Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE A CASEI NATIONALE DE PENSII SI ALTE DREPTURI DE ASIGURARI SOCIALE Nr. 135 din 2009

06-Ian-2010
3208

Pentru modificarea si completarea Instructiunilor pentru aplicarea in sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale a Regulamentului (CEE) nr. 1.408/71 al Consiliului din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate sociala in raport cu lucratorii salariati si cu familiile acestora care se deplaseaza in cadrul Comunitatii si a Regulamentului (CEE) nr. 574/72 al Consiliului din 21 martie 1972 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 1.408/71 privind aplicarea regimurilor de securitate sociala in raport cu salariatii si cu membrii familiilor acestora care se deplaseaza in cadrul Comunitatii, aprobate prin Decizia presedintelui Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale nr. 112/2009

Firme interesate
Casa Nationala de Pensii si alte Drepturi de Asigurari Sociale, persoanele fizice care desfasoara activitati remunerate in afara tarii

Index
Din punctul de vedere al cetateniei persoanei, Regulamentul 1.408/71 si Regulamentul 574/72 vizeaza cetatenii statelor membre ale Uniunii Europene si ale Spatiului Economic European, dupa cum urmeaza: Austria, Belgia, Bulgaria, Cehia, Cipru, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Portugalia, Romania, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Ungaria, Islanda, Norvegia si Liechstenstein, precum si cetatenii Confederatiei Elvetiene.

Cel mai bun serviciu de informare si consultanta in contabilitate si fiscalitate de pe piata!

Regulamentul 1.408/71 si Regulamentul 574/72 se aplica si in cazul cetatenilor statelor terte, care au resedinta legala, permanenta sau temporara pe teritoriul unui stat membru si care circula pe teritoriul mai multor state care aplica prevederile Regulamentului 1.408/71 si ale Regulamentului 574/72.

Drepturile unei persoane careia i s-a acordat o pensie in baza legislatiei in vigoare din Romania anterior datei de 1 ianuarie 2007, anterior datei de 1 august 2007, respectiv anterior datei de 1 iunie 2009, dupa caz, pot fi revizuite, la cererea persoanei respective, prin aplicarea prevederilor Regulamentului 1.408/71 si Regulamentului 574/72, pentru a beneficia de drepturile mai avantajoase.

Daca cererea prevazuta la alin. (3) este depusa in termen de 3 ani de la data de 1 ianuarie 2007, de la data de 1 august 2007, respectiv de la data de 1 iunie 2009, dupa caz, drepturile stabilite conform prevederilor Regulamentului 1.408/71 si Regulamentului 574/72 sunt dobandite de la aceasta data.

Daca cererea prevazuta la alin. (3) este depusa dupa expirarea termenului de 3 ani de la data de 1 ianuarie 2007, de la data de 1 august 2007, respectiv de la data de 1 iunie 2009, dupa caz, drepturile stabilite conform prevederilor Regulamentului 1.408/71 si Regulamentului 574/72 sunt dobandite de la data cererii.

Persoanele carora nu li s-a acordat o pensie in baza legislatiei in vigoare din Romania anterior datei de 1 ianuarie 2007, anterior datei de 1 august 2007, respectiv anterior datei de 1 iunie 2009, dupa caz, beneficiaza de pensie in functie de data stabilita potrivit prevederilor art. 22 din prezentele instructiuni.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016