Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Senatul elimina pragul datoriilor care impiedica firmele sa intre in insolventa

22-Nov-2018
3457

Senatorii au votat pentru eliminarea pragului datoriilor in cazul firmelor care cer intrarea in insolventa. Asadar, intrarea in insolventa a companiilor care au probleme financiare nu mai este conditionata de datoriile pe care le au la stat (care trebuia sa reprezinte cel putin jumatate din totalul datoriilor pe care le au). Proiectul de act normativ a fost adoptat miercuri, 21 noiembrie, in Senat. 

Regula introdusa recent de Guvern in legislatia insolventei nu a fost pe placul senatorilor care au decis eliminarea ei. Este vorba de proiectul de lege pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/2018, care aduce mai multe modificari majore in domeniul insolventei si a altor acte normative.

Legea insolventei in vigoare acum are urmatoarea prevedere: „Cand cererea de deschidere a procedurii de insolventa este introdusa de debitor, cuantumul creantelor bugetare trebuie sa fie mai mic de 50% din totalul declarat al creantelor debitorului”. 

Senatorii insa au votat, miercuri, eliminarea acestei prevederi, spunand ca acest prag al datoriilor la stat – care face ca unele firme sa nu poata intra in insolventa – este discriminatoriu. 

„Prin impunerea unui prag pentru depunerea cererii de intrare in insolventa (creante bugetare de sub 50% din valoarea totala a creantelor) se perpetueaza starea de dificultate a societatilor in cauza, iar debitorii nu vor mai fi obligati sa isi depuna o cerere de deschidere a procedurii, continuand starea de insolventa, care va atrage implicit si insolventa altor furnizori, clienti”, se arata in expunerea de motive a Proiectului votat de senatori.

Pentru a putea fi introdusa cerea de deschidere a procedurii de insolventa este necesara atingerea valorii-prag de 40.000 de lei, atat pentru creditori, cat si pentru debitori, inclusiv pentru cererile formulate de lichidatorul numit in procedura de lichidare prevazuta de Legea nr.31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru creante de alta natura decat cele salariale. In cazul salariatilor, valoarea-prag este de 6 salarii medii brute pe economie/salariat, dupa cum este prevazut in una dintre modificarile aduse proiectului de lege in comisiile de specialitate, scrie InfoTVA.manager.ro.

Referitor la creantele bugetare, este vorba, de exemplu, de impozite, taxe, contributii sociale sau amenzi.

Proiectul de lege privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/2018 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul insolventei si a altor acte normative, a primit 56 de voturi "pentru", 16 "impotriva" si 12 abtineri din partea senatorilor. 

Proiectul adoptat in Senat trebuie sa treaca si de votul deputatilor, for decizional, pentru a se aplica. Pentru a produce efecte, Proiectul trebuie apoi promulgat prin decret prezidential si publicat in Monitorul Oficial.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Monografie dividende interimare. La ce sa fie atenti cei care distribuire dividende in trim. III 2025

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un aspect esential al relatiei dintre societate si asociati, fiind modul prin care profitul ajunge efectiv la investitori. Totusi, acordarea dividendelor, mai ales în cursul exercitiului financiar sub forma de dividende interimare, impune respectarea unor conditii contabile si legale stricte. Nerespectarea acestor reguli poate atrage riscuri fiscale sau sanctiuni. In acest context, este important ca firmele sa cunoasca exact pasii procedurali si...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe profit. Declari in D100 sau D101 daca ai DIFERENTE la calculul impozitului?

    • In practica, pot aparea diferente intre impozitul pe profit calculat si cel declarat trimestrial, iar contribuabilii se intreaba cum trebuie tratate aceste situatii. Este important de stiut daca se pot face ajustari contabile sau daca trebuie declarate sume modificate in D100 sau in D101. Clarificarea acestor aspecte ajuta la evitarea erorilor fiscale. Avem acest caz concret. La 30 iunie impozitul pe profit contabilizat si declarat prin D100 a fost de 8552 lei. La 30 sept impozitul cumulat din...» citeste mai departe aici

  • Plafon plati numerar persoane juridice in 2025. Ce trebuie sa stie entitatile raportoare

    • In contextul actual al reglementarilor financiare, tranzactiile in numerar pot ridica riscuri si obligatii suplimentare pentru firme. Chiar daca numerarul este inca folosit in activitatea comerciala, legislatia impune limite stricte si conditii clare pentru a preveni fraudele, evaziunea fiscala si spalarea banilor. Astfel, orice firma care efectueaza incasari sau plati in numerar trebuie sa fie informata cu privire la plafonul legal, la interdictia fragmentarii sumelor si la eventualele...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016