Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF poate incepe recalificarea diurnelor doar dupa constatarile ITM. Procedura, pusa in dezbatere publica

14-Iul-2022
2324
ANAF poate incepe recalificarea diurnelor doar dupa constatarile ITM. Procedura, pusa in dezbatere publica

Procedura privind reincadrarea fiscala a diurnelor a fost pusa in dezbatere publica de Ministerul Muncii. ANAF poate incepe procedura abia dupa constatarile ITM. Chiar daca fiscul va face controale inopinate la firme, vor fi cerute mai intai date de la inspectoratele de munca cu privire la natura veniturilor.

Pentru confirmarea naturii veniturilor realizate de salariatii contribuabililor in cauza, organele teritoriale competente ale ANAF vor solicita inspectoratelor teritoriale de munca din subordinea Inspectiei Muncii efectuarea de verificari pentru constatarea uneia dintre situatiile de delegare, detasare, detasare transnationala in care se afla salariatii contribuabililor respectivi.

Dupa primirea actelor de control de la inspectoratele teritoriale de munca se poate proceda la efectuarea de actiuni de inspectie fiscala in care se poate realiza reincadrarea fiscala a sumelor. 

PROCEDURA privind reincadrarea fiscala a sumelor acordate sub forma indemnizatiei de delegare, a indemnizatiei de detasare, inclusiv a indemnizatiei specifice detasarii transnationale, a prestatiei suplimentare acordate in baza clauzei de mobilitate primite de salariati, care poate fi realizata de organele fiscale in temeiul art. 11 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in urma controalelor realizate de organele competente ale Inspectiei Muncii, prin care se constata situatiile de delegare, detasare, detasare transnationala in care se pot afla salariatii, dupa caz, potrivit legii 

A) Referitor la activitatea Inspectiei Muncii, care prin inspectoratele teritoriale de munca verifica situatiile declarate de contribuabili privind delegarea, detasarea sau detasarea transnationala in care se afla salariatii, dupa caz, potrivit legii, se va proceda dupa cum urmeaza:

Art. 1 - Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, efectueaza controale specifice la contribuabilii stabiliti pe teritoriul Romaniei care, in cadrul prestarii de servicii transnationale, detaseaza, pe teritoriul unui stat membru, altul decat Romania sau pe teritoriul Confederatiei Elvetiei, salariati cu care au stabilite raporturi de munca.

Art. 2 – Inspectia Muncii, in urma controalelor realizate prin inspectoratele teritoriale de munca, procedeaza la constatarea situatiilor de delegare, detasare, detasare transnationala in care se pot afla salariatii, dupa caz, potrivit legii, sau la nerespectarea prevederilor legale incidente pentru situatiile mentionate.

Art. 3 – In actele de control intocmite, Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, va confirma, in baza documentelor prezentate de catre angajator, natura veniturilor acordate sub forma indemnizatiei de delegare, detasare, inclusiv a indemnizatiei specifice detasarii transnationale, a prestatiei suplimentare acordate in baza clauzei de mobilitate, potrivit prevederilor art. IV alin. (2) din Legea nr. 72/2022 pentru anularea unor obligatii fiscale si pentru modificarea unor acte normative.

Art. 4 – Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, va efectua aceste controale atat la cererea autoritatilor si institutiilor publice, precum si a oricaror alte entitati, cat si din oficiu, ca urmare a actiunilor de control proprii.

Art. 5 – Actele de control intocmite conform celor de mai sus vor fi transmise catre organele fiscale teritoriale competente din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru a fi avute in vedere in cadrul eventualelor actiuni de inspectie fiscala care vor fi efectuate la contribuabilii in cauza.

B) Referitor la activitatea organelor fiscale teritoriale competente din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care pot efectua reincadrarea fiscala a sumelor acordate sub forma indemnizatiei de delegare, detasare, inclusiv a indemnizatiei specifice detasarii transnationale, a prestatiei suplimentare acordate in baza clauzei de mobilitate primite de salariati, sunt posibile urmatoarele 2 (doua) situatii:

B.1. (1) Organele fiscale teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor selecta in baza analizei de risc contribuabilii la care Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, a efectuat controale specifice potrivit celor mentionate la pct. A) si pentru care actele de control au fost transmise catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

(2) Fundamentarea constatarilor in ceea ce priveste impozitul pe venit si contributiile sociale, va fi efectuata tinand cont de constatarile efectuate de Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, cu privire la natura veniturilor acordate salariatilor sub forma indemnizatiei de delegare, detasare, inclusiv a indemnizatiei specifice detasarii transnationale, a prestatiei suplimentare acordate in baza clauzei de mobilitate.

(3) La finalizarea verificarilor se vor incheia acte administrativ – fiscale, conform prevederilor Legii nr. 207/2017 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
B.2. (1) Situatia in care in urma analizelor de risc si a controalelor inopinate efectuate de organele de control fiscal din cadrul ANAF, pot fi identificate situatii de delegare/detasare/detasare transnationala in care se pot afla salariatii contribuabililor care au facut obiectul analizei de risc/controale inopinate.

(2) Pentru confirmarea naturii veniturilor realizate de salariatii contribuabililor in cauza, organele teritoriale competente ale ANAF vor solicita, inspectoratelor teritoriale de munca din subordinea Inspectiei Muncii, efectuarea de verificari pentru constatarea uneia dintre situatiile de delegare, detasare, detasare transnationala in care se afla salariatii contribuabililor respectivi, potrivit prevederilor art. IV alin. (2) din Legea nr. 72/2022 pentru anularea unor obligatii fiscale si pentru modificarea unor acte normative.

(3) Dupa primirea actelor de control de la inspectoratele teritoriale de munca se poate proceda la efectuarea de actiuni de inspectie fiscala in care se poate realiza reincadrarea fiscala a sumelor acordate sub forma indemnizatiei de delegare, detasare, inclusiv a indemnizatiei specifice detasarii transnationale, a prestatiei suplimentare acordate in baza clauzei de mobilitate, primite de salariati, in temeiul prevederilor art. 11 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, tinand cont de constatarile efectuate de Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca.

 

Sursa: MMPS

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016