Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Venituri scutite de la plata impozitului pe profit pentru organizatii nonprofit

19-Dec-2014
2603
Analiza urmatoare se refera la o asociatie care are drept scop sustinerea de ateliere creative in mediul rural si care semneaza un contract cu o primarie al carui obiect il constituie prestarea de servicii de astfel de ateliere. Asociatia emite periodic factura catre primarie. Stabilim daca se poate considera conform Codului Fiscal art. 15 alin (2) lit. h) veniturile scutite de la plata impozitului pe profit.

Asociatiile, infiintate in baza OG nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, cu modificarile si completarile ulterioare pot desfasura pe langa activitatea non profit si alte activitati economice. Organizatiile nonprofit care desfasoara si activitate economica, trebuie sa evidentieze distinct veniturile si cheltuielile aferente acestei activitati derulate in scopul obtinerii de profit, conform reglementarilor contabile. In scopul aplicarii acestor prevederi sunt in vigoare dispozitiile Omef nr. 1969/2007 privind aprobarea reglementarilor contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial.

Asociatiile datoreaza impozit pe profit numai pentru partea din profitul impozabil care corespunde veniturilor, altele decat cele scutite. Pentru veniturile din activitati economice realizate pana la nivelul echivalentului in lei a 15.000 euro, intr-un an fiscal, care nu reprezinta mai mult de 10 % din veniturile totale scutite de la plata impozitului pe profit, asociatiile nu datoreaza impozit pe profit.
Conform dispozitiilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 15, alin. (2), organizatiile nonprofit sunt scutite de la plata impozitului pe profit pentru venituri de natura cotizatiilor, taxelor de inscriere, contributiilor banesti sau in natura ale membrilor, donatiilor sub forma de bunuri si bani primite prin sponsorizare, dividendelor si dobanzilor obtinute din plasarea disponibilitatilor rezultate din venituri scutite, sume din fonduri publice sau nerambursabile sau altele expres prevazute de lege.

In cazul prezentat de d-voastra consideram ca asociatia care are scopul organizarii de ateliere creative realizeaza venituri economice care vin sa sustina si activitatea non profit pe care aceasta o dezvolta conform prevederilor actului de infiintare. Caracterul "economic" al veniturilor rezulta din faptul ca asociatia presteaza servicii pe care le factureaza primariei ca orice alta societate si nu asigura desfasurarea atelierelor din resursele proprii primite cu titlu gratuit (donatii, sponsorizari, contributii si alte sume de aceasta natura).

Pentru veniturile obtinute din derularea contractului cu primaria asociatia nu datoreaza impozit daca acestea se incadreaza in limitele prevazute de art. 15, alin. (3) din Codul fiscal.

Din aceasta actiune derulata de asociatie nu rezulta profit impozabil, daca si cheltuielile inregistrate sunt deductibile, conform prevederilor art. 21, alin. (2), (3) si (4) din Codul fiscal.

Din punct de vedere al impozitului pe profit, asociatiile sunt considerate "contribuabili", potrivit dispozitiilor art. 13 din Codul fiscalsi pct. 1 din Normele metodologice aprobate prin H.G. nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru care au obligatia depunerii Declaratiei 101 privind impozitul pe profit anual (art. 34, alin. (5) din Codul fiscal) pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul.

Sumele inregistrate in formularul 101 se preiau din registrul de evidenta fiscala completat conform prevederilor Omf nr.870/2005, cu modificarile reglementate de OG nr. 8/2013.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Venituri scutite de la plata impozitului pe profit pentru organizatii nonprofit":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Refacerea evidentei contabile. Inchidere conturi si inregistrari contabile
    • Unul dintre specialistii nostri va analiza, in cele ce urmeaza, urmatoarea situatie: "Am preluat o societate comerciala, care in acest moment inchiriaza spatiul pe care il detine, in trecut societatea a desfasurat mai multe tipuri de activitati, balanta pe care a prezentat-o contine solduri pe care administratorul nu le poate identifica si nu are o baza de date, este vorba despre cheltuieli in avans, venituri in avans, contul 408 furnizori facturi nesosite, are sold la furnizori pe care nu il...» citeste mai departe aici

  • Propunerea legislativa in Senat: Completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal. Eliminarea impozitului pe venit pentru jurnalisti
    • UPDATE: Proiectul pentru modificarea Legii 227/2015 privind Codul Fiscal a fost depus pentru dezbatere in Senat. Marti, 12.02.2019, actul normativ care prevede scutirea jurnalistilor de la plata impozitului pe venit a fost trimis pentru aviz la Consiliul Economic si Social. Tot in aceeasi zi a fost inaintat si Consiliului Legislativ pentru aviz (termenul pana la care se va primi un raspuns este 14.03.2019)., dar si la Guvern de unde este asteptat un punct de vedere. Derularea procedurii...» citeste mai departe aici

  • Proiect de Lege: Pensiile speciale ar putea fi ELIMINATE!
    • Proiectul legislativ inregistrat la Senat pentru dezbatere de doi senatori si doi deputati liberali prevede eliminarea pensiilor de serviciu – cunoscute drept “pensii speciale” – pentru mai multe categori de bugetari. Asadar, deputatii, senatorii, judecatorii, procurorii, militarii si politistii ar putea ramane fara pensii speciale daca actul normativ va fi adoptat. Bulacu Romulus si Citu Florin – senatori PNL, Buican Cristian si Stirbu Gigel – deputati PNL...» citeste mai departe aici

  • Parlamentul a adoptat MAJORAREA alocatiei pentru copii de la 84 de lei, la 150 de lei! Deficitul bugetar creste si el!
    • Vesti bune pentru parintii din Romania. Alocatiile copiilor cu varsta peste 2 ani (3 ani in cazul copiilor cu dizabilitati) ar putea fi majorate de la 84 de lei la 150, de la 1 martie, dupa ce amendamentul PNL a fost votat cu 123 de voturi pentru si 119 voturi impotriva. De asemenea, si alocatia copiilor de pana in 2/3 ani va fi majorata de la 200 de lei, la 300 de lei. Parlamentul intrunit, joi, pentru votarea pe articole a proiectul de buget, a adoptat un amendament al PNL care prevede...» citeste mai departe aici

  • Banca Centrala Europeana atrage atentia ministrului Finantelor ca nu a fost consultata cu privire la OUG 114/2018
    • Autoritatile romane ar fi trebuit sa consulte Banca Centrala Europenana inainte de adoptarea OUG 114/2018, lucru care, insa, nu s-a intamplat, dupa reiese dintr-o scrisoare inaintata in mod oficial ministrului Finantelor, Eugen Teodorovici. Banca Centrala Europeana atrage atentia ca autoritatile romane nu si-au indeplinit obligatia de a consulta institutia “cu privire la asemenea legi”, asa cum prevede legislatia europeana. Astfel, autoritatile nationale aveau obligatia de a consulta...» citeste mai departe aici

  • Retragerea de la Pilonul II de Pensii: ASF a publicat modelul de cerere-cadru
    • Printre alte masuri fiscal-bugetare prevazute de OUG 114/2018 se numara si posibilitate ca persoanele care au contribuit Pilonul II de pensii sa isi poata retrage banii si sa ii transfere in fondul de pensii public administrat de stat. Si cum de la teorie la practica nu este decat un pas, acum Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a facut acest pas, publicand un model de cerere prin care acest contribuabilii pot pune in practica aceasta cerere de retragerea de la Pilonul II de Pensii....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016