Recuperare sume in cazul unei pagube produse de angajat
Intrebare:
Un angajat al societatii produce o paguba de 10.000 lei (lipsa numerar) pentru care da o declaratie scrisa si un angajament in fata notarului pentru restituirea sumei in 20 rate lunare. In urma incidentului, conducerea societatii desface contractul de munca salariatului respectiv, urmand sa-si recupereze banii pe baza angajamentului de plata.
1. Care sunt inregistrarile contabile pentru lipsa numerarului in casa?
2. Este suficienta declararia salariatului care a produs paguba?
3. Care sunt inregistrarile contabile la recuperarea sumelor?
Raspuns:
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Facturare energie termica. Cote tva Societate care produce, transporta si livreaza, in mod continuu, energie termica. 1. Conform art 291 alin. (2) lit. k) din Codul fiscal, societatea aplica o cota redusa de TVA de...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
1. Inregistrarile contabile pentru lipsa numerarului sunt:
- la data constatarii lipsei din casa:
473 = 5311 10.000 lei
- la data cand s-a stabilit raspunderea pentru persoana vinovata, pe baza de documente:
4282 / analitic salariat X = 473 10.000 lei
Daca la momentul constarii lipsei se stie cine este vinovatul si acesta a recunoscut, atunci inregistrarea va fi:
4282 / analitic salariat X = 5311 10.000 lei.
2. In afara de angajamentul dat in fata notarului si declaratia scrisa a salariatului de a restitui suma de bani, mai trebuie intocmite doua documente legale, ale caror instructiuni de utilizare si modele se regasesc in OMFP 3512 / 2008 privind formularele financiar-contabile.
Acestea sunt:
- Decizie de imputare (Cod 14-8-2)
- Angajament de plata (Cod 14-8-2/a)
3. La fiecare recuperare de bani, pe baza angajamentului, se inregistreaza:
5311 = 4282 - daca s-a stabilit ca restituirea sumelor sa se faca numerar - pe baza de Dispozitie de incasare sau chitanta
sau
5121 = 4282 - daca s-a stabilit ca restituirea sumelor sa se faca in contul bancar al firmei.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Plata in numerar a sprijinului catre participanti: conditii legale si documente
Intrebare: O ONG doreste sa acorde sume cash in euro, aferente unui sprijin individual in cadrul unui proiect cu finantare din fonduri europene, pentru participantii la proiect. Suma totala cumulata cash ar fi de 12.000 euro, individual pe cap de participant ar fi 1.000 euro. Cum trebuie procedat in acest caz?
* Se poate scoate suma integrala din banca si ulterior acorda suma de 1.000 euro prin dispozitie de plata pe cap de participant, sau se poate doar prin decont de cheltuieli?
* Cum trebuie respectate...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Donatie bunuri de catre o ONG
Intrebare: O ONG, cu activitati de sustinere, modernizare, eficientizare si imbunatatirea actului medical, care beneficiaza de sponsorizari, foloseste aceste sume pentru achizitia de bunuri ce intra in categoria obiectelor de inventar si a mijloacelor fixe. Poate aceasta ONG sa sponsorizeze sau sa doneze aceste bunuri catre Serviciul de Ambulanta din judet si care este forma juridica in acest sens? Care este procedura cea mai indicata prin care se poate realiza acest lucru si este necesar un contract...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Deducerea sponsorizarii
Intrebare: O societate comerciala inregistreaza pierdere la 30.09.2025, dar, datorita cheltuielilor nedeductibile, trebuie sa calculeze si sa inregistreze impozit pe profit. In timpul anului, societatea a efectuat sponsorizari care au fost considerate cheltuieli nedeductibile. In cazul societatilor care inregistreaza pierdere, se poate deduce sponsorizarea in limita legala din impozitul pe profit datorat?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Impadurire terenuri agricole. Inregistare. Amortizare
Intrebare: O fundatie, neplatitoare de TVA, desfasoara si activitate economica, avand ca obiect principal din activitatea economica impadurirea terenurilor agricole. In acest scop, au fost accesate fonduri nerambursabile prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), pentru implementarea unui proiect de impadurire. Contractul de finantare este considerat finalizat la sfarsitul perioadei de mentinere a investitiei, respectiv minimum 20 de ani de la infiintarea plantatiei. Subventia este incasata...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Imobilizare in curs nefinalizata
Intrebare: O societate, platitoare de impozit pe profit, a efectuat cheltuieli pentru ridicarea unei hale pe un teren (in urma cu 3 ani) in valoare de aproximativ 60.000 lei. Aceste cheltuieli au fost contabilizate in contul 231. Constructia nu a mai fost ridicata, iar terenul a fost vandut intre timp. Societatea a ramas cu acea suma in contul 231. Ce pot face acum pentru a inchide acel cont? Mentionez ca acele cheltuieli au fost de tipul: obtinerea unei autorizatii care a expirat, masuratori, turnarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Corectare erori. Neconcordante raportul Z
Intrebare: Va rugam sa ne ajutati cu urmatoarea problema: luna aceasta au existat mai multe neconcordante intre raportul Z si incasarile efective. La sfarsit de luna, declaratia A4200 a fost emisa si transmisa la casa de marcat automat. Ca urmare, va rugam sa ne spuneti cum putem interveni pentru modificarea valorii cu numerar a Z-urilor, astfel incat acestea sa fie corecte si in concordanta cu tranzactiile efectuate pe parcursul zilei.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<