Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Legea 186/2015. Modificare reglementari case de marcat fiscale - abrogare bacsis

08-Iul-2015
6567

Legea 186/2015 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 8/2015 pentru modificarea si completarea unor acte normative a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 0495 din 6 Iulie 2015.

Consultati actul normativ aici!

Actul normativ analizat astazi aproba cu modificari OUG nr. 8/2015, act normativ ce a avut cea mai importanta pondere normativa in anul 2015 din punctul de vedere al reglementarilor privind casele de marcat fiscale.

Sa analizam punctual aspectele si noutatile aduse de aceasta lege:
1. Dispare notiunea de bacsis din reglementarile privind casele de marcat fiscale. Cu aceasta ocazie este abrogata si obligatia de a intocmi regulament de ordine interioara cu privire la bacsis si totodata dispare si obligatia de a evidentia pe bon fiscal distinct bacsisul.

2. Nu mai exista obligatia inregistrarii banilor personali la inceperea programului in Registrul banilor personali.

3. Persoanele fizice ce deservesc casele de marcat fiscale nu mai au obligatia sa prezinte echipelor de inspectie fiscala sumele personale de bani detinute asupra acestora.

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

In ciuda faptului ca s-a delegalizat bacsisul, legea este un pas inapoi deoarece ne vom afla in aceeasi situatie anterioara modificarilor legislative ce au introdus bacsisul, respectiv vor exista plusuri de casierie generate de bacsisurile care nu dispar in viata de zi cu zi.

Activitatea operatorului economic nu este la fel de usor inchisa insa amenzile sunt mai mari.

- Procedura fiscala corecta a bacsisului trebuia sa fie:
- evidentiere pe casa de marcat fiscala;
- venit neimpozabil atat la operatorul economic cat si la persoana fizica deoarece bacsisul reprezinta un cadou din partea clientului iar clientul persoana fizica il acorda din veniturile proprii deja impozitare
- scutit de TVA deoarece nu reprezinta o livrare de bunuri sau o prestare de servicii in conceptul art. 128-129 din Codul fiscal.

4. S-au abrogat contraventiile cu privire la nerespectarea obligatiilor aferente bacsisului.

5. Se pastreaza pentru un numar de 11 abateri sanctiuni contraventionale cumulative ce consta in amenda intr-o suma de bani si ca sanctiuni suplimentare confiscarea veniturilor si suspendarea activitatii agentului economic.

6. O alta sectiune a legii ne arata ca reprezentantii nostrii din Parlament habar nu au ce voteaza. Va prezentam in acest sens faptul ca s-a reglementat situatia in care operatorul economic va primi contravaloarea sumei reprezentand de 10 ori amenda achitata daca instanta de judecata constata nevinovatia acestuia, suma platita pentru permisiunea de a desfasura activitate economica, insa este REGLEMENTATA DE DOUA ORI! in doua legi diferite, cu continut identic in acest sens!

Sa analizam cele doua legi:

Legea nr. 166/2015 publicata in Monitorul 0460 din 25 Iunie prevede la pct. 7 urmatoarele aspecte:

"7. La articolul 10, dupa punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 3, cu urmatorul cuprins:
3. La articolul 11 alineatul (1) litera e), punctul (viii) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(viii) in situatiile prevazute la pct. (vii), daca operatorul economic achita amenda contraventionala sau jumatate din cuantumul acesteia, dupa caz, precum si o suma egala cu de zece ori amenda aplicata, sanctiunea complementara inceteaza de drept la 24 de ore de la prezentarea dovezii achitarii la organul constatator. Suma de bani egala cu de zece ori amenda aplicata se face venit la bugetul de stat si poate fi achitata la Casa de Economii si Consemnatiuni - C.E.C. - S.A. sau la unitatile Trezoreriei Statului. Termenul de 24 de ore curge de la data inregistrarii la registratura organului constatator a dovezii achitarii sau de la data confirmarii de primire, daca aceasta a fost transmisa prin posta."

 Legea nr. 186/2015 prevede la pct. 6 urmatoarele:

"6. La articolul I punctul 13, la articolul 11 alineatul (1), punctul (viii) al literei e) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(viii) in situatiile prevazute la pct. (vii), daca operatorul economic achita amenda contraventionala sau jumatate din cuantumul acesteia, dupa caz, precum si o suma egala cu de zece ori amenda aplicata, sanctiunea complementara inceteaza de drept la 24 de ore de la prezentarea dovezii achitarii la organul constatator. Suma de bani egala cu de zece ori amenda aplicata se face venit la bugetul de stat si poate fi achitata la Casa de Economii si Consemnatiuni - C.E.C. - S.A. sau la unitatile Trezoreriei Statului. Termenul de 24 de ore curge de la data inregistrarii la registratura organului constatator a dovezii achitarii sau de la data confirmarii de primire daca aceasta a fost transmisa prin posta."

Existenta in doua acte normative a unor prevederi identice sau similare este interzisa in mod expres chiar de Legea nr. 24/2000 privind tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative.

7. Neinmanarea bonului fiscal, cand acesta a fost emis, se sanctioneaza in continuare cu amenda de 1.250 lei aplicata persoanei fizice operator al casei de marcat fiscale. Aceeasi contraventie se aplica si daca operatorul casei de marcat fiscale refuza emiterea facturii la cererea clientului.

Legea intra in vigoare la 3 zile de la publicarea in Monitorul Oficial, respectiv joi 9 Iulie 2015.


Autor: Adrian Benta, consultant fiscal si doctor in economie

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Legea 186/2015. Modificare reglementari case de marcat fiscale - abrogare bacsis":
Rating:

Nota: 4.58 din 6 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Sinteza Fiscalitatea.ro: Noutati din legislatia fiscala si modificari TVA
    • In ultima perioada au fost propuse mai multe modificari legislative si au fost adoptate masuri noi care schimba din nou reglementarile din domeniul fiscal. Avem astfel o procedura clarificata de ANAF in ce priveste anularea codului de TVA, beneficii noi pentru bugetari, un termen-limita de depunere pentru unele declaratii si, totodata, se va aplica TVA zero pentru vanzarea de cladiri si alte tranzactii. ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA ANAF a transmis recent...» citeste mai departe aici

  • In ce conditii se poate incheia un contract de antrepriza reglementat de Codul civil?
    • Regasiti mai jos conditiile in care se poate incheia un contract de antrepriza, reglementat de Codul Civil, art. 1851-1873, cu o persoana fizica, cu exceptia persoanei fizice autorizate. Iata raspunsul oferit de specialist: In functie de tipul activitatii, se va putea incheia fie un contract individual de munca, fie un contract de antrepriza incheiat in baza Codului civil. Daca activitatea este dependenta se va incheia contract individual de munca cu timp partial sau norma intreaga. Daca...» citeste mai departe aici

  • Ce regim TVA se aplica pentru bunuri expediate in afara UE de catre furnizor in contul cumparatorului din UE?
    • In randurile de mai jos, stabilim cum se procedeaza in situatia unui contract cu un partener din Austria, iar marfa este transportata in Turcia in calitate de furnizor sau o persoana in contul meu (firma transportatoare). Stabilim daca factura emisa catre partenerul din statul strain UE va fi fara TVA, caz in care vom vedea daca se va mentiona pe factura locul livrarii (Turcia). De asemenea, stabilim ce documente sunt necesare pentru a justifica scutirea de TVA. Iata raspunsul specialistului:...» citeste mai departe aici

  • Acordare tichete de incentivare. Care e regimul fiscal?
    • Stabilim prin cele de mai jos ce tratament fiscal se aplica la acordarea de tichete incentivare catre partenerii comerciali in vederea stimularii vanzarilor si care este cadrul legal. Tichetele de incentivare se acorda in cadrul campaniilor pentru fidelizarea clientilor care, pentru un numar de achizitii, beneficiaza de aceste tichete in locul reducerilor comerciale. Potrivit punctului 437 alin. (3) din OMFP 1802/2014, in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.