Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Vom ramane cu 15 banci, in doi-trei ani

22-Oct-2013
743
De la aproape 40 de banci cate sunt, in prezent, in Romania, in urmatorii ani, nu vor mai ramane decat 15 banci, dintre care 5-6 vor fi cele universale. Johan Gabriels, directorul general al Bancii Carpatica (BCC) este cel care a facut aceste estimari, precizand ca schimbarea se va face in urmatorii doi sau trei ani. Pe langa bancile mai sus mentionate vor mai ramane alte cateva mai mici, dar nisate.

"Sistemul bancar romanesc este intr-un proces de restructurare care va continua si in anii urmatori. Dintre cele peste 40 de banci prezente pe piata romaneasca, la finele acestui proces probabil ca vom regasi doar 15 banci, 5 - 6 banci mari, universale, si o categorie de banci mai mici, specializate", a spus Johan Gabriels, citat de Agerpres. 

In 2009, cand actualul sef al BCC a ajuns in Romania, toata lumea ii spunea ca piata romaneasca nu poate sustine 40 de banci si ca in 2-3 ani vom vedea o reducere a numarului acestora pana la 5-10, dar desi multe au rezistat, lucrurile se vor schimba.

"Situatia s-a schimbat destul de mult. Acum unele banci sunt fortate sa iasa de pe piata locala in urmatorii ani pentru a respecta promisiunile facute de centralele acestor banci fata de UE, FMI, BM sau guvernele locale", a spus Johan Gabriels. 

El crede ca in piata este vorba de trei stadii.
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Vezi detalii

"In prima faza majoritatea bancilor care s-au decis sa plece din Romania au crezut ca detin o afacere solida pe care o vor vinde in profit, peste valoarea contabila. Doi sau trei ani mai tarziu aceste banci au realizat ca au supraestimat situatia deoarece existau prea multe banci de vanzare si prea putini cumparatori pentru nivelul de pret cerut. In schimb, daca bancile respective ar fi acceptat sa-si vanda operatiunile cu un discount de 10-30%, majoritatea lor ar fi fost deja restructurate. Etapa aceasta a fost una de aroganta", a explicat Johan Gabriels. 

In urma cu 2 ani a inceput faza a doua. Bancile au realizat ca nu gasesc nici un cumparator pentru ceea ce doresc sa vanda, s-au razgandit si s-au decis sa-si vanda afacerea bucata cu bucata. Mai intai au inchis unele sucursale, apoi au redus numarul de angajati pentru ca la final sa incerce sa-si vanda portofoliile. In cea de-a treia faza se poate sa vedem unele banci, care sunt nevoite sa paraseasca piata romaneasca.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Vom ramane cu 15 banci, in doi-trei ani":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Ce rezolvari exista pentru facturile primite de la furnizori inactivi?
    • Problemele care apar in cazul facturilor trimise de catre un furnizor inactiv in prezent trebuie remediate imediat de firma care primeste aceste facturi. Vom vedea in ce masura se poate deduce TVA si daca se poate considera cheltuiala deductibila. Avem cazul urmator: "S-a primit factura cu TVA de servicii transport in data de 08.03.2017. Verificand in Registrul de inactivi s-a constatat ca aceasta firma este inactiva din 01.03.2017. Furnizorul a comunicat ca avea sediul expirat si astfel a fost...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei, gata pana la 1 aprilie. Unele contraventii privind casa de marcat ar putea fi iertate la prima abatere
    • Din momentul in care Legea preventiei va intra in vigoare, mai multe firme ar putea fi iertate pentru unele contraventii, daca sunt la prima abatere si daca vor aplica planul de conformare, indreptand neregulile in termenul dat de catre inspectorii fiscali. Daca pentru antreprenorii corecti aceasta lege ii poate scuti de multe sanctiuni care se dau in prezent ca urmare a interpretarii incorecte a unei legislatii stufoase, exista riscul ca multe firme sa profite de pe urma acestor noi prevederi...» citeste mai departe aici

  • Studiu EY: Directorii financiari sunt preocupati de impactul datelor asupra raportarilor
    • Ritmul si volumul crescut de date afecteaza capacitatea directorilor financiari de a furniza rapid si fara erori informatii relevante consiliilor de administratie, arata raportul How can reporting catch up with an accelerating world?, publicat de EY. 66% dintre respondentii de la nivel global considera ca aceasta problema va influenta semnificativ eficienta raportarii. Procentul este semnificativ mai mare decat cel de anul trecut (57%), arata acelasi studiu. Potrivit Mediafax, raportul are la...» citeste mai departe aici

  • Agentia JCR a reconfirmat ratingul BBB si BBB+ al Romaniei
    • Agentia de rating japoneza (JCR) a anuntat mentinerea perspectivei stabile si reconfirmarea rating-ului de tara acordat Romaniei (BBB/BBB+) pentru datoria pe termen lung in valuta, respectiv in moneda locala. Decizia agentiei este sustinuta in primul rand de perspectivele unei cresteri economice solide, care este prognozata de agentie pe baza cererii interne la un nivel de aproximativ 4% pentru anii 2017 si 2018, chiar si in conditiile unor schimbari externe semnificative. De asemenea, in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.