Va rugam sa ne transmiteti opinia dvs in privinta procedurii, documentatiei si tratamentului fiscal in cazul decontarii de catre societate (persoana juridica romana, srl, CAEN 6201) a cheltuielilor suportate de telesalariati privind utilitatile de la locatia in care acestia isi desfasoara activitatea in regim de telemunca (ex. electricitate, apa, internet, caldura, intretinere etc.) pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu in scopul derularii activitatii societatii. Va multumesc.
Raspunsul specialistului:
Conform art. 5 alin. (2) lit. j) din Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, cu modificarile si completarile ulterioare in cazul activitatii de telemunca, contractul individual de munca contine, in afara elementelor prevazute la art. 17 alin. (3) din Codul Muncii, si conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca.
Art. 25 alin. (2) din Codul Fiscal prevede ca cheltuielile cu salariile si cele asimilate salariilor, astfel cum sunt definite potrivit titlului IV sunt cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal.
Prin contractul incheiat intre societate si angajat se vor stabili tipurile de cheltuieli ce vor fi suportate de societate: apa, electricitate, internet, etc.
Acestea sunt cheltuieli aferente activitatii de telemunca pe care le suporta angajatorul si nu reprezinta venituri impozabile pentru salariat.
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Procedura si DOCUMENTE NECESARE la depunerea capitalului social la infiintarea SRLFacturi neprimite in E-Factura. Cum pot fi inregistrate in contabilitateDOCUMENTE NECESARE pentru inregistrarea si functionarea caselor de marcat, pentru contribuabilii mari, mijlocii si miciCand vor achizitiona firmele case de marcat electronice in 2017?Indemnizatia de somaj tehnic. Cum se poate depune lista angajatilorUltimele articole
Majorarea capitalului social din profit. Ce presupune si reglementari cheieScapa de mersul la banca! Iata cum iti poti deschide cont curent pentru afacerea ta chiar de la birouE-Factura si E-Transport in 2025. Principalele modificari intrate in vigoare de anul acestaRadiere intreprindere individuala. Etape si acte necesareE-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?Sfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA