
Raportul Special
realizat de specialisti
Ordonanta de urgenta nr. 142/2020 pentru prelungirea termenelor privind depunerea unor documente prevazute in sarcina asociatiilor si fundatiilor a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 771 din 24 august 2020.
Astfel, pentru anul 2020, termenul pana la care se depune declaratia privind beneficiarul real, prevazut la art. 344 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, este 1 noiembrie 2020.
Termenul se aplica si obligatiei de completare a documentelor potrivit cerintelor prevazute la art. 6, 7, 16 si 17 din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum au fost stabilite prin art. 63 din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare.
Extras din OUG 142/2020:
Avand in vedere faptul ca la data de 18 iulie 2019 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, care transpune Directiva (UE) 2015/849 a Parlamentului European si a Consiliului privind prevenirea utilizarii sistemului financiar in scopul spalarii banilor sau finantarii terorismului, de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European si al Consiliului si de abrogare a Directivei 2005/60/CE a Parlamentului European si a Consiliului si a Directivei 2006/70/CE a Comisiei, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene la data de 5 iunie 2015,
tinand cont de faptul ca prin acest act normativ au fost reglementate, printre altele, o serie de masuri legislative cu privire la identificarea beneficiarului real al societatilor si al persoanelor juridice fara scop lucrativ, conceptia actului normativ fiind una unitara, atat in privinta declaratiei si a termenului de depunere, cat si a intregului set de masuri sanctionatoare, iar termenele pentru declararea beneficiarului real, precum si pentru indeplinirea celorlalte obligatii instituite atat pentru asociatii si fundatii, cat si pentru societati au fost stabilite initial la 12 luni de la intrarea in vigoare a Legii nr. 129/2019, termene prelungite, in mod unitar, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare, cu modificarile ulterioare, cu 3 luni de la data incetarii starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, pe durata starii de urgenta depunerea acestei declaratii fiind suspendata,
in conditiile in care, ulterior, prin Ordonanta de urgenta Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor masuri, incepand cu data de 15 mai 2020, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, precum si a altor acte normative, termenul de depunere a declaratiei privind beneficiarul real a fost prelungit doar pentru societati, pana la data de 1 noiembrie 2020,
avand in vedere faptul ca masura prelungirii termenului luata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020 a avut un efect benefic pentru destinatarii normei, oferindu-le acestora o perioada mai mare de timp pentru a se conforma obligatiilor referitoare la beneficiarul real, se impune promovarea unei masuri legislative similare cu privire la persoanele juridice fara scop lucrativ, care sa vina in sprijinul mediului asociativ, care sa elimine aceasta discriminare si sa mentina un regim juridic unitar cu cel al societatilor, in special in contextul epidemiologic (dinamic) actual, tinand cont si de faptul ca Romania se afla in continuare in stare de alerta din cauza pandemiei cauzate de noul coronavirus.
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Nu in ultimul rand, tinand cont de faptul ca sanctiunea neindeplinirii obligatiilor de completare a documentelor conform cerintelor prevazute la art. 6, 7, 16 si 17 din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru asociatii si fundatii, este dizolvarea prin hotarare judecatoreasca, la cererea Ministerului Public sau a oricarei alte persoane interesate, in conditiile actului normativ mai sus mentionat,
pentru evitarea acestor consecinte negative se impune modificarea in regim de urgenta a cadrului legal, fiind vorba de o situatie extraordinara a carei reglementare nu poate fi amanata.
In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Articol unic. -
(1) Pentru anul 2020, termenul pana la care se depune declaratia privind beneficiarul real, prevazut la art. 344 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, este 1 noiembrie 2020.
(2) Termenul prevazut la alin. (1) se aplica si obligatiei de completare a documentelor potrivit cerintelor prevazute la art. 6, 7, 16 si 17 din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum au fost stabilite prin art. 63 din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Reminder ANAF! Pana pe 27 martie 2023 trebuie depuse la fisc mai multe declaratii importanteReminder ANAF! 25 mai -termen limita pentru depunerea a zece declaratii fiscale -Calendarul declaratiilor fiscale ANAF-mai 2020Calendar ANAF: 9 declaratii importante au scadenta in 25 septembrie 2024Calendarul obligatiilor fiscale ANAF - martie 2020Ultimele articole
Distribuire dividende. TERMEN LIMITA DE DEPUNERE D207 in cazul dividendelor care NU au fost platiteDeclaratii ANAF. D100, D101 si D177 se depun pana pe 25 iunie si in 2025Declaratii ANAF. Ce obligatii fiscale au contribuabilii in luna IUNIE 2025Declaratie Unica 2025. TERMEN LIMITA DE DEPUNERE in cazul in care a fost DEPASIT plafonul pentru contributii socialeDepunere declaratii ANAF. Cele mai importante termene pentru luna APRILIE 2025Articole similare
DECLARATIA PRIVIND BENEFICIARUL REAL ar putea fi eliminata din nouObligatia depunerii Declaratiei privind beneficiarul real, ELIMINATA pentru unele firme (Legea 108/2020)Declaratie beneficiar real 2024. Cine are obligatia de a depune declaratia si care sunt EXCEPTIILEOUG 123/2022: Noi entitati sunt OBLIGATE sa depuna DECLARATIA PRIVIND BENEFICIARUL REALDeclaratia de beneficiar real. [MODEL], cine depune si termen depunereUltimele articole
Declaratia privind beneficiarii reali 2025. Amenzile ajung pana la 10.000 lei pentru nedepunereLegea 129/2019. Ce inseamna beneficiar real si care sunt obligatiile declarative aferenteDeclaratia de beneficiar real: Anumite persoane sunt OBLIGATE sa depuna documentul in termen de 15 zile de la aprobarea situatiilor financiare anualeSpalarea banilor: Ce solicita ONPCSB in cazul unui controlDECLARATIA PRIVIND BENEFICIARUL REAL. Formularul se depune in fiecare an sau numai atunci cand apar modificari?Sfaturi de la experti
Aplicarea sistemului RO e-Factura pentru serviciile cu locul prestarii in alt stat membru
Intrebare: Mentionez ca furnizorul nu a transmis factura prin SPV.
In acest caz, cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cum setati in SAGA NC pentru AIC fara gestiune - raportare SAF-T si Intrastat
Intrebare: Nu stiu cum sa fac acest lucru in soft Saga. Anterior, ii intrebasem pe cei de la SAGA daca pot da codul NC fara sa creez articol de stoc si mi-au spus ca nu se poate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA