Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cifrele de afaceri in publicitatea online. Cum o duc companiile?

11-Iun-2014
633
Ca firma, suntem intotdeauna interesati sa investim si in zona de publicitate online. Tendintele si directiile care se anunta de fiecare data pot duce la cresteri sau scaderi, la majorari de preturi, la campanii scurtate, la bugete diminuate.

In functie de contextul economic, de bugetul clientului sau de serviciile agentiei, piata de publicitate online isi poate modifica profilul de la un interval de timp relativ scurt la un altul.

Astfel, piata romaneasca de publicitate online, incluzand doar o parte din banii cheltuiti pe publicitate prin Google si Facebook, s-a ridicat in 2013 la 112,9 milioane de lei (25,5 milioane euro, calculat la cursul mediu anual), in crestere cu 15% fata de anul precedent, potrivit ultimului studiu pe aceasta tema realizat de IAB Romania si PwC Romania, dat publicitatii marti si citat de HotNews.ro.

Studiul ROADS nu ia in calcul toate cheltuielile prin Google si Facebook - entitati internationale care nu raporteaza aceste cifre pentru piata romaneasca - ci doar datele livrate de unele agentii de media.

Asa cum se arata intr-un comunicat PwC Romania care o citeaza pe Ioana Anescu, director executiv IAB Romania (organizatie ce reprezinta industria online), "motivul pentru care piata de publicitate online a inregistrat aceasta evolutie in 2013 este, intr-o oarecare masura, cresterea volumului de tranzactii raportate prin Facebook si Google, datorat intrarii in studiu a jucatorilor din zona agentiilor media. In plus, campaniile sunt de la an la an planificate mai responsabil, mai eficient si mai bine orientat catre indeplinirea obiectivelor vizate".
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii
Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control
Vezi detalii

HotNews.ro precizeaza ca o alta evaluare a pietei de publicitate online, facuta recent, este cea a agentiei de media Initiative care estimeaza piata romaneasca de publicitate online la 50 de milioane de euro, incluzand Google si Facebook.

Iata care sunt principalii investitori in publicitate online, pe sectoare, citati de HotNews.ro:

Telecom - 12,4 milioane lei
Financiar - 7 milioane lei
Auto - 4,6 milioane lei
Cosmetice - 4,4 milioane lei
Produse alimentare - 4,2 milioane lei
Bauturi - 4,2 milioane lei
Retail online - 3,7 milioane lei
Farmaceutice - 2,4 milioane lei
Retail - 2,1 milioane lei
Divertisment&media - 1,9 milioane lei
Electronice - 1,8 milioane lei
Calculatoare - 1,5 milioane lei
Turism&transport - 1,4 milioane lei
Business&industrial - 1,4 milioane lei
organizatii guvernamentale, sociale, politice - 1,2 milioane lei
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cifrele de afaceri in publicitatea online. Cum o duc companiile?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • E oficial! Majorarea plafonului TVA pentru intreprinderi mici : 300.000 lei
    • Regasiti mai jos Decizia Comisiei Europene privind plafonul special al intreprinderilor mici pentru perioada 1 ianuarie 2018 pana la 31 decembrie 2020. Astfel, conform art. 1, prin derogare de la articolul 287 punctul 18 din Directiva 2006/112/CE, Romania este autorizata sa acorde o scutire de la plata TVA persoanelor impozabile a caror cifra de afaceri anuala nu depaseste echivalentul in moneda nationala a 88.500 EUR la cursul de schimb din ziua aderarii sale. Articolul 2 Prezenta decizie...» citeste mai departe aici

  • Procedura de inregistrare in scopuri de TVA va fi corelata cu modificarile din Codul Fiscal
    • Printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, Agentia Nationala de Administrare Fiscala coreleaza prevederile "Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de TVA", cu modificarile recente ale Codului Fiscal. Astfel, din cuprinsul actualei proceduri si din continutul unor formulare va fi eliminata sintagma "nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica". De asemenea, este necesara stabilirea unei proceduri prin care sa se asigure exercitarea, de catre...» citeste mai departe aici

  • Revine impozitul pe bacsis!
    • O masura controversata, din nou in atentia autoritatilor: impozitul pe bacsis revine, iar dovada consta in faptul ca reprezentanti ai domeniului HORECA au in lucru, impreuna cu Ministerul de Finante, un proiect prin care este prevazuta impozitarea bacsisului cu 16%. Se fiscalizeaza astfel bacsisul pe care il primesc ospatarii si, considera autoritatile, masura va aduce si bani la buget. "Pe notele de plata din restaurante va aparea o rubrica noua: bacsisul pe care un client vrea il lase...» citeste mai departe aici

  • Noile criterii ANAF, inainte de respingerea codului TVA
    • Recent au fost aduse modificari in ce priveste reinregistrarea firmelor in scopuri de TVA. Prin Legea nr.177/2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.3/2017, a fost eliminata din Codul fiscal prevederea conform careia firmele pot fi reinregistrate in scopuri de TVA doar daca justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica, indiferent de motivul pentru care li se anulase inregistrarea in scopuri de TVA. Asadar, firmele nu trebuie sa isi mai justifice nici...» citeste mai departe aici

  • Cele mai multe firme din Romania gasesc cu greutate candidati valorosi
    • In functie si de cerintele companiei, dar si de felul in care universitatile isi pregatesc absolventii, pe piata fortei de munca nu intarzie sa apara o criza in ce priveste cererea si oferta. Conform unui studiu recent intocmit de Ejobs, circa 86% dintre respondenti, majoritatea afaceri mici si mijlocii, se confrunta cu o lipsa acuta de candidati valorosi atunci cand recruteaza. Printre motive se numara "competivitatea ridicata", dar si "accesul la candidati specializati" ingreunat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"