Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Atentie! O noua ordonanta pentru modificarea Legea nr. 571 din 2003 privind Codul fiscal

19-Mar-2012
1723
Ministerul de Finante a publicat proiectul de Ordonanta de urgenta pentru completarea Legii nr.571/2003 privind Codul Fiscal, acesta fiind una dintre masurile de reducere a nivelului de evaziune fiscala inregistrat de autoritatile autohtone.

In nota de fundamentare se precizeaza astfel ca evaziunea fiscala este unul din fenomenele economico - sociale complexe, de maxima importanta, cu care statele de astazi se confrunta si ale carei consecinte nedorite cauta sa le limiteze cat mai mult.

Combaterea acestui fenomen care in prezent genereaza pierderi bugetare semnificative, cu implicatii adanci la nivel social si economic, constituie o preocupare constanta a Romaniei, care trebuie sa introduca, in mod sistematic si eficient, masuri imediate pentru preintampinarea si limitarea evaziunii fiscale.

Promovarea acestui act normativ este determinata de necesitatea implementarii unor masuri in
vederea intaririi masurilor de supraveghere a circulatiei produselor energetice, precum si a diminuarii fenomenului de evaziune fiscala.

In acest context, se impune completarea legislatiei si este necesara adoptarea de masuri urgente
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii

privitoare la marcarea si colorarea pacurei si a produselor asimilate acesteia in scopul crearii posibilitatii practice de stabilire a nivelului de acciza in functie de utilizarea efectiva a acestor produse energetice.

Redam mai jos continutul Ordonantei de Urgenta:

Avand in vedere necesitatea combaterii in regim de maxima urgenta a evaziunii fiscale din domeniul produselor energetice, pentru asigurarea unei mai bune monitorizari a operatorilor economici care desfasoara operatiuni cu produse energetice, in scopul intaririi supravegherii circulatiei produselor energetice, pentru instituirea unor parghii care sa conduca la o colectare a accizelor la nivelul aferent utilizarii reale a produselor energetice, in considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatii extraordinare, a caror reglementare nu poate fi amanata, in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I - Titlul VII "Accize si alte taxe speciale" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:

La articolul 20616, dupa alineatul (41) se introduc opt noi alineate, alin. (42) - (49), cu urmatorul cuprins:

"(42) Produsele energetice prevazute la alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora, pot fi eliberate pentru consum, detinute in afara unui antrepozit fiscal, transportate inclusiv in regim suspensiv de accize, utilizate sau oferite spre vanzare, pe teritoriul Romaniei, numai daca sunt marcate si colorate potrivit prevederilor alin. (44) - (47).

(43) Sunt exceptate de la prevederile alin. (42) produsele energetice prevazute la alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora, destinate exportului, livrarilor intracomunitare si cele care tranziteaza teritoriul Romaniei, cu respectarea conditiilor de supraveghere stabilite prin Ordin al Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(44) Pentru marcarea produselor energetice prevazute la alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora se utilizeaza marcatorul solvent yellow 124 - identificat in conformitate cu indexul de culori, denumit stiintific N-etil-N-[2-(1-izobutoxi etoxi)etil]-4-(fenilazo)anilina.

(45) Nivelul de marcare este de 7 mg +/- 10% de marcator pe litru de produs energetic.

(46) Pentru colorarea produselor energetice prevazute la alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora se utilizeaza colorantul solvent blue 35 echivalent.

(47) Nivelul de colorare este de 25 mg +/- 10% de colorant pe litru de produs energetic.

(48) Responsabilitatea marcarii si colorarii revine antrepozitarilor autorizati, destinatarilor inregistrati si operatorilor economici care importa astfel de produse, sau a celor care realizeaza achizitii intracomunitare.

(49) Pentru produsele energetice prevazute la alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora, eliberate pentru consum, detinute in afara unui antrepozit fiscal, transportate inclusiv in regim suspensiv de accize, utilizate sau oferite spre vanzare, pe teritoriul Romaniei, nemarcate si necolorate, sau marcate si colorate necorespunzator, precum si in cazul nerespectarii conditiilor de supraveghere stabilite prin Ordin al Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, se datoreaza accize la nivelul prevazut pentru motorina."

Art. II - (1) Produsele energetice prevazute la art. 20616 alin. (3) lit. g) din Codul fiscal sau asimilate acestora, nemarcate si necolorate, eliberate pentru consum inainte de intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta vor fi utilizate pana la epuizarea stocurilor. Operatorii economici care detin astfel de stocuri vor depune la autoritatea vamala teritoriala in raza careia isi desfasoara activitatea, in termen de 5 zile lucratoare, liste de inventar cu stocurile existente la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta. Autoritatea vamala teritoriala are obligatia de a verifica realitatea datelor inscrise in listele de inventar, precum si modul de utilizare a stocurilor pana la
epuizare.

(2) Pentru produsele prevazute la art. 20616 alin. (3) lit. g) din Codul fiscal sau asimilate acestora, provenite din teritoriul Uniunii Europene sau din tari terte, si a caror deplasare a fost initiata inainte de intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, destinatarii au obligatia ca la intrarea pe teritoriul Romaniei sa anunte organul vamal teritorial, care va lua masurile necesare in vederea monitorizarii deplasarii pana la destinatie. Activitatea de monitorizare se va face prin ordin al Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Valorificarea si utilizarea stocurilor astfel create se va face sub supraveghere fiscala.

(3) Procedura privind monitorizarea deplasarilor pana la destinatie/pana parasesc teritoriul Romaniei se va aplica si produselor energetice prevazute la art. 20616 alin. (3) lit. g) din Codul fiscal sau asimilate acestora, din productia interna sau aflate in tranzit si care au ca destinatie un operator economic din Romania, dintr-un stat membru sau tara terta si a caror miscare a fost initiata inainte de intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

(4) Durata deplasarilor initiate inainte de intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta nu poate fi mai mare de 92 de zile.

(5) Pentru nerespectarea obligatiilor prevazute la alin. (1) - (4) se datoreaza accize la nivelul prevazut pentru motorina.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Atentie! O noua ordonanta pentru modificarea Legea nr. 571 din 2003 privind Codul fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafonul de scutire de TVA se va majora de la 220.000 pana la 300.000 de lei
    • Plafonul de la care firmele trebuie sa se inregistreze in prezent in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA) urmeaza sa fie majorat pana la 300.000 lei, de la 220.000 lei cat este in prezent, in urma unui proiect adoptat in Senat. Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal va obliga astfel firmele infiintate inainte de 1 ianuarie 2017 sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA daca depasesc plafonul 220.000 de lei in perioada cuprinsa...» citeste mai departe aici

  • Raporturi de afiliere si obligativitatea intocmirea dosarului preturilor de transfer. Opinia consultantului
    • In analiza urmatoare, societatea Alfa Alfa are doi asociati care sunt frati (F1 - 90% si F2 - 10%). In plus, societatea BETA are doi asociati (F2 - 50% si Sotia (F2) - 50%). Vom vedea daca sunt afiliate cele doua societati avand in vedere ca nu depasesc 25% din valoarea partilor sociale. Persoana juridica BETA (microintreprindere platitoare de TVA la incasare) achizitioneaza materie prima pe care o factureaza societatii ALFA (contribuabil mijlociu). De asemenea, vom vedea daca trebuie intocmit...» citeste mai departe aici

  • ANAF va transmite din 22 iunie doar online popririle pe conturi
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.383/ 23 mai 2017 a fost publicat OMFP nr.691/2017 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita si a procedurii de comunicare a acestora. Actul normativ mentionat va intra in vigoare in 30 de zile de la aparitie, adica pe 22 iunie 2017. Concret, de la acea data, comunicarea actelor de executare emise de ANAF catre banci se va face numai online, prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la...» citeste mai departe aici

  • Eliminarea documentelor financiar-contabile. Cum poate proceda o societate?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este modalitatea prin care o societate poate proceda la eliminarea registrelor si documentelor financiar-contabile al caror termen de pastrare prevazut in Ordinul 2634/2015 a expirat. Conform prezentului ordin termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost...» citeste mai departe aici

  • Cresterea economica a Romaniei se datoreaza consumului pe gospodarie, nu dezvolaterii sau investitiilor
    • Dupa prezentarea raportului de tara al Romaniei din 2017, publicat la 22 februarie 2017, si care a evaluat progresele realizate de tara noastra in ceea ce priveste aplicarea recomandarilor adoptate de Consiliul European la 12 iulie 2016, in data de 14 iunie a fost prezentata actualizarea acestor recomandari pentru perioada imediat urmatoare. In prezentarea acestor recomandari in fata mass-mediei, mediului afaceri si oficialilor romani, Angela Cristea, reprezentanta CE la Bucuresti a vorbit...» citeste mai departe aici

  • Majorarea salariului minim ar trebui facuta dupa un sistem independent
    • Valentina Vasile, cercetator stiintific in cadrul Academiei Romane, a declarat la inceputul acestei saptamani ca, in opinia sa, majorarea salariului minim in Romania trebuie facuta dupa consultarea unui grup de experti in piata muncii din care sa faca parte reprezentanti ai mediului academic, ai institutiilor specializate, dar si din cadrul Institutului National de Statistica (INS) si Agentia Nationala pentru Administrare Fiscala (ANAF). Potrivit Agerpres, aceasta a participat la o conferinta...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.