
Raportul Special
realizat de specialisti
Toate informatiile si modelele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice vor fi publicate din oficiu, in format electronic, pe edirect.e-guvernare.ro - punctul de contact unic electronic (PCUe), incepand de marti, 4 octombrie. Ministerele si agentiile subordonate acestora au ca termen finalul anului 2016 pentru publicarea tuturor informatiilor in portal.
Reprezentantii Guvernului, ai ministerelor si ai Agentiei pentru Agenda Digitala a Romaniei (care gestioneaza PCUe) s-au reunit la Palatul Victoria, pentru discuta o serie de aspecte practice legate de publicarea documentelor, gestionarea si administrarea informatiilor din portal, modalitatea de comunicare si interactiune cu cetatenii.
Intalnirea a marcat lansarea oficiala a noului portal si finalizarea protocoalelor care stabilesc, cu fiecare institutie in parte, metodele prin care vor fi publicate informatiile pe platforma si administratorii care vor raspunde de publicarea informatiilor.
In punctul de contact unic electronic (PCUe), disponibil la https://edirect.e-guvernare.ro/SitePages/landingpage.aspx, relansat intr-o versiune imbunatatita si performanta, se pot vizualiza si descarca informatii cu privire la procedurile de obtinere a unui anumit serviciu public, precum documentele necesare, timpul de solutionare, formularele si actele normative care reglementeaza procedura.
Platforma permite cautarea serviciilor pe domenii de activitate, pe profesii reglementate, dintr-o anumita zona geografica, respectiv serviciile publice destinate unei persoane fizice sau juridice. Mai mult, anumite ministere au demarat deja procesul de transmitere a documentelor/solicitarilor de catre utilizator prin intermediul platformei, astfel incat acesta sa nu mai mearga fizic la ghiseu pentru depunerea lor.
PCUe va contine formularele, procedurile si legislatia actualizate, astfel incat nu va mai exista riscul de a merge la locul prestarii serviciului si de a descoperi ca mai trebuia adus un document care nu se regasea pe pagina de internet a institutiei. in perioada urmatoare vor fi incarcate informatiile, iar utilizatorii vor putea sa isi exprime parerea cu privire la functionalitatile platformei, astfel incat aceasta sa se adapteze nevoilor de interactiune ale cetatenilor cu administratia publica.
Din 2010, punctul unic de contact electronic a fost conceput ca un catalog al tuturor serviciilor publice furnizate la nivelul administratiei, astfel incat cetatenii sa vizualizeze, dar si sa poata accesa online servicii publice prin intermediul unui portal unic.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Dupa 6 ani, aceasta platforma si-a modificat interfata, pentru a fi mai accesibila si mai prietenoasa pentru utilizatori, iar toate ministerele au beneficiat de pregatire si se afla intr-un stadiu avansat in ceea ce priveste desemnarea administratorilor si a operatorilor, definitivarea conturilor si publicarea informatiei.
Mai mult, interactiunea cetatenilor cu reprezentantii institutiilor se va face in timp real, prin confirmarea prin intermediul platformei a tuturor pasilor efectuati atat de catre cetatean, prin crearea unui cont personal, dar si din partea institutiilor prin confirmarea primirii mailurilor, a documentelor si a respectarii termenelor legale de primire a unui raspuns.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Legea care prevede acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor in cazul inchiderii scolilor, publicata in Monitor (OUG 147/2020)Somajul Tehnic in 2022 va fi acordat pana pe 31 martie. Angajati care NU beneficiaza de ajutorOUG 41/2016 obliga institutiile publice sa primeasca si copii electronice pentru diverse acte, inclusiv cartea de identitateEste oficial! Dosarul cu sina va fi INTERZIS la stat. Legea se aplica din 4 iulie 2023A fost modificata procedura de acordare a indemnizatiilor conform OUG 132/2020 . Documente necesareUltimele articole
OUG 110/2021 prevede zile libere si INDEMNIZATII pentru parintii care stau acasa. Ce conditii trebuie sa fie indepliniteAu fost stabilite noi masuri in domeniul protectiei sociale in contextul coronavirus (OUG nr.30/2020)Articole similare
Va doriti o afacere in online? Vesti bune: comertul electronic va cresteAdministratia publica se reorganizeaza. Vezi Legea nr. 71 din 2013!Banii europeni pentru proiecte in tehnologia informatiei, dublatiMobilizarea capitalelor din UE: Masuri pentru iesirea din criza a EuropeiGuvernul vrea o noua agentie pentru sistemele IT si schimbul de date intre institutiile publice. Reactiile ONG-urilorUltimele articole
AMR, CNIPMMR si ARB colaboreaza pentru dezvoltarea mediului de afaceri si a autoritatilor localeS-a lansat un nou proiect de combatere a coruptiei in administratia publicaCe implica noile servicii pe care le ofera plata online prin Ghiseul.ro?Taxele pentru afacerile din online nu scadTarifele la roaming ar putea disparea din 2015Articole similare
ANAF propune modificarea unor declaratii de inregistrare fiscala: D 010, D 015, D 030Buletin informativ ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscalaANAF actualizeaza unele formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscaleTOATE declaratiile fiscale obligatorii in 2016: termene, exemple si recomandariFormulare noi de la ANAF privind masurile asiguratoriiUltimele articole
ANAF modifica trei formulare pentru declararea venitului estimat si pentru stabilirea platilor anticipateDeclaratii fiscale octombrie 2017. Ce formulare veti depune la Fisc?Principalele obligatii declarative si de plata cu termen in luna iunie 2017Calendar ANAF: Ce formulare se depun in martie 2017?Declaratii fiscale cu termen in luna iunie 2016. Ce formulare se depun la ANAF?Sfaturi de la experti
Aplicarea sistemului RO e-Factura pentru serviciile cu locul prestarii in alt stat membru
Intrebare: Mentionez ca furnizorul nu a transmis factura prin SPV.
In acest caz, cum procedez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cum setati in SAGA NC pentru AIC fara gestiune - raportare SAF-T si Intrastat
Intrebare: Nu stiu cum sa fac acest lucru in soft Saga. Anterior, ii intrebasem pe cei de la SAGA daca pot da codul NC fara sa creez articol de stoc si mi-au spus ca nu se poate.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an
Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025
Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA