
Raportul Special
realizat de specialisti
Ministerul Finantelor Publice anunta, printr-un comunicat de presa, ca acorda inlesniri la plata pentru obligatiile bugetare restante dupa data declararii starii de urgenta contribuabililor, conform unui Proiect de Ordin publicat pe site-ul institutiei.
Actul normativ elaborat de MFP prevede, printre altele o serie de masuri de inlesnire la plata pentru obligatiile bugetare restante dupa data declararii starii de urgenta, administrate de organul fiscal central.
Astfel, se propune reglementarea unei proceduri alternative simplificate de acordare a esalonarii la plata pentru cel mult 12 luni, pentru obligatiile bugetare principale si accesorii a caror scadenta/termen de plata se implineste dupa data de declararii starii de urgenta pana la data eliberarii certificatului de atestare fiscala.
Beneficiari ai facilitatii sunt toti contribuabilii, indiferent de forma de proprietate, inclusiv cei care au in derulare o inlesnire la plata potrivit Codului de procedura fiscala si care nu inregistreaza obligatii fiscale restante la data declararii starii de urgenta.
Aceasta masura are ca scop, pe de o parte, din perspectiva contribuabililor, sustinerea conformarii la plata, pentru contribuabilii aflati in dificultate generata de lipsa de lichiditati financiare, ca urmare a crizei provocate de pandemia COVID-19, iar pe de alta parte, din perspectiva statului, asigurarea incasarii unor sume certe si periodice la bugetul general consolidat.
Pentru acordarea esalonarii contribuabilul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
a) sa depuna cerere pana la data de 15 decembrie 2020, inclusiv. La cerere, debitorul poate anexa graficul de esalonare cuprinzand cuantumul propus al ratelor de e?alonare;
b) sa nu inregistreze obligatii bugetare restante la data declararii starii de urgenta;
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Manual de politici contabile - Stick USB
SAF-T Ghid de raportare corecta
c) sa nu se afle in procedura insolventei;
d) sa nu se afle in dizolvare potrivit prevederilor legale in vigoare;
e) sa aiba depuse toate declaratiile fiscale;
f) sa nu i se fi stabilit raspunderea potrivit legislatiei privind insolventa si/sau raspunderea solidara, potrivit prevederilor art.25 si 26 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
Avantajele acestei masuri:
-este o alternativa la masurile fiscale adoptate dupa intrarea in starea de urgenta, pentru care perioada de aplicare inceteaza la data de 25 octombrie 2020;
-este o procedura simplificata de acordare a esalonarii la plata, pentru contribuabilii care au fost buni platnici pana la data intrarii in starea de urgenta. Fata de procedura normala de acordare a esalonarii, potrivit Codului de procedura fiscala, procedura si documentele depuse de debitori sunt simplificate, in sensul ca se acorda esalonare numai in baza unei cereri, fara a fi depuse alte documente.
-termenul de solutionare este mult diminuat - 5 zile de la data depunerii cererii, intrucat nu este necesara o analiza ampla asupra situatiei fiscale a debitorului;
-se suspenda executarea silita pentru obligatiile bugetare ce fac obiectul esalonarii la plata;
-nu se constituie garantii, tinand cont de termenul scurt de acordare esalonarii la plata (12 luni), de situatia dificila cu care se confrunta contribuabilii din perspectiva lichiditatilor financiare mult diminuate fata de perioada anterioara intrarii in starea de urgenta, precum si de necesitatea sustinerii mediului de afaceri pentru revitalizarea activitatii;
-nu se considera a fi restante obligatiile bugetare pe perioada esalonarii la plata;
-pe perioada esalonarii la plata, contribuabilii trebuie sa achite toate obligatiile nascute in aceasta perioada, cu posibilitatea de prelungire a termenelor de plata;
-debitorul poate solicita, o singura data pe perioada de valabilitate a esalonarii la plata, modificarea esalonarii la plata prin includerea in esalonare a obligatiilor ce constituie conditie de mentinere a valabilitatii acesteia;
-debitorul poate mentine esalonarea la plata, pierduta, o singura data pe perioada de valabilitate a esalonarii la plata, respectiv in cele 12 luni de esalonare.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
ANAF propune modificarea unor declaratii de inregistrare fiscala: D 010, D 015, D 030MFP: PROIECT DE ORDIN care stabileste modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a Declaratiei 112ANAF propune noi modele de formulare utilizate in procedura de administrare a grupului fiscal in domeniul impozitului pe profitProiect: Ministerul Muncii introduce 3 ocupatii noi in CORANAF propune o noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA (PROIECT DE ORDIN)Ultimele articole
Esalonare la plata 2025. Cum modifica ANAF procedura acordarii esalonarii la plata in forma clasica si simplificataTaxa pe stalp 2025. Contribuabilii care au aceasta obligatie trebuie sa modifice vectorul fiscalDoua impozite noi, introduse de autoritati. ANAF actualizeaza formularele 010, 013, 700 privind vectorul fiscalImpozit pe profit: D101 si D101 Grup Fiscal, MODIFICATE de ANAF. Noi instructiuni de completareSAF-T in 2025. Noi entitati vor fi SCUTITE de la obligatia depunerii D406Articole similare
Debitorii trebuie sa indeplineasca cumulativ 5 conditii pentru a beneficia de esalonarea la plata simplificataESALONAREA LA PLATA A OBLIGATIILOR BUGETARE si amanare datorii. Ce procedura urmam?Esalonarea simplificata a fost permanentizata de la 1 octombrie 2021. ANAF a pus in dezbatere procedura necesara acesteiaEsalonarea la plata in 2022 va putea fi accesata si de debitorii care se afla in insolventaGarantie de bunuri personale. Cum procedam pentru un PFA?Sfaturi de la experti
Data inregistrarii diferentelor rezultate in urma inventarierii
Intrebare: Societatea noastra a efectuat inventarierea anuala in data de 03.01.2025. Listele de inventariere au fost predate cu intarziere la contabilitate, dupa data de 27.01.2025. Inregistrarea valorii marfii lipsa o putem face in luna...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intarziere declarare modificare perioada fiscala
Intrebare: O societate platitoare de TVA trimestrial in anul 2024 a depasit plafonul pentru TVA trimestrial in cursul anului 2024. Pana pe 15 ianuarie 2025, trebuia sa depuna formularul D700 pentru a trece la TVA lunar. Societatea nu a depus...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA