Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistarea in scopuri de TVA prin optiune - precizari de la ANAF

23-Sep-2019
5388

Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov a realizat un material informativ prin care aduce precizari privind inregistrarea in scopuri de TVA prin optiune, potrivit art. 316 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal - daca cifra de afaceri realizata de o persoana impozabila in cursul unui an calendaristic este inferioara plafonului de scutire de 300.000 lei.

Potrivit art. 310 alin, (1), art.316 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, daca cifra de afaceri realizata in cursul unui an calendaristic este inferioara plafonului de scutire de 300.000 lei, orice persoana impozabila poate opta pentru aplicarea regimului normal de taxa pe valoarea adaugata. 

Societatile infiintate in baza Legii societatilor 31/1990 care solicita inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata pot completa formularul: "Declaratie pe propria raspundere pentru inregistrarea in scopuri de TVA, potrivit art. 316 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare", aprobat de Ordinul ANAF 167/2019 (anexa 7).

Declaratia pe propria raspundere va fi completata cu informatii furnizate de: 
a) administratori, in cazul societatilor pe actiuni sau in comandita pe actiuni infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990; 
b) asociati, a caror cota de participare la capitalul social este >/= cu 25%, si administratori, in cazul altor societati decat cele mentionate la lit. a), infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990. 

Persoanele impozabile aflate in procedura de insolventa, prevazute de Legea nr. 85/2014, nu fac obiectul Declaratiei pe propria raspundere. 

Declaratia se completeaza cu ajutorul programului de asistenta disponibil pe site-ul ANAF si se depune prin transmiterea fisierului PDF, semnat cu certificat digital calificat, prin mijloace electronice de transmitere la distanta. 

DGRFP Brasov atrage atentia asupra faptului ca declaratia pe propria raspundere cu semnaturile olografe ale administratorilor si ale asociatilor persoanei impozabile se scaneaza, se arhiveaza intr-un fisier ZIP si se ataseaza la fisierul PDF. 

Pentru inregistrarea in scopuri de TVA trebuie depuse la organul fiscal urmatoarele documente: declaratia de mentiuni - formular 010 si dovada transmiterii declaratiei pe propria raspundere, fara erori de validare.

Organul fiscal va emite Decizia prin care se aproba solicitarea de inregistrare in scopuri de TVA in ziua depunerii solicitarii de catre contribuabil.

ATENTIE!

In termen de 15 zile de la data depunerii solicitarii de inregistrare in scopuri de TVA compartimentul de evaluare va verifica datele inscrise in declaratia pe propria raspundere. Daca, in urma verificarilor efectuate, se constata ca informatiile inscrise in declaratia pe propria raspundere nu corespund datelor disponibile in evidentele organului fiscal, va fi informata Directia generala antifrauda fiscala care va dispune masurile necesare.

Sursa: DGRFP Brasov

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inregistarea in scopuri de TVA prin optiune - precizari de la ANAF":
Rating:

Nota: 4.63 din 4 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Miercuri, 30 Iunie 2021, este termenul limita pentru depunerea Formularul 394
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca miercuri 30 iunie este ultima zi in care se poate depune ”Declaratia informativa privind livrarile/ prestarile ?i achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA - aferente perioadei de raportare precedente”. Perioada de raportare este cea declarata pentru depunerea decontului de TVA, prevazuta la art. 322 din Legea nr.227/2015) . Obligativitatea depunerii...» citeste mai departe aici

  • A fost publicat noul model al formularului tipizat Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor (Ordinul 722/2021)
    • Ordinul nr. 722/2021 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.494/2013 privind aprobarea modelului si continutului formularului tipizat "Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor", cod A.N.A.F. 14.13.22.99/7, destinat utilizarii in activitatea de control a inspectorilor antifrauda din cadrul Directiei Generale Antifrauda Fiscala a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 607 din 18 iunie 2021. Actul normativ a intrat...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal - contabil al creantelor neincasate. Rezolvati problema fara sa apelati la Justitie
    • Stimate contabil, Clientii intarzie cu plata facturilor? Intarzierile acestea va deregleaza fluxul de numerar? In consecinta, aveti la randul dvs. intarzieri cu plata facturilor sau chiar a salariilor? Problema este veche si este prezenta in orice firma. Si, invariabil, ea ajunge intotdeauna spre rezolvare in ograda dvs., a Departamentului Financiar-Contabil. Pentru ca dvs., contabilul, sunteti prima reduta de aparare. Dvs. sunteti cel care trebuie sa analizeze complexitatea fiecarei situatii cu...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale de plata privind veniturile realizate din criptomonede
    • O persoana fizica (nu PFA) doreste sa investeasca o anumita suma in criptomonede. La extragerea acestora PFA este obligata sa isi depuna declaratia unica si sa plateasca impozit (daca obtine profit)? In cazul in care isi depaseste plafonul a 12 salarii este obligat sa plateasca la sanatate si pensie? Raspunsul consultantului fiscal Dani Cucu: Veniturile realizate din transferul de moneda virtuala reprezinta venituri impozabile incluse in categoria veniturilor din alte surse, potrivit art. 114...» citeste mai departe aici

  • Cele mai utile beneficii extrasalariale oferite de angajatori
    • Este o practica frecventa pentru angajator ca acesta sa ofere, pe langa salariu, o serie de facilitati extrasalariale angajatului. Cele mai utile pentru angajator sunt cele care beneficiaza de scutiri de impozit sau deduceri. In ceea ce-l priveste pe angajat, acesta este interesat de o serie de beneficii extrasalariale, care fie ii aduc avantaje la bugetul personal, fie ii ofera diferite inlesniri. Bonuri de masa Aceasta este una dintre facilitatile cele mai larg raspandite in mediul privat si...» citeste mai departe aici

  • Formularele fiscal-contabile pot fi gata in 2 minute!
    • Stii cate formulare trebuie sa completezi daca firma ta detine o casa de marcat electronica dotata cu jurnal fiscal? Nu mai putin de 8! Dar pentru registrul de casa, stii cate formulare iti cere legea sa completezi zilnic, in dublu exemplar? Minimum 4: chitanta, dispozitia de plata / incasare, imputernicirea, decontul de cheltuieli / deplasare. Sa mai vorbim de sutele de formulare SSM obligatorii ori de formularele GDPR? Din pacate, traim in Romania si activitatea legala a unei firme, mica...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016