Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Formularul 319: Declaratie de ajustare a pro-ratei si OANAF 2810/2016

03-Nov-2016
1109

Potrivit art. 302 alin. (2) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal coroborat cu pct. 73 din normele metodologice persoanele impozabile stabilite in Romania pot beneficia de rambursarea TVA aferenta importurilor si achiziiilor de bunuri/servicii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene, denumit stat membru de rambursare. Dreptul la rambursarea taxei aferente achizitiilor este determinat conform legislatiei din statul membru de rambursare.

In acest sens, prin OANAF 2810/2016, publicat in M.O. nr. 844/2016 s-a aprobat Procedura de primire a cererilor de rambursare a TVA aferenta importurilor si achizitiilor de bunuri/servicii, efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene, precum si modelul si continutul urmatoarelor formulare:

 

* (318) "Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, depusa potrivit art. 302 alin. (2) din Codul fiscal"

* (319) "Declaratie de ajustare a pro-ratei, potrivit dispozitiilor art. 302 alin. (2) din Codul fiscal si ale pct. 73 alin. (8) din normele metodologice".

Pentru a obtine o rambursare a TVA in statul membru de rambursare, persoana impozabila stabilita in Romania (solicitant) adreseaza cererea de rambursare - formularul 319 pe cale electronica statului membru respectiv.

Termen: cel tarziu pana la data de 30 septembrie a anului calendaristic care urmeaza perioadei de rambursare.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Manual de politici contabile 2018


Manualul de politici contabile este obligatoriu CD-ul „Manual de Politici Contabile editabil 100 editabil elaborat in conformitate cu reglementarile contabile Aflati solutia rapida pentru elaborarea propriului manual de politici contabile Modificarea Legii 82 1991 prin OUG 79 2014 a adus ca noutate o amenda aspra de pana la 4 000...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Perioada de rambursare este:

*minimum 3 luni calendaristice si maximum un an calendaristic (cuantumul TVA pentru care se solicita o rambursare nu poate fi mai mic de 400 euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului de rambursare)

sau

* o perioada mai mica de 3 luni, in cazul in care aceasta reprezinta perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic (cuantumul TVA pentru care se solicita o rambursare nu poate fi mai mic de 50 de euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statutului de rambursare).

Cererea de rambursare - formularul 318 trebuie sa cuprinda:

a) numele si adresa completa ale solicitantului;

b) o adresa de contact pe cale electronica;

c) descrierea activitatii economice a solicitantului pentru care sunt achizitionate bunurile si serviciile;

d) perioada de ramburdsare acoperta de cerere

e) o declaratie din partea solicitantului ca nu a livrat bunuri si nu a prestat servicii considerate ca fiind livrate/prestate pe teritoriul statului membru de rambursare pe parcursul perioadei de rambursare, cu exceptia serviciilor de transport si serviciilor auxiliare transportului, scutite in temeiul art. 144, 146, 148, 149, 151, 153, 159 sau 160 din Directiva 2006/112/CE si a livrarilor de bunuri si a prestarilor de servicii catre o persoana care are obligatia de a plati TVA in conformitate cu art. 194-197 si 199 din Directiva 2006/112/CE, astfel cum au fost transpuse in legislatia statutului membru de rambursare;

f) codul de inregistrare in scopuri de TVA al solicitantuli;

g) datele contului bancar, inclusiv codurile IBAN si BIC.

 

In cererea de rambursare se descrie natura bunurilor si a serviciilor achizitionate conform codurilor prevazute la pct. 72 alin. (2) din norme, astfel:

 

1. combustibil

2. inchiriere de mijloace de transport

3. cheltuielile legate de mijloace de transport (altele decat bunurile si serviciile prevazute la codurile 1 si 2)

4. taxe rutiere de acces si taxa de utilizare a drumurlor

5. cheltuieli de deplasare, de exemplu, cu taxiul sau cu mijloacele de transport public;

6. cazare

7. servicii de catering si restaurant

8. acces la targuri si expozitii

9. cheltuieli pentru produse de lux, activitati de divertisment si spectacole

10. altele. In cazul in care se utilizeaza codul 10, se specifica natura bunurilor livrate si a serviciilor prestate.

 

Cererea se inainteaza organului fiscal competent din Romania, prin intermediul portalului electronic pus la dispozitie de ANAF.

 

Organul fiscal competent din Romania verifica daca in perioada de rambursare:

* solicitantul a fost persoana inregistrata in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal

* documentele inscrise in "Lista operatiunilor pentru care se solicita rambursarea TVA" sunt emise in perioada de validitate a codului de inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal.

In situatia in care aceste date sunt reale organul fiscal competent din Romania atribuie cererii un numar de referinta si va transmite electronic autoritatii competente din statul membru de rambursare cererea, impreuna cu toate documentele insotitoare.

In formularul 318 cerere de rambursare se completeaza cate un tabel pentru fiecare factura/document de import.

Formatul electronic al formularului 318 se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, care poate fi descarcat de pe pagina web a MFP - ANAF la adresa www.anaf.ro - Declaratii electronice.

 

Formularul 319 Declaratie de ajustare a pro-ratei se depune in cazul in care, ulterior depunerii unei cereri de rambursare - formular 318, pro-rata de deducere se modifica, pentru a rectifica suma solicitata sau deja rambursata.

La data intrarii in vigoare a OAANF 2810/2016 se abroga OANAF 3/2010 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA aferenta importurilor si achizitiilor de bunuri/servicii, efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene de catre persoanale impozabile in Romania.

Sursa: AJFP Arges

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Formularul 319: Declaratie de ajustare a pro-ratei si OANAF 2810/2016":
Rating:

Nota: 3.33 din 3 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum procedam la stornarea unor facturi din exercitii anterioare?
    • In randurile de mai jos, stabilim procedura pe care o urmam in cazul unui furnizor extern extracomunitar care vrea sa storneze cumulat facturi din 2007 pana in 2012. Vom vedea daca acest lucru este posibil si cum se vor inregistra aceste facturi in contabilitate in 2014. Daca motivul pentru care se doreste stornarea facturilor este unul valid si legal, atunci da, se pot storna mai multe facturi pe o singura factura in conditiile in care se fac referiri foarte clare la facturile care se...» citeste mai departe aici

  • Creanta detinuta asupra unei entitati afiliate nerezidente. Care e rezolvarea propusa de expertul contabil?
    • In analiza urmatoare, dezbatem un punct care se refera la creanta de incasat de la o societate "X nerezidenta, afiliata". Societatea X deschide procedura de dizolvare in luna iunie 2015, firma e instiintata si nu are posibilitatea de a plati datoria. Daca se constituie provizion nedeductibil deoarece nu indeplineste una din conditii: sunt personae afiliate, provizionul va fi nedeductibil 100%: 4118=4111 si 6814 nedeductibil=491. Daca se renunta la creanta de incasat inainte de pronuntarea...» citeste mai departe aici

  • Corectia erorilor din raportarea contabila semestriala
    • In materialul de astazi vom analiza situatia unei companii care se confrunta cu situatia urmatoare: in raportarilor semestriale la 30.06.2018, din greseala, au fot preluate eronat in F20 si F30 sumele din coloana 1 (din anul precedent), in sensul ca au fost preluate sumele din raportarea la 31.12.2017 si nu de la 30.06.2017. Care este procedura de corectie, daca exista? Ce se poate face in acest sens (adresa ANAF, prezentarea situatiei in notele explicative ale raportarilor viitoare etc.)? Iata...» citeste mai departe aici

  • In atentia operatorilor de transport rutier de persoane ? schimbari preconizate privind utilizarea caselor de marcat
    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, in sectiunea Transparenta decizionala, a fost publicat un Proiect Lege pentru abrogarea alin.(1), (2) si (4) ale art.40 din Ordonanta Guvernului nr.27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Dupa cum se arata in Expunerea de motive, prin masurile propuse se urmareste o...» citeste mai departe aici

  • Intrerupere temporara activitate PFA si prelungirea suspendarii activitatii
    • O persoana fizica autorizata care si-a suspendat activitatea pentru o perioada de 3 ani (termen care se implineste in decembrie 2018) mai poate prelungi suspendarea? Ce presupune aceasta procedura? Cand se va dori inchiderea PFA ce pasi trebuie urmati? Iata intrebarile la care vor raspunde, in cele ce urmeaza, specialistii nostri. Rasunsul specialistului Conform informatiilor obtinute de la ONRC, pentru a prelungi perioada de intrerupere temporara a activitatii PFA-ului trebuie sa va prezentati...» citeste mai departe aici

  • Solicitarea numarului unic de identificare a noilor case de marcat - Formularul C801
    • Intrucat se apropie termenul de la care se vor aplica sanctiuni pentru nedotarea cu aparatele de marcat electronice (1 septembrie pentru contribuabilii mari si mijlocii si 1 noiembrie pentru ceilalti contribuabili) reamintim ca utilizatorii caselor de marcat electronice fiscale trebuie sa solicite directiei generale regionale a finantelor publice/ directiei generale de administrare a marilor contribuabili in a carei raza se va instala aparatul, atribuirea numarului unic de identificare din...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016