Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Bilantul functional si diagnosticul riscului de faliment

18-Iul-2012
3708
Bilantul functional va permite sa intelegeti functionarea firmei prin intermediul analizei modului de utilizare a resurselor financiare de care aceasta dispune. Puteti detecta astfel inca din faza incipienta riscul de faliment, plecand de la politica de finantare a firmei dvs.

Aprecierea politicii financiare pe baza bilantului

Studiul bilantului va da posibilitatea identificarii si analizei resurselor financiare si a utilizarii lor in functie de ciclul de activitate (investitii, exploatare si finantare). In cadrul acestui proces, va recomandam sa aveti in vedere ca:

a. imobilizarile brute sunt aferente activitatii de investitii;
b. nevoia de fond de rulment pentru exploatare (NFRE) reprezinta nevoia de finantare generata de activitatea de baza a firmei, adica de exploatare (ciclul aprovizionare - productie - desfacere):
NFRE = stocuri + creante din exploatare - datorii din exploatare
c. firma dvs. poate fi finantata prin fonduri proprii atrase (marire de capital social), fonduri proprii interne rezultate din activitatea firmei (cash flow pozitiv) si datorii financiare (imprumuturi pe termen mediu si lung).

Utilizarile resurselor financiare includ imobilizarile la valoarea lor bruta de achizitie si inregistrare. In consecinta, amortizarile si provizioanele figureaza la resurse si formeaza impreuna cu rezultatele trecute la rezerve fondurile proprii interne.

Acest tip de bilant exprima situatia la un moment dat a desfasurarii activitatii economice. Elementele bilantului reprezinta lichiditati imobilizate in diferite cicluri ale activitatii de exploatare. In acest context, resursele financiare si utilizarile care s-au dat acestora nu sunt inregistrate la valoarea lor de piata, pentru ca rezulta din agregarea unor fluxuri ale caror valori nu sunt omogene.

De exemplu, investitiile corespund imobiliza rilor achizitionate pe un interval de mai multi ani.

In consecinta, examinarea bilantului functional va permite aprecierea la un moment dat a structurii resurselor financiare si utilizarilor si a structurii in care activelor economice le corespund resurse financiare. Diagnosticul riscului de faliment rezulta din interpretarea acestei relatii.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Bilantul functional si diagnosticul riscului de faliment":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia Unica in 2024. Cum se completeaza D212 pentru venituri obtinute din dividende

    • O persoana fizica, ce este si salariata, trebuie sa intocmeasca Declaratia Unica pentru venituri obtinute din dividende (sunt singurele venituri extrasalariale pe care le obtine). In anul 2023 a depus Declaratia Unica cu estimat de 100.000 lei la dividende, deci peste 24 salarii minime, rezultand astfel un CASS de 7.200 lei. Dupa incheierea anului 2023 a constatat ca a ridicat dividende brute in valoare de 64.768 lei (sub 24 salarii minime), practic trebuind sa plateasca CASS in valoare de 3.600...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura: Facturile de avans se inregistreaza in sistem?

    • Societatea noastra vinde fier vechi cu taxare inversa. Primeste avansul de la client cu o luna inainte. Factura de avans se inregistreaza in Ro e-Factura? In jurnalul de vanzari nu apar. Inregistrare facturi in E-Factura – raspunsul specialistului: In relatiile comerciale desfasurate intre persoane impozabile stabilite in Romania, de tip B2B conform art. 266 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, emitentul facturii electronice are obligatia de...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF. 10 declaratii trebuie depuse la fisc pana pe 27 mai 2024

    • Conform calendarulului oficial al ANAF, contribuabilii trebuie sa depuna mai multe declaratii fiscale pana pe data de 27 mai 2024. Depunere declaratii fiscale la ANAF Depunerea Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - Formularul 212. Categorii de contribuabili Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care in anul de impunere au realizat, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania...» citeste mai departe aici

  • Reminder! Care Este Termenul pentru Depunerea Bilantului in 2024

    • In contextul crearii unor confuzii legate de termenul pentru depunerea situatiilor financiare anuale in 2024, prin introducerea OUG 115/2023, vom clarifica acest aspect in articolul care urmeaza. Care este termenul pentru depunerea Bilantului in 2024 Depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor a raportarilor contabile anuale la 31 decembrie se efectueaza in termen de 150 de zile de la incheierea anului calendaristic. Adica in anul 2024 depunerea bilantului se face, mai precis,...» citeste mai departe aici

  • De cand pot trece firmele la impozit micro daca nu angajeaza cel putin un salariat in 30 de zile?

    • O firma noua, inregistrata in 12.04.2024, daca nu reuseste sa angajeze un salariat in 30 zile, dar angajeaza un salariat in lunile urmatoare, din ce perioada poate trece la platitor de impozit pe venit microintreprindere? Multumesc. Trecere la regimul micro si conditia unui salariat – raspunsul specialistului: Conform prevederilor Codului fiscal, modificat si completat, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o microintreprindere sunt mentionate la art.47: (1) In sensul...» citeste mai departe aici

  • OUG 43/2024: Prin casele de marcat electronice vor fi transmise informatii suplimentare catre ANAF

    • OUG 43/2024 a fost adoptata si aduce mai multe modificari in privinta caselor de marcat electronice. Astfel, prin casele de marcat electronice vor fi transmise informatii suplimentare catre ANAF. Este vorba despre ''alte date si informatii din bonul fiscal, precum si din raportul fiscal de inchidere zilnica''. Modificarile au fost necesare in vederea implementarii sistemului RO e-TVA care va genera decontul de TVA precompletat, fiind necesara efectuarea unor corelari intre RO...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016