Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Asociatia de proprietari: Ce trebuie sa stii despre respectarea GDPR

30-Dec-2019
3569

Atentie! Nicio firma/institutie/asociatie nu scapa de aplicarea Regulamentului pentru Protectia Datelor Personale! Asadar, pentru a nu fi pusi in situatia de a plati amenzi usturatoare, orice asocietatie de proprietari trebuie sa stie cum se aplica GDPR.

  • La 25 mai 2018 a intrat in vigoare cel mai dur act normativ al Uniunii Europene, anume Regulamentului Pentru Protectia Datelor Personale (GDPR) care instituie amenzi colosale pentru nerespectarea confidentialitatii informatiilor despre membrii asociatiei dvs.
  • Regulamentul se aplica practic oricarei entitati. Si asta deoarece prin noile prevederi conceptul de “date personale” devine atat de larg incat orice organizatie care lucreaza cu astfel de date – fie ca e vorba despre datele angajatilor sau ale clientilor – devine instantaneu subiect al Regulamentului.
  • Este adevarat ca in Romania exista deja Legea nr. 677/2001 cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, doar ca GDPR “bate” aceasta lege.
  • Va reamintim ca, la 25 mai 2018, Regulamentul a intrat in vigoare direct, fara nicio formalitate, in toate statele Uniunii Europene. Si important este ca noile sanctiuni pe care le instituie nu se compara cu cele vechi. 
  • In timp ce Legea nr. 677/2001 prevedea o amenda maxima de 50.000 de lei, Regulamentul UE (GDPR) prevede o amenda de 20 de milioane de euro sau de 4% din cifra de afaceri/venituri, luandu-se in consideratie cea mai mare valoare. 

Asadar, pentru a evita sanctiuni drastice, este important sa aveti o mana de ajutor din partea unor specialisti de top. Gasiti informatiile de care aveti nevoie in „Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari”.

Regulamentul GDPR da peste cap toate procedurile pe care le aplicati pana acum si creeaza obligatii noi pentru dvs., fortandu-va sa va reganditi activitatea pentru a va conforma cu strictete noilor prevederi. 

Daca aveti dificultati in a raspunde la urmatoarele intrebari, cu siguranta aveti nevoie de ajutor din partea specialistilor. Detalii gasiti AICI >>

1) Mai aveti voie sa instalati sisteme de supraveghere video in spatiile comune ale imobilului?
2) Sunteti obligat sau nu sa desemnati un Responsabil cu Protectia Datelor Personale (DPO)?
3) Ce masuri speciale trebuie sa luati pentru a asigura securitatea registrelor asociatiei?
4) Care este noua procedura de trimitere a unei somatii de plata pentru un restantier?

Gasiti raspunsurile la toate aceste intrebari, precum si comentarii si solutii profesioniste legate de implicatiile GDPR intr-o lucrare de maxima actualitate conceputa strict pentru necesitatile dvs. - Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari >>

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Asociatia de proprietari: Ce trebuie sa stii despre respectarea GDPR":
Rating:

Nota: 4.67 din 3 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Totul despre somaj tehnic: Avantajele angajatorilor si ale angajatilor
    • Ce si cum trebuie facut pentru a respecta INTEGRAL noua lege privind trimiterea angajatilor in somaj tehnic - aceasta este intrebarea la care tot mai multi angajatori incearca sa afle raspuns. Somajul tehnic este reglementat de Codul muncii care, la art. 53, face urmatoarele precizari privind intreruperea sau reducerea activitatii angajatorului: Art. 53 (1) Pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare a activitatii, salariatii implicati in activitatea redusa sau intrerupta, care nu mai...» citeste mai departe aici

  • Concediul medical intrerupe suspendarea salariatului aflat in somaj tehnic (specialist)
    • Consilierul nostru juridic - Rodica Mantescu - ne arata cum trebuie sa procedeze angajatorii care au salariati in somaj tehnic - deci cu CIM suspendat, care intra in concediu medical. Specialistul pleaca de la urmatoarea intrebare: "Un salariat are contractul individual de munca (CIM) suspendat conform art. 52(1), cu data de 01/04/2020. Incepand cu data de 06.04.2020, salariatul intra in concediu medical. Care este procedura?". Asadar, expertul nostru explica, pe Portal Codul Fiscal: In...» citeste mai departe aici

  • Depasirea crizei COVID-19: Documente obligatorii pentru angajatori
    • Ultimele saptamani au adus o multime de acte normative esentiale – OUG-uri in special – care impun obligatii noi pentru angajatori pe perioada starii de urgenta, cu efecte pe termen lung. De aceea, este esential sa stiti cum sa completati o serie de documente obligatorii in aceasta perioada. Atentie! Orice obligatie legala presupune intocmirea anumitor documente! Documentele sunt primele lucruri pe care le solicita de inspectorii ITM, pentru ca ele arata rapid daca o societate s-a...» citeste mai departe aici

  • Somaj tehnic 2020: Ministrul Muncii anunta inceperea primelor plati
    • Ministrul Muncii Violeta Alexandru anunta ca vor incepe sa fie facute primele plati pentru somajul tehnic impus de criza provocata de masurile luate pentru impiedicarea raspandarii infectarii cu coronavirus. Acesta a postat un mesaj pe pagina sa de Facebook in care anunta ca a lucrat intens alaturi de echipa sa pentru ca punerea in aplicare a masurii de sprijin sa nu fie intarziata. “Incepem primele plati pentru somajul tehnic. Intre ziua in care am scris prima fraza in Ordonanta de...» citeste mai departe aici

  • Obtinerea Certificatului de Situatie de Urgenta. Intrebari si raspunsuri oferite de MEEMA
    • Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat pe site-ul oficial o serie de raspunsuri si intrebari punctuale cu privire la modalitatea in care poate fi obtinut Certificatul de Situatie de Urgenta. Intrebari si raspunsuri: 1. Operatorii economici care si-au suspendat activitatea (au spatii pe care le-au inchiriat) ca urmare a suspendarii activitatii firmelor carora le-au inchiriat spatii pot beneficia de CSU? Da, toti operatorii economici a caror activitate este afectata de...» citeste mai departe aici

  • ITM supravegheaza respectarea normelor de securitate si sanatate in munca de catre angajatori si salariati
    • Inspectoratul Teritorial de Munca Arad informeaza ca va supraveghea si monitoriza respectarea de catre angajatori si salariati a normelor de securitate si sanatate in munca, iar anagajtorii au obligatia de a implementa masurile necesare pentru a preveni aparitia si raspandirea Covid-19 la la locurile de munca. Accidentele de munca inregistrate in fiecare an in sectorul constructii, de cele mai multe ori cu consecinte grave, reprezinta motivul principal, pentru care si pe parcursul anului 2020,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016