Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Vreti faliment personal? Atunci veti avea cazier 7 ani

11-Iun-2013
4013
Opozitia din Parlament vrea ca romanii care isi declara falimentul personal sa aiba acest lucru notat in cazier, cu mentiunea “falit”. Proiectul de lege care este disponibil pe site-ul Camerei Deputatilor , introduce in legea insolventei companiilor si posibilitatea ca persoanele fizice sa se puna sub protectia tribunalului sau sa dea faliment.
 
In cazul persoanelor fizice, instantele indicate sunt judecatoria si la tribunal pentru faza de apel. In cazul care insolventa este acceptata, judecatorul-sindic numeste un administrator judiciar care sa se ocupe de caz. Pentru persoanele fizice falimentul inseamna stergerea datoriilor care nu pot fi acoperite din activele acestuia, in timp ce pentru firme inseamna si incetarea existentei acestora.
 
Proiectul de lege spune, in cazul falimentului personal, ca:
 
"Bunurile care nu pot fi supuse vanzarii in cadrul procedurii de faliment si care raman in proprietatea debitorului sunt urmatoarele:

a) bunurile de uz casnic, in cantitati rezonabile, necesare pentru traiul zilnic al debitorului si familiei acestuia. Prin bunuri de uz caznic se intelege mobilier, vesela, imbracaminte, incaltaminte si altele asemenea. Nu sunt bunuri de uz caznic bijuteriile, ceasurile, tablourile, mobilierul sau orice alte obiecte de arta cu o valoare semnificativa;
b) bunurile si echipamentele strict necesare desfasurarii unei activitati profesionale aducatoare de venituri suficiente traiului zilnic al debitorului si familiei acestuia.
 
Cei care au credite imobiliare sunt pusi intr-o situatie si mai grava.
Daca acestia nu-si mai pot sustine ratele la o casa luata pe credit la un pret mult mai mare decat cel de acum, executarea silita ii aduce in situatia de a ramane in continuare datori, daca banca nu este multumita de recuperarile pe care le-a facut. Sunt si unele puncte, relativ bune:
 
Potrivit proiectului "in cazul in care locuinta la care domiciliaza debitorul este vanduta in cadrul procedurii de faliment, debitorul va primi, cu prioritate fata de creditori, o suma suficienta pentru a acoperi cheltuielile rezonabile de mutare intr-o locuinta convenabila in intelesul Legii locuintei nr. 114/1996 , precum si chiria si cheltuielile de intretinere ale unei astfel de locuinte, pentru o perioada de 6 luni".
 
Proiectul mai prevede ca in cazierul judiciar al acestora va trebui sa fie trecuta mentiunea "falit", desi obiectul cazierului este acela de a nota infractiunile comise de o persoana, asa cum se arata in Legea 290/2004.
 
In cazul in care debitorul nu a comis infractiunile de bancruta simpla ori frauduloasa sau de gestiune frauduloasa, acesta poate cere stergerea mentiunii de „falit" din cazierul judiciar:
 
- Dupa trei ani, daca, in procedura de faliment, debitul a fost acoperit in proportie de cel putin 75% sau debitele neacoperite nu depasesc mai mult de 10.000 de euro (echivalent in cursul BNR de la data inchiderii procedurii).
 
- Dupa cinci ani, in cazul in care debitul a fost acoperit in proportie de 50% sau daca debitele neacoperite nu depasesc echivalentul a 20.000 de euro si debitorul falit nu a facut vreuna dintre infractiunile mentionate mai sus.
- Dupa sapte ani de la inchiderea procedurii de faliment debitorul poate cere stergerea mentiunii de „falit" din cazier.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016