Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Eliminarea celor 92 de taxe nu aduce beneficii prea mari pentru firme

23-Mai-2014
2341
Chiar daca s-a discutat mult pe tema comasarii unor taxe si a eliminarii a 92 de tarife parafiscale si alte taxe, s-ar parea ca pentru firme beneficiile nu sunt foarte mari.

In aceasta privinta, Mirela Serban, Managing Partner R&M Audit Contabilitate, citata de HotNews.ro, a declarat:

"Cele 92 de taxe pe care autoritatile doresc sa le elimine sau sa le comaseze au un impact extrem de redus asupra firmelor: in primul rand, sumele implicate sunt foarte mici, mai ales in raport cu volumul taxelor care raman in vigoare, iar in al doilea rand, acestea nu stimuleaza niciun sector de activitate si nici angajarile.

Singurul beneficiu pe care il vedem in acest demers este in sensul unei reduceri a birocratiei si perioadei necesare indeplinirii activitatilor respective (caci oamenii nu vor mai pierde timpul la varii ghisee ca sa achite aceste taxe), precum si prin reducerea costurilor legate de administrarea unor taxe de mica valoare".

Va reamintim, pe aceasta cale, ca la 20 mai Guvernul a hotarat ca un numar de 27 de taxe si tarife parafiscale sa fie eliminate sau comasate. Totodata, noteaza HotNews.ro, prin ordine de ministru sau decizii ale presedintilor de institutii care gestioneaza tarife ar urma sa fie reduse inca 65 de taxe, fiind vizate astfel in total 92 de taxe parafiscale.


Aceeasi sursa precizeaza ca in opinia expertilor R&M Audit Contabilitate aceste masuri trebuie privite in contextul ultimelor luni, cand - de exemplu - a fost introdusa impozitarea contructiilor speciale, resimtita puternic de companiile care administreaza parcuri logistice si imobiliare, care s-au luptat asiduu cu criza in ultimii ani si care ar fi avut nevoie de facilitati, si nu de o impovarare suplimentara.

In acest sens, Mirela Serban a adaugat:

"Multi nu mai vor sa aduca imbunatatiri constructiilor de frica acestor taxe, iar altii iau in calcul demolarea anumitor constructii pentru a nu plati acest impozit. Estimam ca impozitul pe constructiile speciale majoreaza impozitele parcurilor logistice in medie cu aproape 20%.

De asemenea, in agricultura, aceeasi impozitare creste in medie impovararea fiscala cu cca 8%. Iar aceste efecte negative pentru mediul de business - in special pentru sectoarele precizate, dar nu numai- nu sunt contrabalansate de facilitati: de exemplu, recenta reglementare privind scutirea de impozit pe profitul reinvestit nu include in categoria investitiilor constructiile, terenurile si nici constructiile speciale".

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Masuri fiscale iunie 2025: Cresteri de taxe, controale extinse si taieri bugetare anuntate de viitorul Guvern

    • Un nou pachet de masuri fiscale si reforme bugetare se pregateste sa redefineasca echilibrul economic al Romaniei. Potrivit unui draft al Programului de Guvernare, publicat de profit.ro, viitorul Executiv intentioneaza sa implementeze un set extins de politici care sa sporeasca veniturile statului si sa reduca deficitul bugetar. Planul include majorari de taxe si accize, largirea bazei de impozitare si o ofensiva clara impotriva evaziunii fiscale, sustinuta de digitalizare, controale riguroase...» citeste mai departe aici

  • D101 in 2025. Termen limita + completarea D101 pentru pierderi fiscale si sponsorizari

    • Multi contribuabili se intreaba daca si in acest an data de 25 iunie 2025 este termenul limita pentru depunerea Declaratiei D101 privind impozitul pe profit aferent anului 2024. De asemenea, firmele pot transmite in acest an si Formularul 177, pentru redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre sponsorizari. In acest articol gasesti raspunsuri la aceste intrebari legate de completarea corecta a D101, mai ales in cazurile in care ai pierderi fiscale reportate. Iti...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • [Declaratia unica rectificativa] Termene de depunere, reglementari cheie si studii de caz

    • Declaratia Unica rectificativa reprezinta instrumentul prin care contribuabilii persoane fizice pot corecta eventualele erori aparute in formularul initial, fie ca este vorba de venituri, contributii sociale sau alte obligatii declarate. In acest articol va oferim o prezentare clara a termenelor de depunere, a reglementarilor-cheie prevazute de legislatia fiscala, precum si studii de caz relevante care ilustreaza modul corect de completare si transmitere a declaratiei rectificative.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016