Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum optimizezi spatiile de lucru ca sa fie sigure pentru angajati si prietenoase cu mediul inconjurator

07-Sep-2022
1250
Cum optimizezi spatiile de lucru ca sa fie sigure pentru angajati si prietenoase cu mediul inconjurator

Se vorbeste atat de mult despre optimizare, incat pana si spatiile de lucru sunt un subiect perfect pentru aceasta strategie necesara pentru a crea conditii sigure de lucru si pentru a aborda diverse masuri ecologice, spre un viitor mai bun.

1. Masuri de protectie sanitara
Pentru ca oamenii sa fie convinsi sa revina la birou, administratorii de cladiri si proprietarii de business-uri trebuie sa isi dozeze eforturile si resursele in regandirea unor spatii de birouri care sa respecte conditiile de siguranta si sanatate necesare. Cu cat mai eficiente, cu atat mai bine pentru angajatii si personalul cladirii. 

Cum teama si productivitatea nu fac deloc echipa buna impreuna, masurile de protectie sanitara au devenit o necesitate, odata cu pandemia de COVID-19, mai ales ca exista tot timpul riscuri de imbolnavire cu diverse virusuri ori bacterii. 

IMMUNE Building Standard™ - conceptul dezvoltat de antreprenorul Liviu Tudor - reprezinta un set de masuri inteligente care sa reduca din aceste riscuri si sa favorizeze crearea unui mediu de lucru cat mai sanatos pentru toti angajatii. De exemplu, folosirea unor tehnologii avansate pentru purificarea aerului si a apei reprezinta una dintre masurile excelente de protectie sanitara pe care le poti implementa.

2. Sustinerea sustenabilitatii
Sustinerea sustenabilitatii intr-o cladire de birouri se poate realiza doar prin adoptarea unor masuri specifice. Uite de ce ai putea tine cont in optimizarea birourilor, care sa fie prietenoase cu natura si, totodata, cu angajatii tai: 

  • Eliminarea utilizarii plasticului de unica folosinta, mai ales cand vorbim de tacamuri de bucatarie, dar si de produse de papetarie realizate din materiale plastice, cum ar fi pixurile. 
  • Folosirea, pe cat posibil, a luminii naturale in detrimentul celei electrice. De asemenea, becurile LED au un consum mic de energie, existand si posibilitatea montarii unor senzori de lumina, in anumite zone ale cladirii de birouri;
  • Reducerea consumului de apa in toalete, prin achizitia unor obiecte sanitare moderne, care au posibilitatea de a reduce la jumatate consumul de apa la fiecare utilizare. De asemenea, poti monta uscatoare de maini, in locul servetelelor de hartie;
  • Decorarea birourilor cu plante verzi, care nu doar infrumuseteaza spatiul, ci si ofera ioni negativi sanatosi si oxigen pentru angajati;
  • Atentie la utilizarea fara o necesitate precisa a echipamentelor de birou, respectiv la colectarea consumabilelor si a pieselor defecte, care trebuie sa se faca in centre special dedicate. De asemenea, ai in vedere sa nu achizitionezi de fiecare data cartuse noi de imprimanta, ci sa le poti umple cu cerneala pe cele existente. Sustine si reducerea inutila a consumului de hartie, mai ales cand exista cai digitale;
  • Pune-le la dispozitie angajatilor tai mijloace ecologice de deplasare de la munca la birou si invers, cum ar fi bicicletele sau trotinetele electrice. Daca distantele sunt mai lungi si presupun naveta, transportul se poate realiza cu o singura masina a companiei, ideal electrica sau hibrida. 

O strategie eco-friendly presupune, asadar, abordarea celor 5 principii de baza: Reduceti, Reutilizati, Reciclati, Reparati si Reganditi.

3. Reducerea emisiilor de carbon

De reducerea emisiilor de carbon auzim de cativa ani incoace, iar pe masura ce timpul trece, informatiile, avertizarile si masurile sunt din ce in ce mai evidente din partea Uniunii Europene. Asadar, si Romania trebuie sa se alinieze cerintelor climatice si regulilor care sa evite poluarea atmosferica. 

Cladirile de birouri sunt si ele vizate pentru a-si reduce emisiile de carbon si a face trecerea spre o functionare „verde”. Prin urmare, toate cladirile si constructiile noi ar trebui sa tina cont de aceste aspecte, iar cele vechi trebuie sa se adapteze din mers acestor cerinte si reguli provenite din diversele directive europene pentru reducerea emisiilor de carbon din aerul pe care il respiram zi de zi.

Un bun exemplu in aceasta directie ecologica, care sa protejeze cat mai mult posibil mediul natural, este proiectul urban YUNITY Park. Campusul, care propune un nou stil de lucru si de viata al viitorului, va fi dezvoltat astfel incat sa contribuie la imbunatatirea semnificativa a mediului inconjurator, respectiv la cresterea calitatii vietii intregii comunitati Genesis Property. Compania si-a luat angajamentul de a reduce la zero emisiile de carbon pana in 2040, prin procese tehnologice de reutilizare, investitii in productia de energie din surse regenerabile, dar si prin gestionarea durabila a cladirilor pe care le detine in portofoliul sau.

In concluzie, optimizarea spatiilor de birouri, care sa asigure atat protectia sanitara a angajatilor, cat si protejarea mediului inconjurator, reprezinta o strategie a prezentului si viitorului in stilul de lucru si, implicit, de viata al tuturor. 


Sursa foto: Shutterstock

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016