Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Depunerea Declaratiei 101 de catre o fundatie. Cum va proceda fundatia?

17-Apr-2014
9392
Pentru depunerea si completarea corecta a declaratiei 101, luam cazul unei fundatii care desfasoara activitati economice incapand cu data de 01.01.2013. La sfarsitul anului 2013 nu a fost depasita limita de scutire ( max.15000 euro sau 10% din valoarea veniturlor neimpozabile).

Vom vedea care este procedura in aceasta situatie in legatura cu impozitul pe profit si daca modifica vectorul fiscal pentru inregistrarea ca platitor de impozit pe profit. In cazul unui raspuns afirmativ, stabilim cand se va depune Declaratia 010.

Fundatiile constituite potrivit prevederilor OG nr. 26/2000 sunt persoane juridice de drept privat fara scop patrimonial. Acestea dobandesc personalitate juridica prin inscrierea in Registrul asociatiilor si fundatiilor aflat la grefa judecatoriei in a carei circumscriptie teritoriala isi are sediul.

Fundatiile desfașoara in principal activitati caritabile. Totodata ele dezvolta și activitati economice (in secundar) pentru obtinerea unor venituri suplimentare destinate realizarii scopului principal declarat.

Dupa inscrierea fundatiei in Registrul asociatiilor si fundatiilor i se elibereaza, la cererea reprezentantului ei sau mandatarului acesteia, un certificat de inscriere, pe baza caruia fundatia trebuie sa primeasca și certificatul de inregistrare fiscala ( codul fiscal) document necesar pentru efectuarea de operatiuni financiare.
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii


Eliberarea certificatului se face, la cerere, de la organul fiscal teritorial competent. Potrivit legii, odata cu efectuarea inscrierii, incheierea prin care s-a dispus inscrierea se comunica din oficiu, pentru evidenta fiscala, organului financiar local in a carui raza teritoriala se afla sediul fundatiei, cu mentionarea numarului de inscriere in Registrul asociatiilor si fundatiilor.

Fundatia trebuie sa completeze in 2 exemplare declaratia de inregistrare fiscala pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica (formularul 010) la care se anexeaza:

- certificatul de inscriere in Registrul asociatiilor si fundatiilor - in copie

- incheierea de admitere a inscrierii - in copie

- dovada sediului - in copie (contractul de inchiriere/comodat pentru noul sediu si actul de proprietate al imobilului inchiriat/folosit gratuit)

- actul constitutiv si statutul - in copie

Formularul (010) "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica" se completeaza, cu ocazia infiintarii și apoi, ori de cate ori se produc modificari in statutul fiscal al asociatiei.

Nu exista optiunea pentru inregistrarea ca platitor de impozit pe profit. Prin completarea formularul 010 fundatia este luata in evidenta (chiar daca nu platește impozit pe profit).

Organizatiile nonprofit care desfasoara si activitate economica, trebuie sa evidentieze distinct veniturile si cheltuielile aferente acestei activitati derulate in scopul obtinerii de profit, conform reglementarilor contabile. In scopul aplicarii acestor prevederi sunt in vigoare dispozitiile Omef nr. 1969/2007 privind aprobarea reglementarilor contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial.

Organizatiile nonprofit, datoreaza impozit pe profit numai pentru partea din profitul impozabil ce corespunde veniturilor, altele decat cele scutite. Pentru veniturile din activitati economice realizate pana la nivelul echivalentului in lei a 15.000 euro, intr-un an fiscal, dar care nu reprezinta mai mult de 10 % din veniturile totale scutite de la plata impozitului pe profit, organizatiile nonprofit nu datoreaza impozit (atentie la formularea din Codul fiscal fiindca nu este vorba de 15.000 euro sau 10% ci " dar nu mai mult").

Din punct de vedere fiscal, organizatiile nonprofit sunt considerate "contribuabili", potrivit dispozitiilor art. 13 din Codul fiscal si pct. 1 din Normele metodologice aprobate prin HG nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Conform prevederilor art. 34, alin. (5) din Codul fiscal, toate organizatiile nonprofit, indiferent ca desfasoara sau nu activitati economice, ca au realizat sau nu profit, au obligatia sa declare impozitul pe profit anual, pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul (formularul 101).

Pentru anul 2013 formularul 101 trebuia completat și depus conform instructiunilor date in baza Omfp nr. 1950/2012, cu modificarile ulterioare, pana la data de 25 februarie 2014. In timpul anului fundatiile nu completeaza si nu depun formularul 100 pentru impozitul pe profit deoarece perioada lor fiscala este anul calendaristic.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Depunerea Declaratiei 101 de catre o fundatie. Cum va proceda fundatia?":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF va trimite scrisori pentru esalonarea datoriilor
    • Saptamana aceasta, la 27 martie, premierul Sorin Grindeanu a avut o noua intalnire cu presedintele ANAF, Bogdan Stan, si cu ministrul Finantelor, Viorel Stefan, pentru a evalua la ce nivel de implementare se afla cele 14 masuri noi pe care ANAF ar trebui deja sa le aplice pentru cresterea colectarii veniturilor la bugeutl de stat. Premierul Sorin Grindeanu le-a spus acestora ca va urmari in continuare personal modul in care se va derula activitatea ANAF, cu precadere in ce priveste imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, termen limita de declarare a mentiunilor pentru anumite categorii de contribuabili
    • Stim cat de pretioasa este informatia actualizata, mai ales pentru orice profesionist din domeniul fiscal-contabil care isi doreste sa aiba agenda de lucru organizata si cu termene pe care sa le respecte la timp. Cu atat mai mult trebuie sa va informati in aceasta perioada in care, asa cum v-am anuntat deja, ANAF pregateste controale pentru firmele care depun D 101. Va informam ca vineri, 31 martie 2017, este termenul de declarare a mentiunilor, prin formularul 010 "Declaratie de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Ce schimbari va implementa obligatoriu ANAF pana la 15 aprilie 2017!
    • Premierul Sorin Grindeanu a analizat, in cadrul intalnirii de lucru cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si ANAF, propunerile acestora pentru cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor si pentru imbunatatirea relatiei dintre administratia fiscala si contribuabilii persoane fizice si juridice. Sunt avute in vedere o serie de masuri urgente cu implementare pana la data de 15 aprilie 2017, dintre care mentionam: Consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.