Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CNS Cartel ALFA solicita retragerea proiectul de OUG privind masurile fiscal-bugetare

21-Dec-2018
2359

Intr-o scrisoare deschisa adresata prim-ministrului Romaniei, CNS Cartel Alfa condamna modul in care Guvernul Romaniei actioneaza si solicita retragerea proiectului de Ordonanta prin care ar urma sa se aplice noi taxe si impozite contribuabililor.

In cele ce urmeaza, redam scrisoarea publicata de CNS Cartel Alfa:

“Doamna prim ministru,

Confederatia Nationala Sindicala „Cartel ALFA” condamna ferm modul dictatorial in care Guvernul Romaniei actioneaza, nerespectand prevederile legale, desi trebuie sa fie primul garant al respectarii legii.

Misiunea Guvernului este aceea de a administra interesele tarii si ale cetatenilor ei, nu afacerile personale ale membrilor sai si ale celor care ii controleaza.

Masurile fiscal-bugetare cuprinse in proiectul de OUG si modul in care au fost prezentate public arata lipsa totala de responsabilitate fata de cetateni, dispret fata de principiile democratice si incapacitatea de a avea o minima planificare si coerenta in actul de guvernare.

Pentru a nu exista vreo confuzie, facem precizarea ca sustinem modificarea sistemului de taxare si credem cu tarie ca sistemul fiscal din Romania trebuie reformat pentru a reduce presiunea pe salariati si pe micii contribuabili catre taxarea in schimb mai serioasa a averilor si profiturilor marilor companii. Astfel, ne delimitam de vocile, din pacate majoritare in spatiul public, care anunta disolutia economiei la orice propunere de taxare.

Nu sustinem nici discursul prin care introducerea unor noi taxe este legitimata prin etichete fals-moralizante. Companiile care fac profituri in Romania trebuie sa contribuie corespunzator la bugetul public, pentru ca asa ar fi echitabil, nu ca o “pedeapsa” pentru comportamentul lor, care in realitate a fost incurajat si tolerat de toate guvernele Romaniei din ultimii 30 de ani, prin facilitati/subventii directe sau indirecte, scutiri de taxe, reducerea constanta a nivelului de impozitare etc.

Cu toate acestea, respingem propunerile si solicitam retragerea OUG pentru ca:
a. Masurile cuprinse prevad limitarea drepturilor salariatilor din sectorul bugetar pentru conditii de munca si a sporurilor aferente;
b. Masurile cuprinse in proiectul de act normativ nu au facut obiectul niciunei consultari prealabile cu partenerii sociali. Subiectul este unul deosebit de important, care determina puternice reactii in societate, iar lipsa dialogului social si a unei analize privind masurile propuse alimenteaza reactii alarmiste, extrem de nocive pentru un mediu economic pe care ni-l dorim cu totii predictibil si stabil;
c. Proiectul aduce modificari majore la nu mai putin de 16 legi, printre care Codul Muncii, Legea Educatiei, Legea Sanatatii, Legea Energiei, Legea salarizarii pentru personalul bugetar, Codul fiscal;
d. Masurile cuprinse in proiectul de act normativ au nenumarate consecinte, atat din punct de vedere social, cat si economic. Cu toate acestea, proiectul nu este insotit de studiu de impact pentru urmatoarea perioada (in Nota de fundamentare impactul economic este zero);
e. Proiectul de ordonanta cuprinde masuri croite pentru alimentarea unor retele de influenta (precum Fondul de Investitii destinat fidelizarii administratiei locale…), precum si unele propuneri aberante de investitii publice (subventionarea construirii pe bani publici a unor investitii private, gradinite olimpice (??!!!), in conditiile in care exista sute de unitati publice de invatamant care au nevoie urgenta de reparatii si modernizari, iar accesul inegal la educatie este o problema reala si grava);
f. Proiectul de ordonanta cuprinde masuri fiscale discriminatorii, nejustificate, care mai curand favorizeaza un sistem clientelar decat sa rezolve gravele probleme de pe piata muncii. (ex scutirea de contributii ale angajatorului in sectorul constructii datorita majorarii salariului minim din domeniu, care nu este bazat pe un proces de negociere colectiva;
g. Proiectul de ordonanta include masuri de taxare retroactiva, iar noile taxe sunt anuntate cu mai putin de doua saptamani inainte de a fi aplicate, cand bugetele unitatilor sunt deja aprobate, in mare parte, si negocierile colective pentru anul 2019 sunt in derulare sau finalizate;
h. Introducerea posibilitatii de a retrage individual contributiile la Pilonul II de pensii nu are nicio justificare, decat distrugerea unui mecanism balansat (intre pilonul I si pilonul II), astfel incat lucratorul sa fie protejat indiferent de evolutia pietei muncii sau a pietelor financiare, cat si crearea de discriminare intre categoriile de pensionari;

Proiectul de OUG, precum si modul in care sunt formulate masurile cuprinse in acesta arata fie un nivel toxic de incompetenta, fie o totala lipsa de responsabilitate fata de cetateni.”

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016