
Raportul Special
realizat de specialisti
Esalonarea la plata a obligatiilor bugetare in forma simplificata a fost adoptata prin OUG nr. 181/2020, fiind una dintre cele mai accesate facilitati fiscale recente, iar prin O.G. nr. 11/2021 Guvernul a permanentizat aceasta masura, pentru obligatiile bugetare administrate de organul fiscal central.
Astfel, incepand cu 1 octombrie 2021 se poate accesa esalonarea potrivit OG nr. 11/2021. Prin urmare, de la aceasta data, cererile de esalonare simplificata la plata vor fi solutionate mai departe in baza prevederilor OG nr. 11/2021.
Pentru a beneficia de esalonarea simplificata la plata, debitorul trebuie sa indeplineasca, potrivit OG nr. 11/2021, cumulativ, urmatoarele conditii:
Prin exceptie, daca actele prin care s-a stabilit raspunderea sunt definitive in sistemul cailor administrative si judiciare de atac, iar suma pentru care a fost atrasa raspunderea a fost stinsa, conditia se considera indeplinita.
Mai mult, in ceea ce priveste regulile mecanismului de esalonare simplificata la plata, debitorul trebuie ca, la data eliberarii certificatului de atestare fiscala, sa aiba depuse toate declaratiile fiscale.
Dupa primirea cererii, Fiscul elibereaza din oficiu certificatul de atestare fiscala si solutioneaza cererea in termen de 5 zile lucratoare de la data inregistrarii acesteia, prin decizie de esalonare la plata ori decizie de respingere, dupa caz.
Pe perioada de valabilitate a esalonarii, decizia de esalonare la plata poate fi modificata, de cel mult doua ori, la cererea debitorului, prin includerea altor obligatii fiscale.
In egala masura, debitorul are posibilitatea de a renunta la esalonarea la plata pe perioada de valabilitate a acesteia, prin depunerea unei cereri de renuntare la esalonare, caz in care trebuie sa achite obligatiile fiscale ramase din esalonare pana la data la care intervine pierderea valabilitatii esalonarii la plata.
Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Pe de o parte, contribuabilii care opteaza pentru esalonarea simplificata a datoriilor trebuie sa achite o dobanda la stat, de 0,01% pentru fiecare zi de intarziere. Pe de alta parte, contribuabilii scapa de necesitatea constituirii de garantii. Aceste doua aspecte fac ca esalonarea simplificata sa fie mai accesibila decat esalonarea clasica din Codul de procedura fiscala.
Sursa: ANAF
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Esalonarea la plata simplificata. Firmele pot obtine facilitatea daca in trecut au beneficiat de OUG 181/2020?ANAF recomanda contribuabililor sa intreprinda demersurile necesare pentru inregistrarea in SPV pana pe 1 martie 2022Incepand cu 1 februarie 2022 rambursarea TVA cu control ulterior va fi permanentizataEste OFICIAL! OG 11/2021 implementeaza utilizarea SAF-T. Cine are aceasta obligatie?Articole similare
ANAF a actualizat Codul de procedura fiscala! Sunt incluse si prevederile OG 11/2021Neachitarea obligatiilor fiscale restante cu retinere la sursa poate constitui infractiune. Ce optiuni au contribuabiliiNoile modificari aprobate pentru Codul fiscal 2016Esalonarea la plata NU se poate acorda persoanelor fizice care au obligatii fiscale in suma totala mai mica de 500 leiESALONARE LA PLATA, conform OUG 20/2023. Ce impact au modificarile asupra PFA-urilor?Ultimele articole
Esalonarea simplificata. 4 schimbari introduse prin Ordinul 597/2025Esalonarea la plata clasica, MODIFICATA prin Ordinul 597/2025. Ce noutati vor apareaESALONARE LA PLATA 2025. Cum modifica ANAF procedura acordarii esalonarii la plata in forma clasica si simplificataImpozit pe dividende 2025. Poate fi solicitata ESALONARE LA PLATA pentru impozitul pe dividende?Amnistie fiscala 2024: Procedura pe care trebuie sa o urmeze datornicii, conform Ordinului 5521/2024Articole similare
Contribuabilii pot beneficia de esalonarea la plata pentru obligatiile bugetare RESTANTE daca indeplinesc 6 CONDITII CUMULATIVERevista Romana de TVA nr. 29, August 2009 - pagina 2Facilitati de suspendare la plata a obligatiilor aferente creditelor in contextul actualMicrointreprinderile trebuie sa aiba cel putin un angajat din 2023. Este vorba despre CIM intreg sau CIM partial?Achizitii servicii asigurare refacturate de partener intracomunitar. Cum declaram?Ultimele articole
Conditii microintreprindere 2024: Cele 7 CONDITII CUMULATIVE pe care trebuie sa le indeplineasca firmeleSAF-T: Care sunt termenele de raportare in cazul grupului fiscal?Cifra de afaceri pe 2022. Microintreprindere sau platitoare de impozit 16% in 2023?Modificari fiscale in domeniul impozitului pe veniturile micro, cu aplicabilitate din 1 ianuarie 2023, conform OG 16/2022Proiect: Situatiile financiare NU vor mai fi depuse fara un certificat de competenta. Persoane EXCEPTATE de la regulaSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA