Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratia 394. Cum declaram din iulie 2016 valoarea unor contracte de inchiriere?

23-Iun-2016
6416

In analiza de mai jos, tinem cont de faptul ca, incepand cu luna iulie 2016 in sectiunea D a declaratiei 394, apare rubrica "Achizitii de bunuri si servicii de la persoane neinregistrate in scopuri de TVA". Vom stabili daca in aceasta sectiune trebuie declarata lunar/trimestrial valoarea lunara trimestriala a contractelor de inchiriere spatii de la persoane fizice.

Conform prevederilor de la cap 2 sectiunea 1 alin. (5) din OPANAF 1105/2016, in ceea ce priveste sectiunea D din cadrul formularului 394 (D394), cu aplicabilitate de la 01.07.2016, avem urmatoarele prevederi:

"5) D. Rezumat declaratie privind operatiuni desfasurate cu persoane neinregistrate in scopuri de TVA.

Acest cartus contine:

1.numarul total al persoanelor neinregistrate in scopuri de TVA incluse in declaratie, indiferent de numarul operatiunilor;

2.numarul total al facturilor emise pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii defalcate pe fiecare cota de TVA efectuate de catre persoana impozabila care aplica sistemul normal de TVA, cu exceptia celor pentru care au fost emise facturi simplificate;

3.valoarea totala a bazei impozabile aferenta livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii taxabile si valoarea totala a TVA aferenta acestora, defalcate pe cote de TVA, efectuate de catre persoana impozabila care aplica sistemul normal de TVA, cu exceptia celor pentru care au fost emise facturi simplificate;
4.numarul total al facturilor emise pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii efectuate de catre persoana impozabila care aplica sistemul de TVA la incasare, cu exceptia celor pentru care au fost emise facturi simplificate;

5.valoarea totala a bazei impozabile aferenta livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii taxabile pentru care se aplica sistemul de TVA la incasare si valoarea totala a TVA aferenta acestora, defalcate pe cote de TVA, efectuate de catre persoana impozabila care aplica sistemul de TVA la incasare, cu exceptia celor pentru care au fost emise facturi simplificate;

6.numarul total al facturilor emise pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii efectuate de catre persoana impozabila care aplica sistemul normal de TVA pentru operatiunile derulate in regim special pentru agentiile de turism, pentru bunurile second-hand, opere de arta, obiecte de colectie si antichitati;
7.valoarea totala a bazei impozabile aferenta livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii efectuate de catre persoana impozabila care aplica sistemul normal de TVA pentru operatiunile derulate in regim special pentru agentiile de turism, pentru bunurile second-hand, opere de arta, obiecte de colectie si antichitati;

8.numarul total al facturilor emise pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii efectuate de catre persoana impozabila care aplica sistemul de TVA la incasare pentru operatiunile derulate in regim special pentru agentiile de turism, pentru bunurile second-hand, opere de arta, obiecte de colectie si antichitati;

9.valoarea totala a bazei impozabile aferenta livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii efectuate de catre persoana impozabila care aplica sistemul de TVA la incasare pentru operatiunile derulate in regim special pentru agentiile de turism, pentru bunurile second-hand, opere de arta, obiecte de colectie si antichitati;

10.natura bunurilor/serviciilor care au fost achizitionate de la persoane fizice, respectiv: cereale si plante tehnice, deseuri feroase si neferoase, masa lemnoasa, terenuri, cladiri, alte bunuri si servicii;
11.numarul total al facturilor/borderourilor de achizitii/filelor din carnetele de comercializare a produselor din sectorul agricol/contractelor aferente achizitiilor de bunuri si servicii de la persoanele neinregistrate in scopuri de TVA;

12.valoarea totala a achizitiilor de bunuri si servicii efectuate de la persoane neinregistrate in scopuri de TVA"

Asadar, achizitiile de bunuri si servicii de la persoane neinregistrate in scopuri de TVA, reprezentand contravaloarea contractelor de inchiriere spatii de la persoane fizice, ar putea fi incadrate la rd. 10-12 din cadrul sectiunii D din formularul 394, valabil de la 1 Iulie 2016.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozitul pe venit. Obligatii fiscale in 2025 pentru impozitul din arenda

    • Incepand cu anul 2025, persoanele care obtin venituri din arendarea terenurilor agricole trebuie sa acorde o atentie deosebita modului de calcul al impozitului pe venit si al contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS). Astfel, contribuabilii se intreaba tot mai des care este formula concreta de calcul a acestor obligatii fiscale in 2025? Raspunsul depinde atat de valoarea veniturilor realizate, cat si de sursa acestora (unul sau mai multi platitori). In continuare, detaliem exact cum...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare: Cand se depune bilantul si cum faci monografia

    • Dividendele interimare pot fi distribuite in cursul anului fiscal, insa doar in anumite conditii expres prevazute de lege. Repartizarea acestora se bazeaza pe situatii financiare interimare intocmite conform reglementarilor contabile si aprobate de asociati sau actionari. Respectarea termenelor si a obligatiilor de raportare catre autoritatile fiscale este esentiala pentru ca aceasta distribuire sa fie legala si corect documentata. Avem acest caz. O societate comerciala care doreste...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Monografie si tratament fiscal pentru mijloace fixe lipsa la inventar

    • Inventarierea anuala a patrimoniului este o obligatie legala si un instrument esential pentru reflectarea fidela a situatiei economico-financiare a unei entitati. Una dintre situatiile frecvent intalnite in practica este constatarea unor lipsuri la inventar, inclusiv in cazul mijloacelor fixe aflate in custodie externa. Acest articol analizeaza, din punct de vedere contabil si fiscal, procedura de scoatere din evidenta a unor matrite lipsa la inventar, in contextul in care furnizorul extern nu...» citeste mai departe aici

  • Consumatorii vulnerabili primesc 50 lei/luna pentru curent. Pana cand poti depune cererea

    • Incepand cu luna iulie 2025, persoanele fizice cu venituri reduse vor putea beneficia de un sprijin financiar in valoare de 50 de lei pe luna pentru acoperirea costurilor cu energia electrica. Masura este reglementata prin Ordonanta de urgenta nr. 35/2025 si vine ca raspuns la incetarea vechilor scheme de protectie, care au expirat la sfarsitul lunii iunie 2025. Scopul acestui nou ajutor este de a reduce impactul saraciei energetice in randul populatiei vulnerabile.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016