Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Deductibilitatea fiscala a cheltuielilor executate in cazul reparatiilor auto

21-Iul-2011
6225
Cheltuielile survenite odata cu reparatiile auto in cazul anumitor societati reprezinta un factor relevant in ceea ce priveste regimul fiscal al acestora. Aceste cheltuieli pot fi deductibile fiscal numai daca aceste utilaje sunt folosite pentru obtinerea de profituri impozabile, respectiv pentru realizarea de operatiuni taxabile si/sau scutite fara drept de deducere.

In ceea ce priveste deductibilitatea diverselor cheltuieli cu reparatiile, trebuie mentionat ca in cazul autoturismelor folosite de persoanele cu functii de conducere si administrare, aceste cheltuieli sunt deductibile limitat la cel mult un singur autoturism aferent fiecarei persoane cu astfel de atributii (art. 21 alin. 3 lit. n din Codul fiscal).

De asemenea, cheltuielile de reparatii care imbraca forma unor investitii la mijloacele fixe sunt considerate mijloace fixe amortizabile si sunt deductibile sub forma amortizarii (art. 24 alin. 1 si alin. 3 lit. a din Codul fiscal).

Inregistrarile contabile difera in functie de obiectivul acestor cheltuieli de reparatii. Astfel, costul reparatiilor aferente unei imobilizari corporale (mijloc fix) se inregistreaza direct in cheltuielile perioadei daca aceste reparatii au ca scop asigurarea utilizarii continue si/sau aducerea la parametrii tehnici initiali.

In schimb, cheltuielile ulterioare sunt considerate investitii la imobilizari si incluse in valoarea acestora daca ele au ca efect imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai imobilizarii si conduc la obtinerea de beneficii economice viitoare, suplimentare fata de cele estimate la momentul achizitionarii imobilizarii, fie prin cresterea veniturilor, fie prin reducerea cheltuielilor de intretinere si functionare (pct. 107 din Reglementarile contabile conforme cu directiva a patra a CEE, aprobate prin OMFP 3055/2009).


Un caz care nu reprezinta o astfel de investitie este cea a unui accident auto care implica reparatiii si cheltuieli substantiale ce au atins peste 50% din valoarea autoturismului. In aceasta situatie, o astfel de reparatie nu este considerata investitie intrucat nu are ca efect decat readucerea autoturismului la starea tehnica initiala. Prin comparatie, daca o societate ce desfasoara activitati de taximetrie monteaza sisteme de alimentare GPL la autoturismele din parcul auto propriu, cheltuiala aferenta poate fi considerata investitie deoarece va conduce la reducerea in viitor a cheltuielilor cu combustibilul.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016