Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Depunerea Declaratiei 101 de catre o fundatie. Cum va proceda fundatia?

17-Apr-2014
11089
Pentru depunerea si completarea corecta a declaratiei 101, luam cazul unei fundatii care desfasoara activitati economice incapand cu data de 01.01.2013. La sfarsitul anului 2013 nu a fost depasita limita de scutire ( max.15000 euro sau 10% din valoarea veniturlor neimpozabile).

Vom vedea care este procedura in aceasta situatie in legatura cu impozitul pe profit si daca modifica vectorul fiscal pentru inregistrarea ca platitor de impozit pe profit. In cazul unui raspuns afirmativ, stabilim cand se va depune Declaratia 010.

Fundatiile constituite potrivit prevederilor OG nr. 26/2000 sunt persoane juridice de drept privat fara scop patrimonial. Acestea dobandesc personalitate juridica prin inscrierea in Registrul asociatiilor si fundatiilor aflat la grefa judecatoriei in a carei circumscriptie teritoriala isi are sediul.

Fundatiile desfașoara in principal activitati caritabile. Totodata ele dezvolta și activitati economice (in secundar) pentru obtinerea unor venituri suplimentare destinate realizarii scopului principal declarat.

Dupa inscrierea fundatiei in Registrul asociatiilor si fundatiilor i se elibereaza, la cererea reprezentantului ei sau mandatarului acesteia, un certificat de inscriere, pe baza caruia fundatia trebuie sa primeasca și certificatul de inregistrare fiscala ( codul fiscal) document necesar pentru efectuarea de operatiuni financiare.

Eliberarea certificatului se face, la cerere, de la organul fiscal teritorial competent. Potrivit legii, odata cu efectuarea inscrierii, incheierea prin care s-a dispus inscrierea se comunica din oficiu, pentru evidenta fiscala, organului financiar local in a carui raza teritoriala se afla sediul fundatiei, cu mentionarea numarului de inscriere in Registrul asociatiilor si fundatiilor.

Fundatia trebuie sa completeze in 2 exemplare declaratia de inregistrare fiscala pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica (formularul 010) la care se anexeaza:

- certificatul de inscriere in Registrul asociatiilor si fundatiilor - in copie

- incheierea de admitere a inscrierii - in copie

- dovada sediului - in copie (contractul de inchiriere/comodat pentru noul sediu si actul de proprietate al imobilului inchiriat/folosit gratuit)

- actul constitutiv si statutul - in copie

Formularul (010) "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica" se completeaza, cu ocazia infiintarii și apoi, ori de cate ori se produc modificari in statutul fiscal al asociatiei.

Nu exista optiunea pentru inregistrarea ca platitor de impozit pe profit. Prin completarea formularul 010 fundatia este luata in evidenta (chiar daca nu platește impozit pe profit).

Organizatiile nonprofit care desfasoara si activitate economica, trebuie sa evidentieze distinct veniturile si cheltuielile aferente acestei activitati derulate in scopul obtinerii de profit, conform reglementarilor contabile. In scopul aplicarii acestor prevederi sunt in vigoare dispozitiile Omef nr. 1969/2007 privind aprobarea reglementarilor contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial.

Organizatiile nonprofit, datoreaza impozit pe profit numai pentru partea din profitul impozabil ce corespunde veniturilor, altele decat cele scutite. Pentru veniturile din activitati economice realizate pana la nivelul echivalentului in lei a 15.000 euro, intr-un an fiscal, dar care nu reprezinta mai mult de 10 % din veniturile totale scutite de la plata impozitului pe profit, organizatiile nonprofit nu datoreaza impozit (atentie la formularea din Codul fiscal fiindca nu este vorba de 15.000 euro sau 10% ci " dar nu mai mult").

Din punct de vedere fiscal, organizatiile nonprofit sunt considerate "contribuabili", potrivit dispozitiilor art. 13 din Codul fiscal si pct. 1 din Normele metodologice aprobate prin HG nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Conform prevederilor art. 34, alin. (5) din Codul fiscal, toate organizatiile nonprofit, indiferent ca desfasoara sau nu activitati economice, ca au realizat sau nu profit, au obligatia sa declare impozitul pe profit anual, pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul (formularul 101).

Pentru anul 2013 formularul 101 trebuia completat și depus conform instructiunilor date in baza Omfp nr. 1950/2012, cu modificarile ulterioare, pana la data de 25 februarie 2014. In timpul anului fundatiile nu completeaza si nu depun formularul 100 pentru impozitul pe profit deoarece perioada lor fiscala este anul calendaristic.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Depunerea Declaratiei 101 de catre o fundatie. Cum va proceda fundatia?":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Parlamentul a adoptat MAJORAREA alocatiei pentru copii de la 84 de lei, la 150 de lei! Deficitul bugetar creste si el!
    • Vesti bune pentru parintii din Romania. Alocatiile copiilor cu varsta peste 2 ani (3 ani in cazul copiilor cu dizabilitati) ar putea fi majorate de la 84 de lei la 150, de la 1 martie, dupa ce amendamentul PNL a fost votat cu 123 de voturi pentru si 119 voturi impotriva. De asemenea, si alocatia copiilor de pana in 2/3 ani va fi majorata de la 200 de lei, la 300 de lei. Parlamentul intrunit, joi, pentru votarea pe articole a proiectul de buget, a adoptat un amendament al PNL care prevede...» citeste mai departe aici

  • Retragerea de la Pilonul II de Pensii: ASF a publicat modelul de cerere-cadru
    • Printre alte masuri fiscal-bugetare prevazute de OUG 114/2018 se numara si posibilitate ca persoanele care au contribuit Pilonul II de pensii sa isi poata retrage banii si sa ii transfere in fondul de pensii public administrat de stat. Si cum de la teorie la practica nu este decat un pas, acum Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a facut acest pas, publicand un model de cerere prin care acest contribuabilii pot pune in practica aceasta cerere de retragerea de la Pilonul II de Pensii....» citeste mai departe aici

  • Bilant contabil 2018. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent pentru raportarile anuale
    • Pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) a fost actualizat PDF-ul inteligent – S1014 – S1015 – Situatii financiare la 31 decembrie 2018 in conformitate cu Reglementarile contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial, aprobate prin OMFP nr. 3103/2017, precum si cu OMFP nr. 10/03.01.2019. Entitati raportoare PJ fara scop patrimonial PJ fara scop patrimonial de utilitate publica Organizatii sindicale si patronale CAR unitati militare CAR salariati...» citeste mai departe aici

  • ONG - rectificativa la D101. Completarea corecta a Declaratiei
    • "Un ONG a facut rectificativa la D101 pentru anul 2017 in care a trecut doar cheltuieli/venituri neimpozabile, rezultand o pierdere de 30.000 lei. In anul 2018 a completat D101 la fel cu cheltuieli/venituri neimpozabile, rezultand o pierdere de 40.000 lei. S-a trecut pierderea rezultata in 2017 la randul 39 si matematic (-30.000-40.000=10.000) am ajuns la randul 40 cu -10.000 lei, iar in balanta pe contul 117 am 30.000 40.000=70.000 lei. Este corect?" Raspunsul specialistului Potrivit...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016