Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Care sunt conditiile necesare transmiterii cererii autoritatii competente din statul membru de rambursare?

06-Oct-2017
1429

Dupa transmiterea formularului 318 de catre solicitant, prin intermediul portalului ANAF se verifica, cu ajutorul aplicatiei informatice, daca:



- in perioada de rambursare inscrisa in cerere, solicitantul a fost persoana inregistrata in scopuri de TVA, potrivit art. 316 din Codul fiscal;
- documentele inscrise in sectiunea "Lista operatiunilor pentru care se solicita rambursarea TVA" sunt emise in perioada de validitate a codului de inregistrare in scopuri de TVA a persoanei impozabile stabilite in Romania.

Dupa transmiterea cererii de rambursare, pentru a vedea stadiul in care se afla cererea este necesara logarea pe portalul ANAF, sectiunea " Autentificare Certificat". Ca urmare a accesarii sectiunii vor fi afisate informatii despre contul contribuabilului. Se va selecta rubrica "DECLARAtII DEPUSE", apoi "RAMBURSARE TVA". Ulterior, se va selecta contribuabilul pentru care
s-a depus declaratia si se va vizualiza "ISTORIC DECLARAtII". Aici se vor regasi toate mesajele de validare, inclusiv pe cele din strainatate.


DOAR in situatia in care conditiile sunt indeplinite, se atribuie un numar de referinta cererii de rambursare (318), aceasta fiind transmisa electronic impreuna cu toate documentele atasate, autoritatii competente din statul membru de rambursare.
Numarul de referinta al cererii atribuit la transmitere trebuie inscris pe toate documentele referitoare la cererea respectiva. Acest numar se gaseste pe portalul ANAF in "SPATIUL DVS. PRIVAT".

In cazul in care solicitantul nu indeplineste conditiile mentionate anterior, cererea nu este inaintata statului membru de rambursare.

Care este termenul de solutionare a cererii?

Statul membru de rambursare ii comunica solicitantului decizia sa de aprobare sau respingere a cererii de rambursare in termen de patru luni de la data primirii cererii de catre statul membru respectiv.

In cazul in care cererea de rambursare este respinsa integral sau partial, motivele respingerii sunt comunicate solicitantului, impreuna cu decizia, de catre statul membru de rambursare. Contestatiile impotriva deciziilor de respingere a unor cereri de rambursare pot fi depuse de catre solicitant la autoritatile competente ale statului membru de rambursare, in forma si in
termenele prevazute pentru contestatiile introduse de catre persoane stabilite in statul membru respectiv cu privire la cererile de rambursare.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noi OBLIGATII pentru anumiti contribuabili care obtin venituri din chirii, incepand cu 1 ianuarie 2025

    • Incepand cu data de 1 ianuarie 2025 anumite persoane care obtin venituri din chirii vor avea o noua obligatie catre ANAF: depunerea unei cereri de inregistrare pentru contractele de locatiune. Este vorba despre contractele de inchiriere incheiate incepand cu data de 1 ianuarie 2025, precum si pentru actele de modificare a acestora, in cazul in care bunul este detinut in comun, pentru a se desemna proprietarul, uzufructuarul sau alt detinator legal care sa indeplineasca obligatia inregistrarii...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Cum arata noua cerere pe care proprietarii trebuie sa o depuna la ANAF

    • ANAF a pus in dezbatere publica un nou Proiect de Ordin, pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a contractelor de locatiune, precum si a modelului si continutului formularului „Cerere de inregistrare a contractelor de locatiune". Reamintim ca prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.128/2024 s-a stabilit ca pentru contractele de inchiriere incheiate incepand cu data de 1 ianuarie 2025, precum si pentru actele de modificare a acestora, in cazul in care bunul este detinut in comun,...» citeste mai departe aici

  • Prescriere datorii ANAF. Cand si cum se prescriu datoriile fiscale

    • Prescrierea datoriilor fiscale este un subiect de interes major pentru contribuabili, fie ca sunt persoane fizice sau juridice. Aceasta procedura reglementata de legislatia fiscala defineste termenul in care ANAF poate recupera obligatiile fiscale restante si conditiile in care acestea devin nule din punct de vedere juridic. In acest articol, vom analiza ce inseamna prescrierea datoriilor fiscale, in cat timp se prescriu datoriile fiscale.» citeste mai departe aici

  • Modificari la Legea societatilor: Actionarii pot vota si prin corespondenta sau online in Adunarile Generale (Legea 299/2024)

    • Legea 299/2024 pentru modificarea si completarea Legii societatilor nr. 31/1990 a introdus si reglementarea conform careia actionarii unor societati pot vota online sau prin corespondenta la Adunarile Generale. Legea nr. 299/2024 pentru modificarea si completarea Legii societatilor nr. 31/1990 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 1212 din 3 decembrie 2024. Modificari la Legea societatilor: Actionarii pot vota si prin corespondenta sau online in Adunarile Generale (Legea 299/2024)...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016