Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Formularul 319: Declaratie de ajustare a pro-ratei si OANAF 2810/2016

03-Nov-2016
1219

Potrivit art. 302 alin. (2) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal coroborat cu pct. 73 din normele metodologice persoanele impozabile stabilite in Romania pot beneficia de rambursarea TVA aferenta importurilor si achiziiilor de bunuri/servicii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene, denumit stat membru de rambursare. Dreptul la rambursarea taxei aferente achizitiilor este determinat conform legislatiei din statul membru de rambursare.

In acest sens, prin OANAF 2810/2016, publicat in M.O. nr. 844/2016 s-a aprobat Procedura de primire a cererilor de rambursare a TVA aferenta importurilor si achizitiilor de bunuri/servicii, efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene, precum si modelul si continutul urmatoarelor formulare:

 

* (318) "Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, depusa potrivit art. 302 alin. (2) din Codul fiscal"

* (319) "Declaratie de ajustare a pro-ratei, potrivit dispozitiilor art. 302 alin. (2) din Codul fiscal si ale pct. 73 alin. (8) din normele metodologice".

Pentru a obtine o rambursare a TVA in statul membru de rambursare, persoana impozabila stabilita in Romania (solicitant) adreseaza cererea de rambursare - formularul 319 pe cale electronica statului membru respectiv.

Termen: cel tarziu pana la data de 30 septembrie a anului calendaristic care urmeaza perioadei de rambursare.

Perioada de rambursare este:

*minimum 3 luni calendaristice si maximum un an calendaristic (cuantumul TVA pentru care se solicita o rambursare nu poate fi mai mic de 400 euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului de rambursare)

sau

* o perioada mai mica de 3 luni, in cazul in care aceasta reprezinta perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic (cuantumul TVA pentru care se solicita o rambursare nu poate fi mai mic de 50 de euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statutului de rambursare).

Cererea de rambursare - formularul 318 trebuie sa cuprinda:

a) numele si adresa completa ale solicitantului;

b) o adresa de contact pe cale electronica;

c) descrierea activitatii economice a solicitantului pentru care sunt achizitionate bunurile si serviciile;

d) perioada de ramburdsare acoperta de cerere

e) o declaratie din partea solicitantului ca nu a livrat bunuri si nu a prestat servicii considerate ca fiind livrate/prestate pe teritoriul statului membru de rambursare pe parcursul perioadei de rambursare, cu exceptia serviciilor de transport si serviciilor auxiliare transportului, scutite in temeiul art. 144, 146, 148, 149, 151, 153, 159 sau 160 din Directiva 2006/112/CE si a livrarilor de bunuri si a prestarilor de servicii catre o persoana care are obligatia de a plati TVA in conformitate cu art. 194-197 si 199 din Directiva 2006/112/CE, astfel cum au fost transpuse in legislatia statutului membru de rambursare;

f) codul de inregistrare in scopuri de TVA al solicitantuli;

g) datele contului bancar, inclusiv codurile IBAN si BIC.

 

In cererea de rambursare se descrie natura bunurilor si a serviciilor achizitionate conform codurilor prevazute la pct. 72 alin. (2) din norme, astfel:

 

1. combustibil

2. inchiriere de mijloace de transport

3. cheltuielile legate de mijloace de transport (altele decat bunurile si serviciile prevazute la codurile 1 si 2)

4. taxe rutiere de acces si taxa de utilizare a drumurlor

5. cheltuieli de deplasare, de exemplu, cu taxiul sau cu mijloacele de transport public;

6. cazare

7. servicii de catering si restaurant

8. acces la targuri si expozitii

9. cheltuieli pentru produse de lux, activitati de divertisment si spectacole

10. altele. In cazul in care se utilizeaza codul 10, se specifica natura bunurilor livrate si a serviciilor prestate.

 

Cererea se inainteaza organului fiscal competent din Romania, prin intermediul portalului electronic pus la dispozitie de ANAF.

 

Organul fiscal competent din Romania verifica daca in perioada de rambursare:

* solicitantul a fost persoana inregistrata in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal

* documentele inscrise in "Lista operatiunilor pentru care se solicita rambursarea TVA" sunt emise in perioada de validitate a codului de inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal.

In situatia in care aceste date sunt reale organul fiscal competent din Romania atribuie cererii un numar de referinta si va transmite electronic autoritatii competente din statul membru de rambursare cererea, impreuna cu toate documentele insotitoare.

In formularul 318 cerere de rambursare se completeaza cate un tabel pentru fiecare factura/document de import.

Formatul electronic al formularului 318 se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, care poate fi descarcat de pe pagina web a MFP - ANAF la adresa www.anaf.ro - Declaratii electronice.

 

Formularul 319 Declaratie de ajustare a pro-ratei se depune in cazul in care, ulterior depunerii unei cereri de rambursare - formular 318, pro-rata de deducere se modifica, pentru a rectifica suma solicitata sau deja rambursata.

La data intrarii in vigoare a OAANF 2810/2016 se abroga OANAF 3/2010 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA aferenta importurilor si achizitiilor de bunuri/servicii, efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene de catre persoanale impozabile in Romania.

Sursa: AJFP Arges

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Formularul 319: Declaratie de ajustare a pro-ratei si OANAF 2810/2016":
Rating:

Nota: 3.33 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Codul Fiscal, MODIFICAT: A fost introdusa o NOUA TAXA pentru anumite cladiri
    • Prin Legea nr. 285/2018 publicata in Monitorul Oficial nr. 1028 din 03/12/2018 au fost aduse modificari art. 453 lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Modificarea vizeaza includerea turnurilor de sustinere a turbinelor eoliene in categoria cladirilor ce intra sub incidenta prevederilor Titlului IX din Codul fiscal – Impozite si taxe locale. Astfel, conform modificarilor aduse, in sensul acestui titlu, cladire reprezinta orice constructie situata deasupra solului si/sau sub...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica privind incasarea dividendelor in 2018. Bonificatie plata pana la data de 15 decembrie
    • O persoana fizica transmite online, in 2018, Declaratia Unica pentru dividendele incasate in 2018. Suma incasata este singurul venit din cele enumerate in declaratie si depaseste plafonul de 12 salarii minime. In aceasta situatie, este clar ca se datoreaza CASS. Intrebarea cititorului nostru este urmatoarea: Daca se decide virarea anticipata a acestei sume pana la 15.12.18, se poate vira cu 10% mai putin? Raspunsul specialistului Art. 174 din Codul fiscal stabileste dupa cum urmeaza: "(3)...» citeste mai departe aici

  • Olguta Vasilescu: Opozitia ar putea ataca Legea pensiilor, din cauza impactului mare pe care il are
    • Fostul ministru al Muncii, Lia Olguta Vasilescu, este de parere ca Opozitia sau chiar presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, ar putea sa atace legea pensiilor la CCR, dat fiind impactul foarte mare pe care aceasta il are in economia romaneasca. "Aceasta lege (a pensiilor, n.r.) a reusit, prin formula de calcul pe care am gasit-o si pe care stiti foarte bine ca am simulat-o un an de zile, sa rezolve foarte multe dintre inechitatile legii. Sigur ca dumnealor (liderii sindicali, n.r.) au venit cu...» citeste mai departe aici

  • Premierul Romaniei: Bugetul pe 2019 prevede si un fond de investitii locale
    • Premierul Romaniei, Viorica Dancila, a declarat, luni, ca in bugetul pe 2019 se va regasi si un fond de investitii locale care permite administratiei locale sa opteze, fiecare, pentru cate doua proiecte de finantare, pentru canalizare, apa sau renovarea scolii. Prim-ministrul sustine ca Ordonanta de Urgenta prin care va fi adoptat acest fond de investitii locale ar urma sa fie adoptata la prima sedinta a Guvernului. „Acest fond de investitii o sa il avem in bugetul pe 2019, fiecare...» citeste mai departe aici

  • Patru lucruri pe care ar trebui sa le stie orice angajator despre salariul minim in 2019
    • Hotararea de Guvern prin care se stabileste ca salariul minim pe economie creste de la inceputul anului viitor a fost publicata in Monitorul Oficial din prima parte a lunii decembrie 2018. HG nr. 937/2018 (care poate fi consultata integral la finalul articolului) stabileste ca de la 1 ianuarie 2019 salariul minim pe economie se va acorda diferentiat. Nu comentam faptul ca pot exista aspecte discriminatorii in aceasta masura, ci doar analizam lucruri care ar putea fi de interes pentru cititorii...» citeste mai departe aici

  • Ce servicii juridice poate oferi o casa de avocatura profesionista din Bucuresti
    • Nevoia solutionarii problemelor de ordin juridic pe care le poate intampina o companie continua sa fie din ce in ce mai stringenta pe piata indiferent de domeniul in care isi desfasoara activitatea comerciala. Orice firma are nevoie, la un moment dat, de o casa de avocatura profesionala care sa inteleaga problemele juridice cu care se confrunta si sa ofere cele mai eficiente solutii intr-un timp cat mai scurt. Prin intermediul unor concepte bine ancorate in contextul actual, o casa de avocatura...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016