
Raportul Special
realizat de specialisti
O societate pe actiuni indeplineste conditia privind obligatia legala de auditare la 31.12.2020. Care sunt documentele obligatorii de arhivat la bilantul de la 31.12.2020 in situatia aceasta? Aprobarea descarcarii de gestiune a administratorilor este obligatorie la fiecare sfarsit de an?
Potrivit Legii contabilitatii nr.82/1991 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, a prevederilor OMFP nr.1802/2014, privind Reglementarile contabile si a Ordinului nr.58/2021 privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile, situatiile financiare anuale se intocmesc si se publica, potrivit legii, in limba romana si in lei.
Entitatile completeaza datele de identificare (denumirea entitatii, adresa, numarul de telefon si numarul de inmatriculare la registrul comertului), precum si datele referitoare la incadrarea corecta in forma de proprietate si codul unic de inregistrare, fara a se folosi prescurtari sau initiale. In casute se vor trece codurile care delimiteaza incadrarea entitatii.
Situatiile financiare anuale se semneaza de persoanele abilitate potrivit legii- de catre administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii entitatii.
Conform prevederilor Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, situatiile financiare anuale sunt supuse aprobarii de catre adunarea generala a actionarilor/asociatilor.
In baza art. 185 din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, consiliul de administratie, respectiv directoratul, este obligat sa depuna la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor, in format hartie si in format electronic sau numai in forma electronica pe portalul www.e-guvernare.ro, semnate cu certificat digital calificat, situatiile financiare anuale aprobate, insotite de documentele prevazute de lege.
In vederea depunerii situatiilor financiare anuale in format hartie si in format electronic sau numai in forma electronica, semnate cu certificat digital calificat, entitatile folosesc programul de asistenta pus la dispozitie gratuit de catre Ministerul Finantelor pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin care se genereaza un fisier de tip PDF, avand atasat un fisier xml, precum si un fisier cu extensia zip. Fisierul cu extensia zip va contine prima pagina din situatiile financiare anuale listata cu ajutorul programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor, semnata, potrivit legii, precum si documentele cerute de lege, asa cum acestea sunt intocmite de entitati, toate acestea fiind scanate, alb-negru, lizibil si cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 9,5 MB a fisierului PDF la care este atasat fisierul zip.
Entitatile care la data bilantului depasesc limitele a cel putin doua dintre cele trei criterii de marime prevazute in ordin si care au obligatia auditarii, intocmesc situatii financiare alcatuite din:
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF
- bilant (cod 10), in structura prevazuta la pct. 598 din Reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare;
- cont de profit si pierdere (cod 20), in structura prevazuta la pct. 600 din Reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare;
-formularul "Date informative" (cod 30) si formularul "Situatia activelor imobilizate" (cod 40),
- situatia modificarilor capitalului propriu;
- situatia fluxurilor de trezorerie;
- notele explicative la situatiile financiare anuale.
La acestea se adauga declaratia scrisa a persoanelor prevazute la art. 10 alin. 1 din Legea contabilitatii 82/1991, prin care isi asuma raspunderea pentru intocmirea situatiilor financiare anuale, raportul de audit, raportul administratorului (al consiliului de administratie) si hotararea AGA de aprobare a situatiilor financiare.
In privinta descarcarii de gestiune a administratorului, la societatile pe actiuni, aceasta operatiune este obligatorie la fiecare sfarsit de an, potrivit prevederilor Legii societatilor nr.31/1990, republicata si urmareste raspunderea administratorului fata de societatea administrata in anul respectiv.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Declaratia privind beneficiarul real se depune in termen de 15 zile de la aprobarea situatiilor financiare anuale (Legea 101/2021)SITUATII FINANCIARE. Cum alegeti tipul de SITUATII FINANCIARE anuale ce trebuie utilizatModificarea Ordonantei Guvernului nr. 26 din 2000 cu privire la asociatii si fundatiiTitlul II, Capitolul IInregistrare in contabilitate pentru facturile aferente anilor precedenti. Declarare TVAUltimele articole
D700 ANAF. Termen limita + conditii pentru firmele care vor sa revina la anul fiscal calendaristicRaportari contabile la 30 iunie: ANAF impune noi reguli si sanctiuni de pana la 4.500 leiDistribuire dividende: reguli, intocmire bilant si monografie dividende interimare in 2025Cifra de afaceri. Termen raportari contabile semestriale in 2025 pentru firmele care depasesc plafonulDistribuire dividende interimare. In ce conditii poti aplica si in 2025 cota de 8%Articole similare
Ghid ANOFM - completare si transmitere documente - pentru obtinerea sprijinului financiar in cazul telemunciiFacturi clasice vs. Facturi electronice. Ce spune specialistulIncepand cu 25 octombrie PFA-urile, IMM-urile si II/IF-urile vor putea aplica pentru obtinerea microgranturilor de 2.000 de euroAgentii economici pot transmite documentele pentru somaj tehnic in mod electronic la ANOFM30 iunie - termen limita pentru depunerea mai multor documente (Informare ANAF)Ultimele articole
IMM-urile din domeniul agroalimentar care solicita granturi de pana la 120.000 euro au la dispozitie doar 6 zile pentru inscriereSolicitarile pentru eliberarea certificatului NUI al casei de marcat se depun doar prin SPV, completand C801Certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu poate fi obtinut online (Ordinul 2171/2021)Procedura de implementare a masurii Microgranturi din fonduri externe nerambrusabile a fost aprobata. Beneficiarii trebuie sa indeplineasca 5 conditii cumulativeNOU! Platforma aici.gov.ro poate fi accesata si pentru decontarea indemnizatiei privind reducerea timpului de muncaSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA