Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF: Noutati legislative cu incidenta in materie fiscala, in perioada 15.04-19.04

23-Apr-2019
1912

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat buletinul informativ numarul 17, in care sunt publicate actele normative cu incidenta in materie fiscala care au aparut in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 15.04.2019 – 19.04.2019.

Asadar, saptamana trecuta au fost publicate 5 acte normative despre care vom detalia in cele ce urmeaza.

1. Legea nr. 60/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M. Of. nr. 296 din 17 aprilie 2019).

Prezenta lege transpune Directiva (UE) 2016/1.065 a Consiliului din 27 iunie 2016 de modificare a Directivei 2006/112/CE in ceea ce priveste tratamentul aplicat cupoanelor valorice, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 177 din 1.07.2016 si art. 1 din Directiva (UE) 2017/2.455 a Consiliului din 5 decembrie 2017 de modificare a Directivei 2006/112/CE si a Directivei 2009/132/CE in ceea ce priveste anumite obligatii privind taxa pe valoarea adaugata pentru prestarile de servicii si vanzarile de bunuri la distanta, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 348 din 29.12.2017. 

2. Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1998/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale si a unor raportari financiare lunare ale institutiilor publice in anul 2019, precum si pentru modificarea si completarea altor norme metodologice in domeniul contabilitatii publice (M. Of. nr. 284 din 15 aprilie 2019).

Extras din Ordin

(…)

ART. I Se aproba Normele metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale si a unor raportari financiare lunare ale institutiilor publice in anul 2019, precum si pentru modificarea si completarea altor norme metodologice in domeniul contabilitatii publice, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin. 

ART. II 

(1) Institutiile publice care se reorganizeaza au obligatia sa intocmeasca formularele de situatii financiare potrivit art. 28 alin. (1^1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si sa le depuna la institutiile la care au fost raportate anterior reorganizarii; acestea reprezinta baza pentru intocmirea protocolului de predare-preluare.

(2) Soldurile initiale se raporteaza de catre institutiile la care acestea au fost raportate anterior reorganizarii, in vederea cuprinderii si raportarii in situatiile financiare centralizate pana la finele anului.

(3) Institutiile publice desfiintate au obligatia sa intocmeasca si sa depuna, dupa finalizarea reorganizarii, situatii financiare cu solduri finale zero la institutiile la care au fost raportate anterior reorganizarii. Institutiile publice desfiintate, ai caror conducatori aveau calitatea de ordonatori principali de credite anterior desfiintarii, au obligatia sa prezinte situatiile financiare la Ministerul Finantelor Publice sau la unitatile teritoriale ale acestuia, dupa caz.

(4) in situatia in care institutia publica desfiintata se afla in imposibilitatea de a intocmi, semna si depune situatiile financiare prevazute la alin. (1) si (3), responsabilitatea intocmirii, semnarii si depunerii acestora revine ordonatorului de credite ierarhic superior finantator anterior reorganizarii sau ordonatorului de credite care a preluat institutia publica desfiintata si care face parte din sectorul public 

3. Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2021/2019 pentru modificarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 116/2019 privind stabilirea fondului anual de premiere pentru Loteria bonurilor fiscale, repartizarea acestuia pentru extragerile lunare aferente anului 2019, precum si pentru organizarea unor extrageri ocazionale ale Loteriei bonurilor fiscale (M. Of. nr. 299 din 18 aprilie 2019).

Extras din lege

ART. I Ordinul ministrului finantelor publice nr. 116/2019 privind stabilirea fondului anual de premiere pentru Loteria bonurilor fiscale, repartizarea acestuia pentru extragerile lunare aferente anului 2019, precum si pentru organizarea unor extrageri ocazionale ale Loteriei bonurilor fiscale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 50 din 18 ianuarie 2019, se modifica dupa cum urmeaza: 1. La articolul 2, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "

ART. 2 (1) in data de 27 aprilie 2019 se organizeaza o extragere ocazionala a Loteriei bonurilor fiscale." 2. La articolul 3, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "(2) La extragerea prevazuta la alin. (1) participa bonurile fiscale emise in intervalul calendaristic cuprins intre data de 1 aprilie si data de 6 decembrie 2019 care indeplinesc conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 10/2015, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 166/2015, cu completarile ulterioare." 

4. Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 942/2019 pentru aprobarea Procedurii privind cesiunea creantelor bugetare datorate de debitorii aflati in procedura insolventei (M. Of. nr. 285 din 15 aprilie 2019).

ART. 1 

(1) Se aproba Procedura privind cesiunea creantelor bugetare datorate de debitorii aflati in procedura insolventei, prevazuta in anexa nr. 1.

(2) Se aproba modelele, precum si caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si de pastrare ale urmatoarelor formulare:
a) Referat privind demararea procedurii de cesiune a creantelor bugetare, prevazut in anexa nr. 2; 
b) Anunt privind invitatia de participare la procedura competitiva organizata in vederea cesiunii creantelor bugetare, prevazut in anexa nr. 3; 
c) Oferta pentru cesiunea creantelor bugetare, prevazuta in anexa nr. 4;
d) Decizie privind stabilirea rezultatului selectiei cesionarului pentru recuperarea creantelor bugetare, prevazuta in anexa nr. 5;
e) Acord de principiu pentru cesiunea creantelor bugetare, prevazut in anexa nr. 6; 
f) Referat pentru aprobarea contractului de cesiune, prevazut in anexa nr. 7; g) Contract de cesiune a creantelor bugetare, prevazut in anexa nr. 8. (3) Anexele nr. 1 - 8 fac parte integranta din prezentul ordin. 

5. Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1086/2019 privind modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 819/2019 pentru aprobarea Procedurii privind organizarea Registrului entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale, precum si a modelului si continutului unor formulare (M. Of. nr. 303 din 18 aprilie 2019).

ART. I Anexa nr. 1 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 819/2019 pentru aprobarea Procedurii privind organizarea Registrului entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale, precum si a modelului si continutului unor formulare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 223 din 22 martie 2019, se modifica dupa cum urmeaza: 

1. Punctul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "6. Cererea se solutioneaza in termen de maximum 5 zile de la depunere, de catre compartimentul cu atributii in gestiunea registrului contribuabililor si declaratiilor fiscale din cadrul organului fiscal competent in a carui evidenta fiscala este inregistrata entitatea/unitatea de cult, denumit in continuare compartiment de specialitate."

2. Punctul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "9. - (1) Cel tarziu in ziua urmatoare depunerii cererii, compartimentul de specialitate solicita compartimentului cu atributii in domeniul organizarii evidentei pe platitori informatii privind indeplinirea conditiei de la pct. 4 lit. c). (2) Compartimentul cu atributii in domeniul organizarii evidentei pe platitori transmite compartimentului de specialitate, in maximum o zi de la solicitare, daca entitatea/unitatea de cult are/nu are obligatii fiscale restante mai vechi de 90 de zile de la scadenta/termen de plata."

3. Punctul 13 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "13. - (1) Entitatea/Unitatea de cult care indeplineste toate conditiile prevazute la pct. 4 se inscrie in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale cu data aprobarii Deciziei privind aprobarea cererii de inscriere in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale. (2) Decizia privind aprobarea cererii de inscriere in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale se comunica potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare."

4. La punctul 15, alineatul (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "(5) in situatia in care cererea de inscriere a fost respinsa din eroare, entitatea/unitatea de cult este inscrisa in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale cu data aprobarii de catre conducatorul organului fiscal a Deciziei privind respingerea cererii de inscriere." 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "ANAF: Noutati legislative cu incidenta in materie fiscala, in perioada 15.04-19.04":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • SAF-T: Contribuabilii mijlocii depun D406 pana pe 30 iunie 2023. Este vorba de raportarea pe luna mai

    • Conform Legii 1783/2021, contribuabilii mijlocii au obligatia de a incepe raportarea SAF-T din ianuarie 2023. Astfel ca in calendarul ANAF termenul limita pentru raportarea din mai se implineste pe 30 iunie 2023. Reamintim ca prin Legea 1783/2021 a fost introdusa obligativitatea raportarii in SAF-T a contribubililor mijlocii de la 1 ianuarie 2023. Anumiti contribuabili raporteaza lunar (cei cu perioada fiscala aplicabila la TVA lunara), altii trimestrial ( cei cu perioada fiscala aplicabila la...» citeste mai departe aici

  • PFA in 2023: Ce CASS datoreaza daca a realizat venituri SUB plafon?

    • In declaratia unica estimativa pentru 2022, depusa in 25.05.2022, am estimat venit sub plafon de un salariu minim brut, dar am optat pentru plata cass la nivelul salariului minim brut. In declaratia unica finala pentru 2022, depusa la 25.05.2023, am declarat venit realizat sub plafonul de un salariu minim brut si prin urmare CASS si CAS datorat zero. In fisa de rol, sumele scadente la 25.05.2023 figureaza la impozit pe venit suma finala declarata dar la CASS a ramas suma din declaratia...» citeste mai departe aici

  • Cum se face trecerea de la microintreprindere la platitor de impozit pe profit. EXEMPLU util firmelor

    • Persoanele juridice care se infiinteaza in cursul unui an fiscal, precum si microintreprinderile care intra sub incidenta prevederilor art. 52 comunica organelor fiscale competente aplicarea/iesirea din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor, potrivit prevederilor Codului de procedura fiscala. Trecerea de la microintreprindere la plata impozitului pe profit Persoanele juridice romane comunica organelor fiscale competente aplicarea sistemului de impunere pe veniturile...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2023 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016