Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Care sunt conditiile necesare transmiterii cererii autoritatii competente din statul membru de rambursare?

06-Oct-2017
325

Dupa transmiterea formularului 318 de catre solicitant, prin intermediul portalului ANAF se verifica, cu ajutorul aplicatiei informatice, daca:



- in perioada de rambursare inscrisa in cerere, solicitantul a fost persoana inregistrata in scopuri de TVA, potrivit art. 316 din Codul fiscal;
- documentele inscrise in sectiunea "Lista operatiunilor pentru care se solicita rambursarea TVA" sunt emise in perioada de validitate a codului de inregistrare in scopuri de TVA a persoanei impozabile stabilite in Romania.

Dupa transmiterea cererii de rambursare, pentru a vedea stadiul in care se afla cererea este necesara logarea pe portalul ANAF, sectiunea " Autentificare Certificat". Ca urmare a accesarii sectiunii vor fi afisate informatii despre contul contribuabilului. Se va selecta rubrica "DECLARAtII DEPUSE", apoi "RAMBURSARE TVA". Ulterior, se va selecta contribuabilul pentru care
s-a depus declaratia si se va vizualiza "ISTORIC DECLARAtII". Aici se vor regasi toate mesajele de validare, inclusiv pe cele din strainatate.


DOAR in situatia in care conditiile sunt indeplinite, se atribuie un numar de referinta cererii de rambursare (318), aceasta fiind transmisa electronic impreuna cu toate documentele atasate, autoritatii competente din statul membru de rambursare.
Numarul de referinta al cererii atribuit la transmitere trebuie inscris pe toate documentele referitoare la cererea respectiva. Acest numar se gaseste pe portalul ANAF in "SPATIUL DVS. PRIVAT".

In cazul in care solicitantul nu indeplineste conditiile mentionate anterior, cererea nu este inaintata statului membru de rambursare.

Care este termenul de solutionare a cererii?

Statul membru de rambursare ii comunica solicitantului decizia sa de aprobare sau respingere a cererii de rambursare in termen de patru luni de la data primirii cererii de catre statul membru respectiv.

In cazul in care cererea de rambursare este respinsa integral sau partial, motivele respingerii sunt comunicate solicitantului, impreuna cu decizia, de catre statul membru de rambursare. Contestatiile impotriva deciziilor de respingere a unor cereri de rambursare pot fi depuse de catre solicitant la autoritatile competente ale statului membru de rambursare, in forma si in
termenele prevazute pentru contestatiile introduse de catre persoane stabilite in statul membru respectiv cu privire la cererile de rambursare.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Care sunt conditiile necesare transmiterii cererii autoritatii competente din statul membru de rambursare?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Transfer de active. Prevederile Codului Fiscal in aceasta situatie
    • Pentru ca subiectul transferului de active este unul de interes pentru cititorii Fiscalitatea.ro, astazi, unul dintre specialistii nostri va face o analiza la obiect pornind de la situatia unei firme platitoare de TVA cu asociat unic care vrea sa faca transferul de activitate la o firma platitoare de TVA. Se pot aplica in aceasta situatie prevederile art.127 alin. (7) din Codul fiscal, daca firma primitoare vrea sa-si continue activitatea, iar firma cedenta va fi lichidata? Cum se face...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016