Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Procedura rambursarii TVA pentru persoane impozabile stabilite in afara Comunitatii Europene

24-Sep-2010
4838
Beneficiari, conditii

Pot beneficia de rambursarea TVA achitata pentru importuri si achizitii de bunuri mobile corporale si de servicii, efectuate in Romania, persoanele impozabile care indeplinesc urmatoarele conditii:

- pe parcursul perioadei de rambursare nu au avut in Romania sediul activitatii lor economice sau un sediu fix de la care sa fi efectuat operatiuni economice, domiciliul sau resedinta lor obisnuita;

- pe parcursul perioadei de rambursare nu au livrat bunuri si nu au prestat servicii considerate ca fiind livrate/prestate pe teritoriul Romaniei;

- sa-si desemneze un reprezentant in Romania in scopul rambursarii.
Atributiile reprezentantului
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii


Reprezentantul desemnat actioneaza in numele si in contul persoanei impozabile pe care o reprezinta si va fi tinut raspunzator individual si in solidar alaturi de persoana impozabila pentru obligatiile si drepturile persoanei impozabile cu privire la cererea de rambursare.

Reprezentantul desemnat in scopul rambursarii trebuie sa inregistreze la organul fiscal in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal actul de imputernicire in forma autentica prin depunerea unei declaratii de inregistrare fiscala.

Codul de inregistrare fiscala atribuit reprezentantului va fi utilizat numai pentru rambursarea TVA persoanei reprezentate, stabilita in afara Uniunii Europene.
Solicitarea rambursarii TVA se face prin completarea si depunerea, la organul fiscal competent, de catre reprezentantul fiscal desemnat, a unei Cereri de rambursare pentru persoanele impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii, formular 313.

Obiectul rambursarii

Rambursarea taxei achitate se acorda pentru:

- operatiuni rezultate din activitati economice pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in afara Romaniei, daca taxa ar fi deductibila, in cazul in care aceste operatiuni ar fi fost realizate in Romania;
- operatiuni efectuate catre o persoana care are obligatia de a plati TVA in conformitate cu art. 150 alin (2)-(6) din Codul Fiscal.

Perioada pentru care se ramburseaza TVA

Perioada pentru care se ramburseaza TVA-ul este de maximum un an calendaristic si de minimum 3 luni calendaristice. Cererile de rambursare pot viza o perioada mai mica de 3 luni, in cazul in care acestea reprezinta perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic.

Daca cererea se refera la o perioada mai scurta de un an calendaristic, dar nu mai mica de 3 luni, suma pentru care se solicita rambursarea nu poate fi mai mica decat echivalentul in lei a 400 euro, determinat pe baza cursului de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil la data de 1 ianuarie 2010.

Daca cererea se refera la o perioada de un an calendaristic, sau perioada ramasa dintr-un an calendaristic, suma pentru care se solicita rambursarea nu poate fi mai mica decat echivalentul in lei a 50 euro, determinat pe baza cursului de schimb comunicat de BNR valabil la data de 1 ianuarie 2010.

Depunerea cererii de rambursare

Cererea de rambursare trebuie depusa la organul fiscal competent in termen de maximum 9 luni de la sfarsitul anului calendaristic in care taxa devine exigibila.

Termen de rambursare

Solicitarile de rambursare se solutioneaza de organele fiscale competente in termen de 6 luni de la data depunerii cererii si a documentelor necesare pentru analizarea cererii.

Restituirea sumelor cuvenite

Restituirea TVA se efectueaza in lei, in contul indicat de reprezentantul persoanei impozabile, deschis la o institutie de credit din Romania. Comisioanele bancare se suporta de catre persoana impozabila.

Important!
Persoanele impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania si care nu sunt stabilite in Comunitate pot solicita rambursarea taxei achitate daca, in conformitate cu legile tarii unde sunt stabilite, persoanele impozabile stabilite in Romania ar avea acelasi drept de rambursare in ceea ce priveste TVA sau alte impozite/taxe similare aplicate in tara respectiva ca urmare a existentei unor acorduri/declaratii de reciprocitate semnate de reprezentantii autoritatilor competente din Romania si din tara solicitantului.

*Baza legala: Ordinul presedintelui ANAF nr. 5/2010 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 32/2010; pct. 50 din Hotararea Guvernului nr. 1620/2009 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927/31.12.2009.

Sursa: www.finantevalcea.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedura rambursarii TVA pentru persoane impozabile stabilite in afara Comunitatii Europene":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Dragnea anunta ca punctul de pensie va creste cu 10% si ca pilonul II de pensii va fi optional
    • Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat miercuri, ca punctul de pensie va creste cu 10% de anul viitor, asa cum este prevazut in programul de guvernare, insa prevederile Legii pensiilor nu vor fi incluse in bugetul de stat pe 2018. Totodata, liderul ALDE, Calin Popescu Tariceanu a anuntat, dupa sedinta coalitiei de guvernare, ca Legea pensiilor va fi amanata pentru anul viitor, precizand ca aceasta decizie s-a luat "cu grija", informeaza Mediafax. Acesta a completat si cu privire la Split...» citeste mai departe aici

  • Apel BNS catre Guvern pentru a renunta la transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor
    • BNS face apel la Guvernul Romaniei sa renunte la implementarea masurii de reducere a costului cu forta de munca al angajatorului, prin transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor, in special avand in vedere faptul ca deja a luat astfel de decizii de incalcare a propriului Program de Guvernare in favoarea capitalului. Prezentam anexat prezentului comunicat un set de 10 motive pentru a sustine o astfel de decizie. Ne aratam deplina disponibilitate pentru a identifica un set...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Plata titlurilor executorii datorate profesorilor ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani
    • Plata drepturilor salariale castigate in instanta de catre personalul din invatamant ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani, asa cum se prevede intr-un nou proiect semnat de premierul Mihai Tudose, presedintele Camerei, Liviu Dragnea, ministrul Educatiei, Liviu Pop, si vicepremierul Marcel Ciolacu. Conform Zf.ro, proiectul de Lege privind finantarea unor masuri in domeniul invatamantului prevede ca "incepand cu anul 2018, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerul Apararii Nationale, se...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"