Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Incasare datoriilor din creantele Romaniei provenite din activitatea de comert exterior si cooperare

28-Ian-2011
4090
ORDINUL Nr. 76/2011 al ministrului Finantelor Publice privind aprobarea Procedurilor si modalitatilor de incasare a sumelor rezultate din recuperarea creantelor Romaniei provenite din activitatea de comert exterior si cooperare economica internationala, derulata inainte de 31 decembrie 1989, si din drepturile care decurg din acordurile comerciale si de plati guvernamentale si aranjamente tehnice bancare corespunzatoare, inregistrate in conturile de cliring, barter si cooperare economica internationala, precum si de retinere si gestionare a cheltuielilor legale

Firme interesate
Statul roman, purtator de drepturi si obligatii in dreptul international public

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Inalti functionri din Administratia publica centrala, consilier juridic, reprezentantii Ministerului Finantelor Publice, ambasador

Index

Sumele rezultate din recuperarea creantelor Romaniei provenite din activitatea de comert exterior si cooperare economica internationala, derulata inainte de 31 decembrie 1989, reglementate in baza Legii nr. 29/1994 privind autorizarea Guvernului de a aproba negocierea in vederea recuperarii creantelor Romaniei provenite din activitatea de comert exterior si cooperare economica internationala, derulata inainte de 31 decembrie 1989, cu modificarile ulterioare, si sumele rezultate din recuperarea drepturilor care decurg din acordurile comerciale si de plati guvernamentale si aranjamente tehnice bancare corespunzatoare, reglementate conform Ordonantei Guvernului nr. 59/1994 privind reglementarea operatiunilor de import-export care se deruleaza prin cliring, barter si cooperare economica internationala in baza acordurilor comerciale si de plati guvernamentale, republicata, se fac venit la bugetul de stat.

Banca Comerciala Romana - S.A. va retine din sumele incasate in conturile tranzitorii din recuperarea creantelor Romaniei comisioanele cuvenite bancii pentru operatiunile bancare legate de recuperarea creantelor Romaniei, conform conventiei incheiate de banca cu Ministerul Finantelor Publice.

Banca Comerciala Romana - S.A. va efectua operatiunile de schimb valutar al sumelor ramase in conturile tranzitorii, dupa retinerea comisioanelor cuvenite bancii, conform conventiei incheiate de banca cu Ministerul Finantelor Publice, si va vira contravaloarea in lei a acestor sume la bugetul de stat, capitolul "Venituri din valorificarea unor bunuri", cod 39.01, subcapitolul "Venituri obtinute in procesul de stingere a creantelor bugetare", cod 39.01.06.

Banca Comerciala Romana - S.A. va prezenta Ministerului Finantelor Publice, la fiecare operatiune efectuata la instructiunile acestuia, documentele aferente virarii sumelor prevazute la pct. 2 si pct. 3.

Operatiunile privind vanzarea valutei pentru plata sumelor in lei cuvenite bugetului de stat se inregistreaza in contabilitate la cursul de schimb utilizat de Banca Comerciala Romana S.A. la data tranzactiei.

Disponibilitatile din contul in lei deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice la Trezoreria Operativa Centrala, corespunzatoare cotei de 3% din sumele incasate in lei din recuperarea drepturilor inregistrate in conturile de cliring, barter si cooperare economica internationala, precum si disponibilitatile in lei din sume incasate din recuperarea creantelor externe conform Legii nr. 29/1994, cu modificarile ulterioare, se vor vira la bugetul de stat, capitolul "Venituri din valorificarea unor bunuri", cod 39.01, subcapitolul "Venituri obtinute in procesul de stingere a creantelor bugetare", cod 39.01.06, cu exceptia unei sume care sa acopere plata cheltuielilor legale previzionate pentru un an bugetar, prezentate la pct. 7.

Ministerul Finantelor Publice va utiliza soldul disponibilitatilor din contul deschis pe numele sau la Trezoreria Operativa Centrala, rezultat dupa viramentul in contul de venituri bugetare prezentat la pct. 2, pentru plata:

a) cheltuielilor cuvenite operatorilor economici exportatori, stabilite pe baza cursului de 0,0015 lei pentru un dolar SUA, ale caror credite nu au fost preluate la datoria publica in baza Legii nr. 7/1992 privind acoperirea financiara a obligatiilor statului ramase neregularizate la 31 decembrie 1990 si preluarea de catre stat si bancile comerciale a pierderilor inregistrate in anii 1989 si 1990 de agentii economici cu capital de stat, precum si a creditelor bancare neperformante;

b) comisioanelor Bancii Comerciale Romane - S.A., calculate trimestrial la valoarea soldurilor conturilor de cliring, barter si cooperare economica internationala pentru operatiunile bancare efectuate pentru derularea operatiunilor in cadrul conturilor de cliring, barter si cooperare economica internationala.

Ministerul Finantelor Publice va instructa Banca Comerciala Romana - S.A., ori de cate ori este necesar, sa vireze in contul in lei deschis pe numele sau la Trezoreria Operativa Centrala suma necesara pentru asigurarea disponibilitatilor pentru platile previzionate pe un an de zile pe destinatiile legale prevazute la pct. 7, dupa efectuarea operatiunii de schimb valutar al sumelor incasate de la extern in conturile tranzitorii, conform conventiei incheiate de banca cu Ministerul Finantelor Publice.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016