Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Declararea veniturilor din cedarea folosintei bunurilor de catre contribuabilii care califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente

17-Oct-2016
936

In materialul urmator, va prezentam Procedura privind declararea veniturilor din cedarea folosintei bunurilor de catre contribuabilii care califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente.

Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere/subinchiriere la sfarsitul unui an fiscal, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente incepand cu anul fiscal urmator. La stabilirea numarului de contracte se au in vedere contractele de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole.

Aceste persoane determina venitul net anual in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din activitati independente, si au urmatoarele obligatii:

  • conducerea evidentei contabile, in conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 170/2015 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla;
  • completarea Registrului de evidenta fiscala;
  • completarea si depunerea formularului 220 "Declaratie privind venitul estimat/norma de venit" pana la data de 31 ianuarie a anului urmator.

 In cazul in care persoanele fizice care indeplinesc conditia de la pct.1 nu au depus formularul 220 "Declaratie privind venitul estimat/norma de venit", organul fiscal va proceda la notificarea acestora. In cazul in care contribuabilul nu se prezinta in termen de 15 zile de la primirea notificarii, organul fiscal stabileste platile anticipate la nivelul sumei datorate pentru ultimul termen de plata al anului precedent, avand in vedere contractele de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare la 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, indiferent de numarul acestora.

  • completarea si depunerea formularului 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania" pana la data de 25 mai a anului urmator celui de realizare a venitului. Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net anual sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare, indiferent de numarul acestora.

Atentie, si dupa trecerea la impunerea in sistem real contribuabilii au in continuare obligatia de inregistrare a contractelor de inchiriere/ subinchiriere la organul fiscal.

Stabilirea platilor anticipate si a impozitului anual datorat se efectueaza de organul fiscal central competent, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din activitati independente, pentru care venitul net anual se stabileste in sistem real, pe baza datelor din contabilitate.

In cazul in care, la sfarsitul unui an fiscal, nu mai este indeplinita conditia privind numarul de contracte, incepand cu anul urmator persoanele fizice determina si declara venitul net estimat/realizat potrivit regulilor aplicabile pentru categoria venituri din cedarea folosintei bunurilor. Stabilirea platilor anticipate si a impozitului anual datorat se efectueaza de organul fiscal central competent, potrivit legii, conform regulilor prevazute pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor.

Procedura privind declararea veniturilor din cedarea folosintei bunurilor de catre contribuabilii care califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente precum si modelul si continutul unor formulare au fost adoptate prin OANAF 2902 publicat in M.OF. nr. nr. 807 din 13/10/2016.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Declararea veniturilor din cedarea folosintei bunurilor de catre contribuabilii care califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente":
Rating:

Nota: 4 din 4 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Corectia unui bon fiscal emis eronat. Evidentierea in formularul A4200
    • Inregistrarea unor bonuri fiscale eronate nu este o greseala intalnita ocazional, majoritatea contribuabililor fiind pusi macar o data in aceasta situatie. Totusi, cum se face corectia unui bon fiscal in cazul in care se introduce in mod eronat o alta suma pe casa de marcat si se valideaza bonul fiscal gresit? Cum se face evidentierea bonului fiscal eronat in formularul A4200? Raspunsul specialistului Situatia descrisa poate fi solutionata cu respectarea prevederilor Normelor metodologice date...» citeste mai departe aici

  • Contul unic: Metodologia de stingere a obligatiilor fiscale, MODIFICATA DE ANAF!
    • Pe site-ul Agentiei Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a fost publicat, luni, 20 noiembrie 2018, un Proiectul de ordin pentru modificarea pct.34 din Metodologia de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1613/2018. La punctul 34, capitolul V al anexei la ordinului presedintelui ANAF nr. 1613/2018, “s-a prevazut ca, in situatia in care contribuabilul face o plata eronata in...» citeste mai departe aici

  • Suspendarea activitatii: Cum se obtine regimul de declarare derogatoriu?
    • Suspendarea activitatii la Registrul Comertului nu determina automat suspendarea obligatiilor declarative ale societatii. Astfel, pe perioada in care se afla in inactivitate temporara entitatile au obligatia sa depuna declaratiile fiscale conform vectorului fiscal. Pentru obligatiile declarative inscrise in vectorul fiscal declaratiile se depun, chiar daca nu exista sume de declarat, pe zero, cu exceptia situatiei in care societatea solicita si i se aproba un regimul de declarare derogatoriu...» citeste mai departe aici

  • Proiect pentru modificarea Formularului 101, Declaratie privind impozitul pe venit
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat marti, 20 noiembrie, un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Vezi AICI Formularul 101, Declaratie privind impozitul pe profit, asa cum este stabilit in Anexa proiectului de ordin. ART. I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr....» citeste mai departe aici

  • Noutati de la ANAF: Sunt vizati contribuabilii mari si mijlocii!
    • Pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) a fost pus in dezbatere publica un nou Proiect de ordin privind modificarea unor acte normative referitoare la administrarea si monitorizarea contribuabililor mari si mijloci. Proiectul pus in dezbatere publica marti, 20 noiembrie 2018, a fost emis in contextul in care prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.716/2018 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016