Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF anunta noile amenzi: 4.000 de lei pentru o simpla intarziere

03-Oct-2011
9716
Un proiect de Ordonanta de Urgenta a fost publicat de curand de Ministerul Finantelor . Acesta doreste sa modifice regulile controlului fiscal. Actul contine contraventiile si amenzile care se vor aplica in cazul acestora, dupa intrarea in vigoare.

Amenda maxima va fi de 40.000 de lei si poate fi luata pentru o simpla intarziere in trimiterea unor acte solicitate de inspectorii ANAF. Cea minima este de 5.000 de lei si poate fi luata daca firma refuza sa puna la dispozitia inspectorilor o analiza proprie cu privire la indicatorii economico-financiari.

Aceste amenzi urmeaza sa se aplice operatorilor economici, indiferent de forma de proprietate, care au legatura cu fundamentarea si justificarea sumelor acordate de la bugetul general consolidat. Adica firmele care lucreaza cu fonduri publice sau fonduri europene.


Amenzile vor fi impartite pe contraventii astfel:

De la 30.000 lei la 40.000 lei

- Netransmiterea actelor, documentelor si inscrisurilor solicitate de ANAF, la termenele si in structura stabilita.

- Ingradirea accesului inspectorilor in sediul firmei, in spatii si orice alte incinte in care se desfasoara activitatea.
- Neindeplinirea masurilor dispuse de inspectie, in termenele stabilite, prin actul administrativ financiar.

De la 20.000 lei la 30.000 lei

- Refuzul de a da informatii si explicatii verbale si/sau in scris, dupa caz, in legatura cu obiectul controlului.
- Neasigurea sprijinului si conditiilor necesare bunei desfasurari a inspectiei economico-financiare si pentru clarificarea constatarilor
- Directorul economic/contabilul sef/persoanele cu atributii in exercitarea controlului managerial al operatorului economic sunt obligati sa informeze, in scris, Ministerul Finantelor Publice, in legatura cu efectuarea pe propria raspundere a conducatorului operatorului economic, a unor operatiuni care nu indeplinesc conditiile de legalitate, precum si cele constatate prin rapoarte anuale de control intern managerial. In caz contrar se plateste amenda de mai sus.

De la 10.000 lei la 20.000 lei

- La solicitarea organelor de inspectie economico-financiara, conducatorii operatorilor economici controlati au obligatia sa prezinte fundamentari, analize, situatii, raportari si orice alte informatii cu privire la indicatorii economico-financiari din bugetele de venituri si cheltuieli. Neindeplinirea acestei obligatii se sanctioneaza cu amenda de mai sus.

De la 5.000 lei la 10.000 lei

- Neasigurarea spatiilor de lucru adecvate si acces logistic corespunzator inspectorilor veniti in control.
- Neprezentarea la sediul organului de inspectie economico-financiara.
- La solicitarea organelor de inspectie economico-financiara, conducatorii operatorilor economici controlati au obligatia sa prezinte fundamentari, analize, situatii, raportari si orice alte informatii cu privire la indicatorii economico-financiari din bugetele de venituri si cheltuieli. Nerespectarea obligatiei se sanctioneaza cu amenda de mai sus.
- Conducatorii operatorilor economici au obligatia sa furnizeze informatiile solicitate de organele de inspectie economico-financiara pentru efectuarea actiunilor de documentare, analiza si urmarire a implementarii unor reglementari. Nerespectarea obligatiei se sanctioneaza cu amenda de mai sus.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Monografie dividende interimare. La ce sa fie atenti cei care distribuire dividende in trim. III 2025

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un aspect esential al relatiei dintre societate si asociati, fiind modul prin care profitul ajunge efectiv la investitori. Totusi, acordarea dividendelor, mai ales în cursul exercitiului financiar sub forma de dividende interimare, impune respectarea unor conditii contabile si legale stricte. Nerespectarea acestor reguli poate atrage riscuri fiscale sau sanctiuni. In acest context, este important ca firmele sa cunoasca exact pasii procedurali si...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe profit. Declari in D100 sau D101 daca ai DIFERENTE la calculul impozitului?

    • In practica, pot aparea diferente intre impozitul pe profit calculat si cel declarat trimestrial, iar contribuabilii se intreaba cum trebuie tratate aceste situatii. Este important de stiut daca se pot face ajustari contabile sau daca trebuie declarate sume modificate in D100 sau in D101. Clarificarea acestor aspecte ajuta la evitarea erorilor fiscale. Avem acest caz concret. La 30 iunie impozitul pe profit contabilizat si declarat prin D100 a fost de 8552 lei. La 30 sept impozitul cumulat din...» citeste mai departe aici

  • Plafon plati numerar persoane juridice in 2025. Ce trebuie sa stie entitatile raportoare

    • In contextul actual al reglementarilor financiare, tranzactiile in numerar pot ridica riscuri si obligatii suplimentare pentru firme. Chiar daca numerarul este inca folosit in activitatea comerciala, legislatia impune limite stricte si conditii clare pentru a preveni fraudele, evaziunea fiscala si spalarea banilor. Astfel, orice firma care efectueaza incasari sau plati in numerar trebuie sa fie informata cu privire la plafonul legal, la interdictia fragmentarii sumelor si la eventualele...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016