Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificarea Ordonantei Guvernului nr. 26 din 2000 cu privire la asociatii si fundatii

30-Iul-2012
4545
In Monitorul Oficial 517 din 26 iulie 2012 (M. Of. 517/2012) a fost publicata Legea 145 din 23 iulie 2012 (Legea 145/2012) pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii (Parlamentul Romaniei). Iata textul acesteia:

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Articol unic. -
Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 39 din 31 ianuarie 2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Titlul capitolului VI se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"CAPITOLUL VI Obtinerea statutului de utilitate publica a asociatiilor, fundatiilor si federatiilor"

2. La articolul 38, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 38. -
(1) O asociatie, fundatie sau federatie poate fi recunoscuta de Guvernul Romaniei ca fiind de utilitate publica daca sunt intrunite cumulativ urmatoarele conditii:
a) activitatea acesteia se desfasoara in interes general sau al unor colectivitati, dupa caz;
b) functioneaza de cel putin 3 ani si a realizat o parte din obiectivele stabilite, facand dovada unei activitati neintrerupte prin actiuni semnificative;
c) prezinta un raport de activitate din care sa rezulte desfasurarea unei activitati anterioare semnificative, prin derularea unor programe ori proiecte specifice scopului sau, insotit de situatiile financiare anuale si de bugetele de venituri si cheltuieli pe ultimii 3 ani anteriori datei depunerii cererii privind recunoasterea statutului de utilitate publica;
d) detine un patrimoniu, logistica, membri si personal angajat, corespunzator indeplinirii scopului propus;
e) face dovada existentei unor contracte de colaborare si parteneriate cu institutii publice sau asociatii ori fundatii din tara si din strainatate;
f) face dovada obtinerii unor rezultate semnificative in ceea ce priveste scopul propus sau prezinta scrisori de recomandare din partea unor autoritati competente din tara sau din strainatate, care recomanda continuarea activitatii."

3. La articolul 38, alineatul (2) se abroga.
4. La articolul 39, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 39. -
(1) Recunoasterea unei asociatii sau fundatii ca fiind de utilitate publica se face prin hotarare a Guvernului. In acest scop, asociatia sau fundatia interesata adreseaza o cerere Secretariatului General al Guvernului, care o inainteaza, in termen de 15 zile, organului de specialitate al administratiei publice centrale in a carui sfera de competenta isi desfasoara activitatea."
5. La articolul 39 alineatul (11), dupa litera e) se introduc trei noi litere, literele f)-h), cu urmatorul cuprins:
"f) situatiile financiare anuale si bugetele de venituri si cheltuieli pe ultimii 3 ani de activitate;
g) lista persoanelor angajate si copii de pe contractele de munca ale angajatilor;
h) copii de pe conventiile de colaborare, calificari, scrisori de recomandare si altele asemenea."
6. La articolul 41 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:
"(2) Recunoasterea utilitatii publice incumba asociatiei sau fundatiei urmatoarele obligatii:
a) obligatia de a mentine cel putin nivelul activitatii si performantele care au determinat recunoasterea;
b) obligatia de a comunica autoritatii administrative competente orice modificari ale actului constitutiv si ale statutului, precum si rapoartele de activitate si situatiile financiare anuale; autoritatea administrativa are obligatia sa asigure consultarea acestor documente de catre orice persoana interesata;
c) obligatia de a publica, in extras, in termen de 3 luni de la incheierea anului calendaristic, rapoartele de activitate si situatiile financiare anuale in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, precum si in Registrul national al persoanelor juridice fara scop patrimonial. Modelul extrasului situatiilor financiare se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice."
7. La articolul 42, alineatele (2)-(4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(2) In cazul in care asociatia sau fundatia nu mai indeplineste una ori mai multe dintre conditiile prevazute la art. 38 care au stat la baza recunoasterii utilitatii publice, Guvernul va retrage, prin hotarare, statutul de recunoastere a utilitatii publice, la propunerea autoritatii administrative competente sau a Ministerului Justitiei.
(3) Retragerea va interveni si in situatia neindeplinirii obligatiilor prevazute la art. 41 alin. (2).
(4) Imprejurarile prevazute la alin. (2) si (3) pot fi sesizate autoritatii administrative competente, Ministerului Justitiei sau Guvernului de catre orice persoana fizica sau persoana juridica interesata."

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [SANCTIUNI E-TVA din 1 iulie 2025] Ce risti daca nu raspunzi la notificarea de conformare si PROCEDURA de LUCRU

    • Incepand cu 1 iulie 2025, notificarile de conformare RO e-TVA devin obligatorii pentru toti contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA. Conform prevederilor OUG nr. 70/2024, lipsa unui raspuns complet si in termen poate atrage sanctiuni, inclusiv etichetarea contribuabilului ca avand risc fiscal ridicat. In acest articol detaliem ce presupune aceasta obligatie, ce consecinte pot aparea in caz de neconformare si care este procedura oficiala de lucru impusa de ANAF. » citeste mai departe aici

  • Lichidare societate. Firmele au 2 obligatii fiscale cheie: depunere D101 si SAF-T

    • Daca ai decis sa inchizi o firma, este esential sa stii ca procesul de lichidare nu inseamna doar radierea din Registrul Comertului, ci presupune si indeplinirea unor obligatii fiscale clare fata de ANAF. Printre acestea, se numara depunerea Declaratiei 101 privind impozitul pe profit, precum si, dupa caz, fisierul SAF-T (D406) pentru perioada de lichidare. In acest articol explicam, pe scurt si cu trimitere la temeiul legal pana cand se depune Declaratia...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Raspuns notificare de conformare E-TVA si reglementari cheie

    • Notificarea de conformare E-TVA este documentul prin care ANAF solicita contribuabililor explicatii privind diferentele dintre decontul de TVA depus (D300) si decontul precompletat RO e-TVA generat automat de sistem. In termen de 20 de zile de la data primirii notificarii, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA are obligatia sa transmita ca raspuns la aceasta, prin mijloace electronice, rezultatul verificarilor realizate asupra diferentelor comunicate prin Notificarea de conformare...» citeste mai departe aici

  • [E-FACTURA] 50+ dificultati intalnite in practica de contabili si SOLUTII de la experti

    • Facturarea electronica a generat in practica probleme greu de anticipat. Firmele s-au confruntat brusc cu o schimbare radicala a modului lor de lucru, ceea ce a generat instantaneu o multime de situatii foarte dificil de gestionat. Ca urmare, intrebarile au inceput sa curga. Multe dintre aceste intrebari sunt foarte specifice, de genul: „Oare societatea mea, cu codul CAEN X, care comercializeaza produsele Y catre clientii Z, trebuie sa emita facturi electronice?”. Altele sunt...» citeste mai departe aici

  • [IMPOZIT nerezidenti BOLT] Reglementari cheie si studii de caz utile

    • Colaborarea cu platforme internationale precum Bolt atrage o serie de implicatii fiscale importante pentru contribuabilii din Romania. De aceea este esential sa intelegem corect tratamentul fiscal aplicabil veniturilor, comisioanelor si serviciilor achizitionate din strainatate. In acest articol abordam principalele obligatii declarative si de plata ce revin contribuabililor romani care colaboreaza cu Bolt, inclusiv aspecte legate de TVA, impozitul pe veniturile nerezidentilor si declaratiile...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016