Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Impozitul pe venit de pana la 65.000 euro falimenteaza firmele

30-Ian-2013
5323
Reprezentantii intreprinzatorilor mici si mijlocii isi exprima in aceasta perioada ingrijorarea cu privire la efectele negative pe care le poate avea impozitul pe venit de pana la 65.000 de euro. Acestia sunt de parere ca in Romania sunt circa 250.000 de firme care au avut pierderi anul trecut si ca o parte dintre acestea vor intra in faliment din cauza introducerii impozitului de 3% pe veniturile de pana in 65.000 de euro.

"Cerem Ministerului Finantelor sa realizeze un studiu de impact pentru ca anul trecut 250.000 de firme au avut pierdere. O mare parte sunt pe pierderi efective, nu contabile. Daca acestor firme le pui impozit pe venit le fortezi fie sa-si diminueze activitatea, fie spre faliment. La acestea se adauga peste 100.000 de firme cu profit zero. Daca doar 10% dintre aceste firme ar intra in faliment si daca luam o medie de doi angajati pe o firma, asta inseamna 100.000 de someri, zeci de mii de firme care nu platesc TVA, impozite, CAS etc", a declarat Ovidiu Nicolescu, presedintele Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii.

El a aratat organizatia pe care o conduce nu a fost consultata la elaborarea modificarilor Codului Fiscal.

"Am aflat alaltaieri. Am parcurs aceasta ordonanta, si salutam faptul ca se incearca sa se mareasca baza de impozitare si sa se aduca o anumita predictibilitate a masurilor fiscale. Problema este insa ca introducerea impozitului de 3% la firme care au venituri de pana la 65.000 de euro s-a facut fara un studiu de impact. Poate o astfel de analiza ne arata ca pierdem mai mult decat castigam", a adaugat Nicolescu.

Guvernul a decis marti reducerea plafonului veniturilor pentru microintreprinderi de la 100.000 euro la 65.000 euro, echivalent in lei, iar toate firmele cu capital privat care nu depasesc acest plafon vor fi obligate sa plateasca impozit de 3% pe veniturile realizate de la 1 februarie 2013.


Limita veniturilor pentru care se intra in sistemul microintreprinderilor va fi de 65.000 euro, in loc de 100.000 euro, fiind eliminata conditia pentru firme de a avea intre unu si noua salariati.

Totodata, pentru microintreprinderile care se incadrau in aceste venituri la 31 decembrie nu va mai fi optionala alegerea sistemului de impozitare (impozit pe profit sau pe venit), ci va fi obligatorie aplicarea impozitarii pe veniturile realizate.

Pentru anul 2013, sunt obligate sa treaca pe acest sistem de impunere de la 1 februarie si firmele platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie aveau afaceri de cel mult 65.000 de euro.

Totodata, firmele care platesc impozit pe profit sunt obligate sa treaca la plata impozitului pe venit din anul fiscal urmator, daca se incadreaza in conditiile microintreprinderii.

Societatile nou infiintate vor trebui sa plateasca impozit pe venit din primul an fiscal.

Sursa: Mediafax



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016