Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contribuabili care au OBLIGATIA completarii Registrului de Evidenta Fiscala in 2023

02-Mai-2023
4481
Contribuabili care au OBLIGATIA completarii Registrului de Evidenta Fiscala in 2023

Stiti ca sunteti obligat sa completati si sa pastrati permanent la sediul dvs. Registrul de Evidenta Fiscala (REF)?

Un document in care trebuie sa treceti totalul veniturilor si totalul cheltuielilor pentru intreaga perioada de activitate desfasurata in anul fiscal precedent pana la data depunerii Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice privind venitul realizat din Romania.

Problema este ca, asa cum se intampla in cazul oricarei noutati legislative, si aici apar numeroase semne de intrebare:

1) Ce categorii de contribuabili au obligatia completarii REF? 2) Pana la ce termen trebuie completat acest Registru? 3) Cum se evidentiaza veniturile brute si cheltuielile deductibile? 4) Ce NU se inregistreaza in REF? 5) Cum se pot opera modificari in Registrul de Evidenta Fiscala?

Iata de ce v-am pregatit o lucrare extrem de oportuna in acest context, o lucrare ce va ofera solutii practice si va arata cum sa va achitati cu brio de obligatia introdusa de O.M.F.P. nr. 3.254/2017: Registrul de Evidenta Fiscala PFA!

Cine are OBLIGATIA depunerii Registrului?

Contribuabilii prevazuti la titlul IV Impozitul pe venit din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul fiscal, pentru care venitul net anual se stabileste in sistem real, in baza datelor din contabilitate, au obligatia sa completeze Registrul de evidenta fiscala in conformitate cu prevederile prezentului ordin. 

Registrul de evidenta fiscala se completeaza si de catre contribuabilii prevazuti la art. 60 pct. 1 lit. a) si d) din Codul fiscal.

Contribuabilii pentru care venitul net anual se stabileste in sistem real sunt contribuabilii care obtin urmatoarele categorii de venituri:

  • Venituri din activitati independente

Potrivit art. 68 alin. (1) din Codul fiscal, venitul net anual din activitati independente se determina in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile deductibile efectuate in scopul realizarii de venituri, cu exceptia situatiilor in care sunt aplicabile prevederile art. 681 (veniturile din activitati independente realizate in baza contractelor de activitate sportiva) si art. 69 (pe baza normelor de venit).

Contribuabilii pentru care determinarea venitului anual se efectueaza in sistem real au obligatia sa completeze Registrul de evidenta fiscala, in vederea stabilirii venitului net anual, conform art. 68 alin. (8) din Codul fiscal.

  • Venituri din cedarea folosintei bunurilor

Veniturile din cedarea folosintei bunurilor sunt veniturile, in bani si/sau in natura, provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, obtinute de catre proprietar, uzufructuar sau alt detinator legal, altele decat veniturile din activitati independente.

Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere la sfarsitul anului fiscal, incepand cu anul fiscal urmator, califica aceste venituri in categoria venituri din activitati independente si le supun regulilor de stabilire a venitului net pentru aceasta categorie.

Sunt considerate venituri din cedarea folosintei bunurilor si veniturile obtinute de catre proprietar din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala, indiferent de numarul de locuinte in care sunt situate acestea.

Inchirierea in scop turistic de catre proprietari a camerelor situate in locuintele proprietate personala, altele decat cele care constituie structuri de primire turistica, potrivit legislatiei specifice, reprezinta oferirea posibilitatii de sedere pentru o perioada de minimum 24 de oresi maximum 30 de zile intr-un an calendaristic oricarei persoane care calatoreste in scop turistic in afara mediului sau obisnuit de viata.

Pentru mai multe detalii, consultati lucrarea Registrul de Evidenta Fiscala PFA, click AICI««

 

Citeste si Registrul de Evidenta Fiscala. Termenul de depunere NU mai este data de 15 martie 2021, click««

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici