Ritmul si volumul crescut de date afecteaza capacitatea directorilor financiari de a furniza rapid si fara erori informatii relevante consiliilor de administratie, arata raportul How can reporting catch up with an accelerating world?, publicat de EY. 66% dintre respondentii de la nivel global considera ca aceasta problema va influenta semnificativ eficienta raportarii. Procentul este semnificativ mai mare decat cel de anul trecut (57%), arata acelasi studiu.
Potrivit Mediafax, raportul are la baza un sondaj derulat in randul a 1000 de directori financiari si coordonatori de echipe de raportare din organizatii cu venituri mai mari de 500 milioane USD, din 25 de tari. Datele arata ca schimbarile tehnologice sunt considerate provocarea externa numarul unu in privinia raportarilor, in regiunea Americilor, in Asia-Pacific, in Japonia si in Orientul Mijlociu.
Totodata, se arata ca "gestionarea acestor schimbari tehnologice, incluzand sistemele bazate pe cloud, data analytics, robotic process automation (RPA) si inteligenia artificiala (AI) reprezinta, de asemenea, o prioritate de top pentru 35% dintre respondentii de pe pietele emergente si a doua prioritate pentru respondentii din Europa".
Adrian Bunea, director coordonator al departamentului de Servicii de Consultanta Financiara si Contabila al EY Romania, a explicat:
"Numerosi directori financiari sunt afectati de sistemele de raportare mostenite, care nu permit echipelor lor sa extraga informatii valoroase din seturile masive de date. Rezultatul este un decalaj tot mai mare intre asteptarile consiliilor de administratie legate de aceste raportari si ceea ce pot furniza directorii financiari. Iar aceasta prapastie va continua sa se adanceasca pana cand procesul de raportare va reusi sa se alinieze la progresele tehnologice."
Conform aceleiasi surse, in contextul in care aproape o treime (32%) din directorii financiari intervievati au clasat modelul lor operational de raportare drept "mediu", nu este deloc surprinzator ca 56% dintre respondenti declara ca transformarea modelului reprezinta o preocupare majora a rolului lor.
In urmatorii doi ani, 54% dintre respondenti se asteapta la o intensificare a externalizarii serviciilor, urmati de 51% care prevad o gestionare a serviciilor de tip "managed services".
Conform studiului EY, "principalele trei tinte pe care directorii financiari spera sa le atinga prin utilizarea acestor noi modalitati de raportare sunt: cresterea acuratetei si a eficientei raportarii (30%); imbunataiirea analizei datelor in raportare, care sa genereze mai multe informatii strategice relevante (29%); si o functie de raportare mai flexibila si mai agila (28%)".
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Manual de politici contabile - Stick USB
Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita
In pofida acestor schimbari asteptate, informeaza aceeasi sursa, 42% dintre respondenti sunt preocupati de atingerea unui echilibru adecvat intre controlul centralizat si nevoia de descentralizare a raportarii, care sa raspunda nevoilor companiei.
In prezent, principiul dominant de organizare pentru raportarea corporativa este cel in care toate operatiunile sunt controlate de sediul central (33% dintre respondenti). Cu toate acestea, este de asteptat ca directorii financiari sa se indrepte catre o solutie in care controlul sa ramana in mainile sediului central, dar cu responsabilitati semnificative delegate pieielor locale. 29% dintre respondenti vad aceasta formula realizabila in viitor, in timp ce 24% dintre ei opereaza deja intr-un astfel de model.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Parerea strainilor despre Codul Fiscal din RomaniaNeconcordantele din Declaratia privind beneficiarii reali pot fi transmise printr-o Informare. Cum arata formularul (Ordinul 380/2021)Sfat HR: Specializarea in domeniul contabil reprezinta cheia pentru a genera crestere si profitImpozit nerezidenti. Cum stabilim care sunt serviciile si dobanzile impozabile in Romania?Ordinul 47/2021. A fost aprobat regulamentul privind inregistrarea entitatii raportoare in evidentele ONPCSBUltimele articole
Permis de Antreprenor - Avantaj competitiv pentru afaceri din toate industriileTranzactii financiare suspecte, in domeniul imobiliar. Cand se depune raportul la ONPCSBPrevenirea si Combaterea Spalarii Banilor. Care este procedura de urmat, conform OUG 53/2022?Noul regulament ONPCSB a fost aprobat prin Ordinul 215/2023. Cum se vor inregistra in portal expertii contabili si contabilii autorizatiCum poate un cetatean strain sa infiinteze un PFA in Romania?Articole similare
Romanii se tem de controlul ANAF: Aproape 60% dintre ei sunt convinsi ca Fiscul le-ar impune sume suplimentare de plataArticole similare
Firmele pot declara impozitul pe profit pana pe 27 iunie 2022Guvernanta corporativa a intreprinderilor publice. Sanctiuni noi!Notificare de conformare e-TVA: Ce trebuie sa stii incepand cu anul 2025Revista Romana de Fiscalitate nr. 33, Noiembrie 2009In atentia angajatorilor: De la 1 iulie 2016 se simplifica procedurile de acordare a indemnizatiei si concediului pentru cresterea copiluluiUltimele articole
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si RAPORTARIle la O.N.P.C.S.BSAF-T si D406. Termenul de depunere este 30 septembrie sau 1 octombrie pentru luna august 2025?Bolt taxi. Tratament fiscal util in cazul unui raport BoltRaportare contabila semestriala 2025. Trebuie semnata obligatoriu de administrator?Ai case si terenuri de vanzare? Iata 42 de probleme fiscale frecvente si cum sa le rezolvi legalSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA