Cat de important este procesul de recrutare si cum te asiguri ca este facut corect
Este usor sa intelegi importanta alegerii candidatilor potriviti, dar cu toate acestea, este bine sa recunoastem si importanta unui proces de recrutare si selectie corect si simplificat. Procesele de recrutare si selectie sunt atat costisitoare cat si consumatoare de timp pentru o companie. Trebuie promovat postul vacant, apoi personalul de angajare va trebui sa petreaca timp pretios pentru a intervieva si evalua candidatii in vederea stabilirii calificarii si potrivirii acestora pe pozitia respectiva
Cu toate acestea, exista si alternativa de a angaja o
agentie headhunting care sa te ajute sa gasesti candidati de top pentru organizatia ta. Mai mult o agentie de recrutare are un proces de selectie eficient, rentabil si bine pus la punct.
Un specialist in resurse umane care se ocupa de recrutare intr-un mod eficient, se asigura ca angajatii care doresc sa intre in organizatie se potrivesc perfect in cultura organizatiei si pe pozitia pe care candideaza inca din primele momente. In plus, importanta recrutarii economiseste astfel timp si bani, imbunatateste satisfactia angajatilor si contribuie pozitiv la imaginea organizatiei.
Planificarea corecta al procesului de recrutare Desigur, primul pas in procesul de recrutare este planificarea, care presupune elaborarea unor specificatii cuprinzatoare ale postului vacant, care sa prezinte responsabilitatile majore si minore ale acestuia, competentele, experienta si skill-urile necesare, tipul de contract si mentionarea conditiilor speciale, daca exista.
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Plafon avans decontare si diurna Legea 70/2015 spune la Art. 5. - Plafoanele-limita prevazute de prezentul capitol nu se aplica de catre persoanele prevazute la art. 1 alin. (1), pentru urmatoarele operatiuni: d)...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Odata ce se cunoaste numarul de pozitii deschise si implicit de cati candidati este nevoie, urmatorul pas va consta in elaborarea strategiei de promovare a pozitiei deschise. Promovarea ar fi ideal sa se realizeze atat in interiorul organizatiei - persoana potrivita se poate afla chiar sub nasul tau; cat si in exterior, prin platformele majore de recrutare si social media.
Selectarea eficienta a candidatilor Atunci cand analizam aplicatiile este esential sa parcurgem descrierea postului si specificatiile personale cat si sa evidentiem cuvintele cheie - skill-uri, vechime, aptitudini specifice. Pentru o pozitie care necesita o experienta foarte specifica, de exemplu pentru o
recrutare top management, pentru a reduce numarul aplicantilor si a face o selectie initiala a celor mai potriviti candidati pentru rol, ia in considerare acele cuvinte cheie din CV-ul lor.
Realizarea interviurilor O componenta cheie a oricarei proceduri de recrutare este interviul. O buna pregatire este esentiala in a profita la maximum de aceasta conversatie. Trebuie sa stii care sunt cele mai importante subiecte, cele mai importante aspecte din CV si cerintele cheie pentru rol. De asemenea, este necesar sa ai tehnologia in minte si a oferi oportunitatea de a sustine interviul prin metode video, astfel imbunatatind experienta candidatilor.
Verificarea recomandarilor, oferirea rolului si intocmirea contractului Dupa procesul final de selectie al candidatilor de top, este timpul sa verifici recomandarile acestora. Mai multi angajatori omit aceasta etapa de recrutare, dar este esential sa verifici experienta candidatului pentru a te asigura ca se potriveste cu cea din CV. Angajarea unei persoane nepotrivite poate fi extrem de costisitoare.
Daca totul este in regula, urmatorul pas este intocmirea contractului de munca dupa cum prevede legislatia, avand in vedere un model adaptat in functie de aspectele discutate cu noul angajat. Mai ramane doar sa ca acesta sa aiba parte de un proces de onboarding adecvat, pentru a se instala confortabil.
Desi procesul de recrutare nu este mereu usor de realizat, este extrem de important, iar cand exista un plan bine pus la punct, te vei asigura ca vei umple mereu pozitiile vacante cu cei mai potriviti candidati.
Articole relevante >> Te-ar putea interesa sa citesti si despre
stilurile de leadership
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Depasire plafon micro
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp trebuie depus formularul D700?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In T2 a platit 716 lei impozit, iar in T1: 0 Va rog sa ma ajutati cu un calcul al impozitului pe profit aferent trimestrului 3 si cu inregistrarile contabile pentru sumele aferente.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Expropriere teren. Tratament TVA
Intrebare: O societate platitoare de TVA a fost expropriata pentru un teren construibil de primarie, conform L. 255/2010 si HCL 860/2023, in caz de utilitate publica (construire parc). Pentru suma primita si incasata de societate cu titlu de despagubire, se emite factura? Aceasta suma este scutita de TVA sau se considera livrare? Mentionez ca terenul a fost achizitionat de societate de la o persoana fizica.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Tratamentul fiscal si contabil al promotiilor 10+1 si al reducerilor comerciale ulterioare
Intrebare: As dori sa ma ajutati cu urmatoarea speta: achizitionez marfa cu 10 lei/buc, 100 bucati. Am o agreare cu furnizorul de la care achizitionez sa vand produsele 10 buc la pret de 13 lei (pret de lista) + 1 buc gratuit, iar acest furnizor, la sfarsit de an, imi va acorda un discount pentru valoarea marfii achizitionate. Se poate introduce la vanzare produsul oferit gratuit cu pretul de 0,01 lei sau trebuie sa inregistrez pretul de vanzare de 13 lei, la care sa aplic discount 100%, astfel incat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<