi au
sediul social.

(2) Indiferent de numarul contractelor individuale de munca pe care le are in derulare, un angajat poate alege un singur angajator de la care urmeaza sa primeasca voucherele de vacanta.

(3) Angajatii au obligatia sa depuna o declaratie pe proprie raspundere la fiecare dintre angajatori, prin care isi exprima optiunea potrivit alin. (2).

(4) Angajatorii isi asuma raspunderea pentru corectitudinea si veridicitatea
datelor, prezentand la administratiile judetene ale finantelor publice in raza carora isi au sediul social, lista prevazuta la alin. (1), insotita de declaratiile pe proprie raspundere ale angajatilor.

(5) Sumele corespunzatoare voucherelor de vacanta se aloca anual, din bugetul de stat, din impozitul pe venit platit de fiecare angajat.

(6) Modalitatea de plata a sumelor care reprezinta contravaloarea voucherelor de vacanta va fi stabilita de Guvern, prin Hotarare de Guvern, intr-un termen de maxim 30 de zile din momentul in care prezenta lege va fi promulgata de Presedintele Romaniei. |

(7) In termen de 5 zile de la primirea sumelor in cont, angajatorii vor vira sumele catre unitatile emitente cu care au incheiate contracte, care vor transfera beneficiarilor valoarea nominala a voucherelor de vacanta.”

8. La articolul 7, dupa alineatul (3) se introduce un alineat nou, alin. 3^1, cu urmatorul cuprins:

“(3^1) Constituie contraventie si se sanctioneaza cu 5 puncte-amenda nedepunerea sau depunerea cu intarziere de catre angajator a listei prevazute la art. 1.”


Articolul II. — Dispozitiile prezentei legi intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2024.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016