Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in intervalul 3-9 octombrie 2016

12-Oct-2016
2563

ANAF a publicat un nou buletin informativ cuprinzand noutati legislative cu incidenta fiscala. Regasim astfel, in cuprins, Ordinul CNAS 786/2016 (cuprins integral), Ordinul MAE nr.1705/2016 si OMFP 2403/2016.

1. Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr.786/2016 privind stabilirea modalitatii de clarificare a neconcordantelor dintre evidentele caselor de asigurari de sanatate judetene si a municipiului Bucuresti si unitatile teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, reprezentand drepturi constatate de incasat din contributii la Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate (M.Of. nr.777 din 4 octombrie 2016);

2. Ordinul ministrului afacerilor externe nr.1705/2016 privind publicarea unei intelegeri, incheiata prin schimb de note verbale (M.Of. nr.779 din 5 octombrie 2016);

3. Ordinul ministrului finantelor publice nr.2403/2016 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind informatiile obligatorii care se inscriu in ordinele de plata pentru Trezoreria Statului prin care contribuabilii persoane fizice efectueaza plati catre bugetele componente ale bugetului general consolidat prin contul tranzitoriu deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice si informatiile cuprinse in mesajul electronic de plati care se transmite in sistem informatic de catre institutiile de credit initiatoare, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.801/2011 (M.Of. nr.793 din 7 octombrie 2016).

Regasiti in continuare Ordinul nr. 786/2016 privind stabilirea modalitatii de clarificare a neconcordantelor dintre evidentele caselor de asigurari de sanatate judetene si a municipiului Bucuresti si unitatile teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, reprezentand drepturi constatate de incasat din contributii la Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate
in vigoare de la 04.10.2016

Avand in vedere art. 220 alin. (3), art. 265 alin. (2) si art. 280 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 18 pct. 2 si 4 din Statutul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 972/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 125/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobata prin Legea nr. 106/2012, cu modificarile ulterioare, Referatul de aprobare al Directiei financiar, contabilitate nr. FC/624 din 14 iulie 2016,

in temeiul dispozitiilor art. 291 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 972/2006, cu modificarile si completarile ulterioare,


presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate emite urmatorul ordin:

Art. 1.

in vederea stabilirii modalitatii de clarificare a neconcordantelor dintre evidentele caselor de asigurari de sanatate judetene si a municipiului Bucuresti si unitatile teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, reprezentand drepturi constatate de incasat din contributii la Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, casele de asigurari de sanatate judetene si a municipiului Bucuresti vor efectua punctaje cu unitatile teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Art. 2.

Pentru indeplinirea atributiei prevazute la art. 1, casele de asigurari de sanatate si a municipiului Bucuresti vor avea in vedere urmatoarele activitati:

a) efectuarea cu structurile teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala de punctaje pentru stabilirea cu exactitate a drepturilor constatate de incasat din contributii la Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, inregistrate in evidenta contabila a caselor de asigurari de sanatate si a municipiului Bucuresti si cele inregistrate de structurile Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, astfel incat evidenta contabila a caselor de asigurari de sanatate si a municipiului Bucuresti sa reflecte situatia acestor drepturi constatate de incasat;

b) clarificarea situatiei veniturilor din drepturile constatate de incasat, structurarea in functie de vechime astfel incat acestea sa fie raportate real si exact in contul de executie, identificarea situatiilor in care drepturile de incasat s-au prescris si luarea masurilor legale in consecinta, dupa caz.

Art. 3.

Situatiile financiare trimestriale si anuale depuse la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate vor cuprinde in anexa o copie a comunicarii facute de structurile teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala cu soldurile drepturilor constatate de incasat la sfarsitul perioadei de raportare.

Art. 4.

Structurile de specialitate din cadrul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, caselor de asigurari de sanatate judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 5.

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

p. Presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate,
Gheorghe-Radu Tibichi

Bucuresti, 26 septembrie 2016.

Nr. 786.
Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 3-9 octombrie 2016


ANAF a publicat un nou buletin informativ cuprinzand noutati legislative cu incidenta fiscala. Regasim astfel, in cuprins, Ordinul CNAS 786/2016 (cuprins integral), Ordinul MAE nr.1705/2016 si OMFP 2403/2016.

1. Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr.786/2016 privind stabilirea modalitatii de clarificare a neconcordantelor dintre evidentele caselor de asigurari de sanatate judetene si a municipiului Bucuresti si unitatile teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, reprezentand drepturi constatate de incasat din contributii la Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate (M.Of. nr.777 din 4 octombrie 2016);

2. Ordinul ministrului afacerilor externe nr.1705/2016 privind publicarea unei intelegeri, incheiata prin schimb de note verbale (M.Of. nr.779 din 5 octombrie 2016);

3. Ordinul ministrului finantelor publice nr.2403/2016 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind informatiile obligatorii care se inscriu in ordinele de plata pentru Trezoreria Statului prin care contribuabilii persoane fizice efectueaza plati catre bugetele componente ale bugetului general consolidat prin contul tranzitoriu deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice si informatiile cuprinse in mesajul electronic de plati care se transmite in sistem informatic de catre institutiile de credit initiatoare, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.801/2011 (M.Of. nr.793 din 7 octombrie 2016).

Regasiti in continuare Ordinul nr. 786/2016 privind stabilirea modalitatii de clarificare a neconcordantelor dintre evidentele caselor de asigurari de sanatate judetene si a municipiului Bucuresti si unitatile teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, reprezentand drepturi constatate de incasat din contributii la Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate
in vigoare de la 04.10.2016

Avand in vedere art. 220 alin. (3), art. 265 alin. (2) si art. 280 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 18 pct. 2 si 4 din Statutul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 972/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 125/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobata prin Legea nr. 106/2012, cu modificarile ulterioare, Referatul de aprobare al Directiei financiar, contabilitate nr. FC/624 din 14 iulie 2016,

in temeiul dispozitiilor art. 291 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 972/2006, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate emite urmatorul ordin:

Art. 1.

in vederea stabilirii modalitatii de clarificare a neconcordantelor dintre evidentele caselor de asigurari de sanatate judetene si a municipiului Bucuresti si unitatile teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, reprezentand drepturi constatate de incasat din contributii la Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, casele de asigurari de sanatate judetene si a municipiului Bucuresti vor efectua punctaje cu unitatile teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Art. 2.

Pentru indeplinirea atributiei prevazute la art. 1, casele de asigurari de sanatate si a municipiului Bucuresti vor avea in vedere urmatoarele activitati:

a) efectuarea cu structurile teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala de punctaje pentru stabilirea cu exactitate a drepturilor constatate de incasat din contributii la Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, inregistrate in evidenta contabila a caselor de asigurari de sanatate si a municipiului Bucuresti si cele inregistrate de structurile Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, astfel incat evidenta contabila a caselor de asigurari de sanatate si a municipiului Bucuresti sa reflecte situatia acestor drepturi constatate de incasat;

b) clarificarea situatiei veniturilor din drepturile constatate de incasat, structurarea in functie de vechime astfel incat acestea sa fie raportate real si exact in contul de executie, identificarea situatiilor in care drepturile de incasat s-au prescris si luarea masurilor legale in consecinta, dupa caz.

Art. 3.

Situatiile financiare trimestriale si anuale depuse la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate vor cuprinde in anexa o copie a comunicarii facute de structurile teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala cu soldurile drepturilor constatate de incasat la sfarsitul perioadei de raportare.

Art. 4.

Structurile de specialitate din cadrul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, caselor de asigurari de sanatate judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 5.

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

p. Presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate,
Gheorghe-Radu Tibichi

Bucuresti, 26 septembrie 2016.

Nr. 786.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Monografie dividende interimare. La ce sa fie atenti cei care distribuire dividende in trim. III 2025

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un aspect esential al relatiei dintre societate si asociati, fiind modul prin care profitul ajunge efectiv la investitori. Totusi, acordarea dividendelor, mai ales în cursul exercitiului financiar sub forma de dividende interimare, impune respectarea unor conditii contabile si legale stricte. Nerespectarea acestor reguli poate atrage riscuri fiscale sau sanctiuni. In acest context, este important ca firmele sa cunoasca exact pasii procedurali si...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe profit. Declari in D100 sau D101 daca ai DIFERENTE la calculul impozitului?

    • In practica, pot aparea diferente intre impozitul pe profit calculat si cel declarat trimestrial, iar contribuabilii se intreaba cum trebuie tratate aceste situatii. Este important de stiut daca se pot face ajustari contabile sau daca trebuie declarate sume modificate in D100 sau in D101. Clarificarea acestor aspecte ajuta la evitarea erorilor fiscale. Avem acest caz concret. La 30 iunie impozitul pe profit contabilizat si declarat prin D100 a fost de 8552 lei. La 30 sept impozitul cumulat din...» citeste mai departe aici

  • Plafon plati numerar persoane juridice in 2025. Ce trebuie sa stie entitatile raportoare

    • In contextul actual al reglementarilor financiare, tranzactiile in numerar pot ridica riscuri si obligatii suplimentare pentru firme. Chiar daca numerarul este inca folosit in activitatea comerciala, legislatia impune limite stricte si conditii clare pentru a preveni fraudele, evaziunea fiscala si spalarea banilor. Astfel, orice firma care efectueaza incasari sau plati in numerar trebuie sa fie informata cu privire la plafonul legal, la interdictia fragmentarii sumelor si la eventualele...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016