Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Unde se declara CAM in D112, incepand cu august 2022, pentru firmele din agricultura si industria alimentara?

06-Oct-2022
8886
Unde se declara CAM in D112, incepand cu august 2022, pentru firmele din agricultura si industria alimentara?

Unde se declara in declaratia 112, din august 2022, contributia asiguratorie pentru firmele din agricultura si industria alimentara? La 480 - CAM (2.25%) sau 487- CAM agricultura (art. 60 pct.7 din Codul Fiscal)?

• Tip societate: S.R.L.

• Numar de angajati: peste 250 angajati

• Platitoare TVA: Da

• Cod CAEN: 1011

Raspunsul specialistului Liviu Nicolae: 

 

Potrivit Instructiunilor de completare a formularului D112 aprobate prin Ordinului comun nr. 1667/2194/772/4079 al ANAF/CNPP/CNASS/ANOFM pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", C.4. Contributie asiguratorie pentru munca "Baza de calcul" - se completeaza cu suma reprezentand baza de calcul a contributiei asiguratorie pentru munca, la care se calculeaza contributia asiguratorie pentru munca datorata de angajator la bugetul de stat. "Cota " - se completeaza cota contributiei asiguratorie pentru munca, prevazuta la art. 220 3 alin. (1) din Codul fiscal. "Suma" - se completeaza cu valoarea contributiei asiguratorie pentru munca datorata in luna de raportare, rezultata prin aplicarea procentului prevazut la art. 220 3 alin. (1) din Codul fiscal asupra "Bazei de calcul C.5. Contributie asiguratorie pentru munca datorata de angajatorii prevazuti la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal "Baza de calcul" - se completeaza cu suma reprezentand baza de calcul a contributiei asiguratorie pentru munca, la care se calculeaza contributia asiguratorie pentru munca datorata de angajator la bugetul de stat. "Cota" - se completeaza cota contributiei asiguratorie pentru munca, prevazuta la art. 220 3 alin. (2) din Codul fiscal Potrivit prevederilor art. 91 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, aplicarea cotei reduse se realizeaza cu respectarea prevederilor in domeniul ajutorului de stat. "Suma" - se completeaza cu valoarea contributiei asiguratorie pentru munca datorata in luna de raportare, rezultata prin aplicarea procentului prevazut la art. 220 3 alin. (2) din Codul fiscal asupra "Bazei de calcul C.6. Contributie asiguratorie pentru munca datorata de angajatorii din sectorul agricol si industrie alimentara, care indeplinesc conditiile prevazute la art. 60 pct.7 din Codul fiscal "Baza de calcul" - se completeaza cu suma reprezentand baza de calcul a contributiei asiguratorie pentru munca, la care se calculeaza contributia asiguratorie pentru munca datorata de angajator la bugetul de stat. "Cota" - se completeaza cota contributiei asiguratorie pentru munca, prevazuta la art. 220 3 alin. (3) din Codul fiscal. Potrivit prevederilor art. VIII din Ordonanta de Guvern nr. 16/2022 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, abrogarea unor acte normative si alte masuri financiar-fiscale, reducerea cotei de contributie asiguratorie pentru munca se aplica numai cu respectarea prevederilor din domeniul ajutorului de stat, dupa aprobarea schemei de ajutor. "Suma" - se completeaza cu valoarea contributiei asiguratorie pentru munca datorata in luna de raportare, rezultata prin aplicarea procentului prevazut la art. 220 3 alin. (3) din Codul fiscal asupra "Bazei de calcul. Potrivit art. 220 3 alin. (1) (3) din legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, (1) Cota contributiei asiguratorii pentru munca este de 2,25%. (2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), in perioada 1 ianuarie 2019 - 31 decembrie 2028 inclusiv, cota contributiei asiguratorii pentru munca se reduce la nivelul cotei care se face venit la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale constituit in baza Legii nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, cu modificarile ulterioare, in cazul angajatorilor care desfasoara activitati in sectorul constructii si care se incadreaza in conditiile prevazute la art. 6 pct. 5. (3) Prevederile alin. (2) se aplica in mod corespunzator si angajatorilor care desfasoara activitati in sectorul agricol si in industria alimentara si care se incadreaza in conditiile prevazute la art. 60 pct. 7, pana la 31 decembrie 2028 inclusiv. Intrucat prevederile de la alin. (2) si (3) nu se aplica, nu exista facilitati fiscale (adica nu se reduce cota conform art. 220 3 alin. (3) din Codul fiscal), informatiile referitoare la CAM in domeniul agroalimentar se completeaza la C.4. Contributie asiguratorie pentru munca, astfel ca se declara la rd. 46. (480) - CAM (2.25%).

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari

    • Anul 2025 a fost si este un an al reconfigurarilor semnificative pe piata muncii din Romania. Pe langa tendintele globale accelerate de digitalizare si adoptarea pe scara larga a inteligentei artificiale, mediul de afaceri local se confrunta cu o serie de provocari legislative care schimba fundamental modul in care companiile isi planifica bugetele de personal si strategiile de retentie a angajatilor. De la ajustari ale salariului minim, la reglementari noi privind munca la distanta si pana la...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016