Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce studii trebuie sa ai ca sa lucrezi cu baze de date

12-Sep-2022
5862
Ce studii trebuie sa ai ca sa lucrezi cu baze de date
Vrei un job sigur, de viitor, in care sa ai si un salariu care sa-ti permita un stil de viata bun? Joburile in domeniul tehnologiei sunt la mare cautare, si nu doar cele ce tin de programare. De exemplu, poate ti-ar placea sa lucrezi cu baze de date, unde oferta de joburi este ridicata, asa cum poti vedea aici.
 
Ce presupune un job in domeniul bazelor de date
 
Poate fi vorba de un loc de munca de administrator de baze de date, programator baze de date sau de un job in care sa-ti folosesti cunostintele de baze de date ca analist baze de date (Data Analyst), de exemplu. Specificul fiecarei meserii difera destul de mult de la una la alta, chiar daca toate au de-a face cu baze de date. 
 
Meseria de administrator de baze de date, de exemplu, presupune instalarea, configurarea, securitatea bazelor de date, dar si automatizarea de sarcini administrative. 
 
Un Data Analyst (Analist de date) aduna, curata si interpreteaza seturi de date pentru a ajuta organizatia la care lucreaza sa gaseasca raspunsuri la intrebari importante sau pentru a rezolva probleme. Un Data Analyst poate lucra in multe industrii, precum afaceri, finante, justitie, stiinta, medicina, structuri guvernamentale etc.
 
Ce studii trebuie sa ai pentru a lucra in domeniul bazelor de date
 
Pentru a lucra in domeniul bazelor de date, ajuta sa fii absolvent de facultate in stiinte economice (finante, statistica, cibernetica etc) sau chiar in stiinta calculatoarelor, matematica ori informatica. 
 
De ce abilitati ai nevoie pentru a lucra in domeniu
 
Pentru a lucra in domeniul bazelor de date, iti sunt necesare mai multe abilitati si competente, in functie de rolul pe care ti-l doresti.
 
De exemplu, pentru a fi un bun Data Analyst, ai nevoie de abilitati precum: 
- Cunostinte de baza in matematica si statistica (nu avansat)
- Cunostinte de baza macar in limbajele de programare folosite in Data Analysis: R, Python si SQL
- Sa stii sa folosesti cateva unelte / softuri precum SAS, Excel sau softuri de business intelligence
- Sa ai abilitati bune de gandire analitica, rezolvare a problemelor si vizualizare a datelor
 
In schimb, daca vrei sa fii administrator de baze de date, ai nevoie si de cunostinte de programare si gestionare a bazelor de date. 
 
Foto: rawpixel.com/Freepik

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Casarea mijloacelor fixe. Procedura, documente, monografii si reglementari cheie

    • Casarea mijloacelor fixe reprezinta procesul prin care activele imobilizate sunt scoase din functiune si eliminate din evidenta contabila a unei entitati deoarece sunt uzate fizic sau moral si devin nefunctionale sau inutilizabile din punct de vedere economic. Casarea se efectueaza pe baza unor documente justificative si respectand reglementarile legale in vigoare. In acest articol vom discuta despre procedura de casare a mijloacelor fixe si vom prezenta monografiile contabile aferente acestei...» citeste mai departe aici

  • Reactivare firma inactiva. [PROCEDURA] si reglementari cheie

    • Reactivarea unei firme inactive este un proces esential pentru reluarea activitatii economice si recastigarea drepturilor fiscale pierdute. Fie ca inactivitatea a fost cauzata de neconformitati fiscale sau de o suspendare voluntara a activitatii, este important ca antreprenorii sa inteleaga pasii necesari pentru repunerea firmei in legalitate. In acest articol, vom detalia procedura de reactivare a unei firme inactive, reglementarile cheie prevazute de legislatia fiscala si conditiile pe care...» citeste mai departe aici

  • [INFOGRAFIC] PFA sau SRL 2025. Ce tip de firma este mai avantajos?

    • Atunci cand vrei sa iti deschizi o firma in Romania, trebuie sa te gandesti bine, mai inainte, la forma juridica pe care o vei adopta. Cele mai multe persoane se indreapta catre PFA sau SRL. Iar in acest articol vom vedea care sunt avantajele si dezavantajele acestor forme juridice, dar si o comparatie intre cele doua cu privire la urmatoarele aspecte: costurile de infiintare si administrare, responsabilitatile juridice, regimul fiscal, flexibilitatea activitatilor, dar si impactul asupra...» citeste mai departe aici

  • D112. Va fi utilizat un NOU model de formular din luna martie 2025, conform Ordinului 299/2025

    • Prin Ordinul Comun nr. 299/455/435/729/2025, din 4 martie 2025, s-a legiferat noul model al declaratie 112, obligatoriu incepand cu declararea veniturilor aferente lunii martie 2025. Astfel, incepand cu declararea veniturilor lunii martie 2025, va fi folosit noul model al declaratiei 112.» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Opinia specialistului cu privire la 2 situatii de raportare a stocurilor in SAF-T

    • Pentru modernizarea si eficientizarea controalelor fiscale autoritatile din Romania au implementat sistemul SAF-T. Chiar daca este utilizat deja de ceva timp, inca exista neclaritati cu privire la raportarea corecta si completa a stocurilor, mai ales in situatii complexe, cum ar fi cele care implica contracte internationale de tip "manufacturing toll" sau perioade tranzitorii in care stocurile sunt transferate intre entitati. In acest articol, vom vedea opinia specialistului cu privire la doua...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016