Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Se reduce termenul de radiere a unor fapte din cazierul fiscal

28-Iul-2011
6832
Ministerul Finantelor Publice a emis recent proiectul de Ordonanta pentru modificarea art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal si Nota de fundamentare. Astfel, conform noilor reglementari, calculul termenului de radiere din cazierul fiscal se va efectua in mod diferentiat, in functie de gravitatea faptei savarsite de catre contribuabil, considerandu-se ca faptele contraventionale prezinta riscuri si consecinte mai mici din punct de vedere al evaziunii fiscale decat infractiunile.

Astfel, atat firmele, cat si persoanele fizice care au comis fapte sanctionate contraventional din sfera fiscala, financiara, vamala vor putea beneficia de stergerea acestora din cazierul fiscal intr-o perioada de un an de la data ramanerii definitive a actului de sanctionare. Mai mult decat atat, perioada de un an pentru radierea faptei este valabila chiar daca amenda aferenta a fost platita in interiorul acestui termen. in cazul in care cuantumul amenzii nu a fost achitat in cadrul acestui termen, scoaterea din evidenta se va realiza la data achitarii amenzii, dar nu mai tarziu de cinci ani de la data ramanerii definitive a actului de sanctionare.

Dispozitiile reglementeaza o procedura similara si in situatia unei raspunderi solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent, conditionat insa de stingerea sumelor datorate ca urmare a atragerii raspunderii solidare. Fapta se radiaza astfel din cazierul fiscal la data stingerii sumelor datorate, dar nu mai devreme de un an de la data comunicarii deciziei emise in acest sens de organul fiscal, decizie ramasa definitiva in justitie, si nu mai mult de cinci ani de la data comunicarii acestor hotarari.

In ceea ce priveste infractiunile incriminate de legile fiscale, financiare, vamale, se va mentine termenul de cinci ani pentru radierea din cazierul fiscal, conditia fiind ca in acest interval sa nu fie comise fapte similare.
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Vanzare containere. Beneficiar din Turcia Societatea noastra livreaza produse catre o societate din Turcia; produsele se livreaza in containere metalice. Aceste containere au fost comandate si platite de catre societatea...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Corectare CS constituit Firma este din anul 2022. Dintr-o eroare la capital social este trecut 200 de lei. Acum am constatat ca de fapt este 100 de lei. Va rog sa confirmati daca este NC 1012 = 456 100 de...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Acordare coduri de reducere Societatea face comert online cu produse cosmetice. Colaboreaza cu influenceri cu contract de colaborare. In luna septembrie, societatea a organizat o campanie prin care oricarui...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Taxe salarii contract part time La ce salariu brut se calculeaza contributiile salariale obligatorii in 2025 pentru o persoana incadrata cu jumatate de norma cu salariu minim pe economie?citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Clarificare raspuns precedent Multumesc pentru raspuns, dar societatea nu este platitoare de tva , nu este inregistrata in scopuri de tva, ce trebuie sa faca in aceasta situatie?citeste mai mult

In plus, o alta modificare este reprezentata de radierea din cazierul fiscal la data reactivarii in cazul firmelor declarate anterior ca inactive pentru ca nu si-au indeplinit, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligatie declarativa prevazuta de lege. Daca firma a fost declarata inactiva deoarece s-a sustras de la efectuarea inspectiei fiscale prin declararea unor date false de identificare a sediului social sau pentru ca organele fiscale au constatat ca nu functioneaza la sediul social sau la domiciliul fiscal declarat, radierea din cazierul fiscal va fi posibila doar dupa expirarea unui termen de trei luni de la data reactivarii. In situatia in care in cazierul fiscal al contribuabililor aflati in una dintre aceste situatii exista si alte mentiuni cu privire la alte fapte, se sterg numai mentiunile care impun scoaterea din evidenta.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016