Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura rambursarii TVA pentru persoane impozabile stabilite in afara Comunitatii Europene

24-Sep-2010
6523
Beneficiari, conditii

Pot beneficia de rambursarea TVA achitata pentru importuri si achizitii de bunuri mobile corporale si de servicii, efectuate in Romania, persoanele impozabile care indeplinesc urmatoarele conditii:

- pe parcursul perioadei de rambursare nu au avut in Romania sediul activitatii lor economice sau un sediu fix de la care sa fi efectuat operatiuni economice, domiciliul sau resedinta lor obisnuita;

- pe parcursul perioadei de rambursare nu au livrat bunuri si nu au prestat servicii considerate ca fiind livrate/prestate pe teritoriul Romaniei;

- sa-si desemneze un reprezentant in Romania in scopul rambursarii.

Atributiile reprezentantului

Reprezentantul desemnat actioneaza in numele si in contul persoanei impozabile pe care o reprezinta si va fi tinut raspunzator individual si in solidar alaturi de persoana impozabila pentru obligatiile si drepturile persoanei impozabile cu privire la cererea de rambursare.

Reprezentantul desemnat in scopul rambursarii trebuie sa inregistreze la organul fiscal in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal actul de imputernicire in forma autentica prin depunerea unei declaratii de inregistrare fiscala.

Codul de inregistrare fiscala atribuit reprezentantului va fi utilizat numai pentru rambursarea TVA persoanei reprezentate, stabilita in afara Uniunii Europene.
Solicitarea rambursarii TVA se face prin completarea si depunerea, la organul fiscal competent, de catre reprezentantul fiscal desemnat, a unei Cereri de rambursare pentru persoanele impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii, formular 313.

Obiectul rambursarii

Rambursarea taxei achitate se acorda pentru:

- operatiuni rezultate din activitati economice pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in afara Romaniei, daca taxa ar fi deductibila, in cazul in care aceste operatiuni ar fi fost realizate in Romania;
- operatiuni efectuate catre o persoana care are obligatia de a plati TVA in conformitate cu art. 150 alin (2)-(6) din Codul Fiscal.

Perioada pentru care se ramburseaza TVA

Perioada pentru care se ramburseaza TVA-ul este de maximum un an calendaristic si de minimum 3 luni calendaristice. Cererile de rambursare pot viza o perioada mai mica de 3 luni, in cazul in care acestea reprezinta perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic.

Daca cererea se refera la o perioada mai scurta de un an calendaristic, dar nu mai mica de 3 luni, suma pentru care se solicita rambursarea nu poate fi mai mica decat echivalentul in lei a 400 euro, determinat pe baza cursului de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil la data de 1 ianuarie 2010.

Daca cererea se refera la o perioada de un an calendaristic, sau perioada ramasa dintr-un an calendaristic, suma pentru care se solicita rambursarea nu poate fi mai mica decat echivalentul in lei a 50 euro, determinat pe baza cursului de schimb comunicat de BNR valabil la data de 1 ianuarie 2010.

Depunerea cererii de rambursare

Cererea de rambursare trebuie depusa la organul fiscal competent in termen de maximum 9 luni de la sfarsitul anului calendaristic in care taxa devine exigibila.

Termen de rambursare

Solicitarile de rambursare se solutioneaza de organele fiscale competente in termen de 6 luni de la data depunerii cererii si a documentelor necesare pentru analizarea cererii.

Restituirea sumelor cuvenite

Restituirea TVA se efectueaza in lei, in contul indicat de reprezentantul persoanei impozabile, deschis la o institutie de credit din Romania. Comisioanele bancare se suporta de catre persoana impozabila.

Important!
Persoanele impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania si care nu sunt stabilite in Comunitate pot solicita rambursarea taxei achitate daca, in conformitate cu legile tarii unde sunt stabilite, persoanele impozabile stabilite in Romania ar avea acelasi drept de rambursare in ceea ce priveste TVA sau alte impozite/taxe similare aplicate in tara respectiva ca urmare a existentei unor acorduri/declaratii de reciprocitate semnate de reprezentantii autoritatilor competente din Romania si din tara solicitantului.

*Baza legala: Ordinul presedintelui ANAF nr. 5/2010 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata formulate de catre persoane impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 32/2010; pct. 50 din Hotararea Guvernului nr. 1620/2009 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927/31.12.2009.

Sursa: www.finantevalcea.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit pe dividende in 2025. Cui se aplica si termen de plata

    • Dividendele sunt partea din profitul unei companii care este distribuita actionarilor ca urmare a investitiei lor in actiunile firmei respective. Dividendele se pot distribui fie anual, fie trimestrial, cu depunerea bilantului interimar si pentru ele se plateste impozit conform prevederilor legale. Afla din acest articol cat este impozitul pe dividende in 2025 si cine are obligatia de a-l plati la bugetul statului si ce alte taxe se platesc pentru dividende. » citeste mai departe aici

  • Venituri din dividende. Ce obligatii fiscale ai daca incasezi dividende

    • Veniturile din dividende reprezinta o sursa de castig pentru multi investitori, dar si o categorie fiscala care implica responsabilitati legale clare. Daca primesti dividende, este important sa cunosti obligatiile fiscale asociate acestora, inclusiv impozitul pe venit si contributiile sociale, acolo unde este cazul. In acest articol, vom detalia ce taxe trebuie sa plateasca beneficiarii de dividende in 2025, ce termene trebuie respectate si care sunt pasii necesari pentru a ramane in...» citeste mai departe aici

  • Doua impozite noi, introduse de autoritati. ANAF actualizeaza formularele 010, 013, 700 privind vectorul fiscal

    • Noi impozite au fost introduse prin Legea nr. 290/2024 si Ordonanta de Urgenta nr. 156/2024, aducand schimbari semnificative pentru contribuabilii din domeniile respective. Este vorba despre obligatii suplimentare pentru institutiile de credit, sub forma unui impozit suplimentar pe cifra de afaceri, precum si pentru persoanele juridice care detin constructii, care vor fi supuse unui impozit pe constructii incepand cu 1 ianuarie 2025. In acest context, ANAF actualizeaza, printr-un...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Luni, 20 ianuarie 2025, termenul limita de depunere a unei notificari importante

    • Conform legislatiei in vigoare, asa cum reaminteste si ANAF contribuabililor, data de 20 ianuarie 2025 este termenul limita de depunere a notificarii pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare. Reminder ANAF! Luni, 20 ianuarie 2025, termenul limita de depunere a notificarii importante Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca, luni 20 ianuarie 2025, este termenul de depunere al urmatoarelor declaratii, in scopul notificarii...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2025. Restrictii privind aplicarea regimului micro, in anumite conditii

    • Pentru a aplica regimul microintreprinderii si in anul 2025, avand in vedere modificarile legislative recente, firmele trebuie sa indeplineasca mai multe conditii la data de 31 decembrie 2024, asa cum apar in Codul Fiscal. Insa, daca firmele au fost platitoare de impozit pe profit in anii 2023-2024, exista mai multe restrictii cu privire la posibilitatea de a reveni la impozitul pe veniturile micro. Microintreprindere in 2025. Restrictii privind aplicarea regimului micro In acest sens, este...» citeste mai departe aici

  • Noutati e-Transport pentru anul 2025. Ce trebuie sa stie contribuabilii

    • Si pentru companiile implicate in transportul de marfa anul 2025 aduce mai multe schimbari. Spre exemplu, au fost amanate sanctiunile pentru nerespectarea cerintelor de transmitere a coordonatelor GPS, pana la 31 martie 2025, oferind astfel mai mult timp operatorilor economici pentru a implementa si testa sistemele necesare. De asemenea, exisa si obligatii legate de dotarea vehiculelor cu sisteme GPS si aplicatii specifice. Noutati e-Transport pentru anul 2025. Ce trebuie sa stie contribuabilii...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016