Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Depunerea Declaratiei 101 de catre o fundatie. Cum va proceda fundatia?

17-Apr-2014
10879
Pentru depunerea si completarea corecta a declaratiei 101, luam cazul unei fundatii care desfasoara activitati economice incapand cu data de 01.01.2013. La sfarsitul anului 2013 nu a fost depasita limita de scutire ( max.15000 euro sau 10% din valoarea veniturlor neimpozabile).

Vom vedea care este procedura in aceasta situatie in legatura cu impozitul pe profit si daca modifica vectorul fiscal pentru inregistrarea ca platitor de impozit pe profit. In cazul unui raspuns afirmativ, stabilim cand se va depune Declaratia 010.

Fundatiile constituite potrivit prevederilor OG nr. 26/2000 sunt persoane juridice de drept privat fara scop patrimonial. Acestea dobandesc personalitate juridica prin inscrierea in Registrul asociatiilor si fundatiilor aflat la grefa judecatoriei in a carei circumscriptie teritoriala isi are sediul.

Fundatiile desfașoara in principal activitati caritabile. Totodata ele dezvolta și activitati economice (in secundar) pentru obtinerea unor venituri suplimentare destinate realizarii scopului principal declarat.

Dupa inscrierea fundatiei in Registrul asociatiilor si fundatiilor i se elibereaza, la cererea reprezentantului ei sau mandatarului acesteia, un certificat de inscriere, pe baza caruia fundatia trebuie sa primeasca și certificatul de inregistrare fiscala ( codul fiscal) document necesar pentru efectuarea de operatiuni financiare.

Eliberarea certificatului se face, la cerere, de la organul fiscal teritorial competent. Potrivit legii, odata cu efectuarea inscrierii, incheierea prin care s-a dispus inscrierea se comunica din oficiu, pentru evidenta fiscala, organului financiar local in a carui raza teritoriala se afla sediul fundatiei, cu mentionarea numarului de inscriere in Registrul asociatiilor si fundatiilor.

Fundatia trebuie sa completeze in 2 exemplare declaratia de inregistrare fiscala pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica (formularul 010) la care se anexeaza:

- certificatul de inscriere in Registrul asociatiilor si fundatiilor - in copie

- incheierea de admitere a inscrierii - in copie

- dovada sediului - in copie (contractul de inchiriere/comodat pentru noul sediu si actul de proprietate al imobilului inchiriat/folosit gratuit)

- actul constitutiv si statutul - in copie

Formularul (010) "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica" se completeaza, cu ocazia infiintarii și apoi, ori de cate ori se produc modificari in statutul fiscal al asociatiei.

Nu exista optiunea pentru inregistrarea ca platitor de impozit pe profit. Prin completarea formularul 010 fundatia este luata in evidenta (chiar daca nu platește impozit pe profit).

Organizatiile nonprofit care desfasoara si activitate economica, trebuie sa evidentieze distinct veniturile si cheltuielile aferente acestei activitati derulate in scopul obtinerii de profit, conform reglementarilor contabile. In scopul aplicarii acestor prevederi sunt in vigoare dispozitiile Omef nr. 1969/2007 privind aprobarea reglementarilor contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial.

Organizatiile nonprofit, datoreaza impozit pe profit numai pentru partea din profitul impozabil ce corespunde veniturilor, altele decat cele scutite. Pentru veniturile din activitati economice realizate pana la nivelul echivalentului in lei a 15.000 euro, intr-un an fiscal, dar care nu reprezinta mai mult de 10 % din veniturile totale scutite de la plata impozitului pe profit, organizatiile nonprofit nu datoreaza impozit (atentie la formularea din Codul fiscal fiindca nu este vorba de 15.000 euro sau 10% ci " dar nu mai mult").

Din punct de vedere fiscal, organizatiile nonprofit sunt considerate "contribuabili", potrivit dispozitiilor art. 13 din Codul fiscal si pct. 1 din Normele metodologice aprobate prin HG nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Conform prevederilor art. 34, alin. (5) din Codul fiscal, toate organizatiile nonprofit, indiferent ca desfasoara sau nu activitati economice, ca au realizat sau nu profit, au obligatia sa declare impozitul pe profit anual, pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul (formularul 101).

Pentru anul 2013 formularul 101 trebuia completat și depus conform instructiunilor date in baza Omfp nr. 1950/2012, cu modificarile ulterioare, pana la data de 25 februarie 2014. In timpul anului fundatiile nu completeaza si nu depun formularul 100 pentru impozitul pe profit deoarece perioada lor fiscala este anul calendaristic.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Depunerea Declaratiei 101 de catre o fundatie. Cum va proceda fundatia?":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Pana la 30 octombrie, ANAF va emite deciziile privind CAS pentru anii 2016 si 2017
    • In M.Of nr. 854 din data de 09.10.2018 a fost publicat O.A.N.A.F. nr. 2323/2018 pentru aprobarea termenului de emitere si transmitere a deciziilor de impunere privind stabilirea contributiilor de asigurari sociale datorate de persoanele fizice pentru anii 2016 si 2017. Ordinul prevede ca pana la data de 30 octombrie 2018, organul fiscal central competent trebuie sa stabileasca obligatiile anuale de plata a contributiei de asigurari sociale datorate de persoanele fizice pentru anii fiscali 2016...» citeste mai departe aici

  • Persoana fizica neautorizata, achizitie si revanzare vehicule second-hand. Conditii
    • Cazul persoanelor fizice care achizitioneaza masini second-hand din Europa, pe care le inregistreaza pe numele propriu, pentru ca apoi sa le vanda mai departe altor persoane fizice din Romania, a luat amploare in tara noastra. Astazi, vom vorbi despre un astfel de caz. In august 2017, o persoana fizica neautorizata a facut obiectul unui control inopinat privind TVA in urma caruia s-a incheiat un proces verbal, deoarece in perioada ianuarie 2011 - decembrie 2016 a achizitionat autovehicule...» citeste mai departe aici

  • BNR: Datoria externa totala a Romaniei a crescut cu 648 de milioane de euro
    • In primele doua trimestre din anul in curs, perioada ianuarie - august 2018, datoria externa totala a Romaniei a crescut cu 0,66% (648 de milioane de euro), fata de perioada similara a anului trecut, urcand acum pana la 98 de miliarde de euro, potrivit datelor provizorii anuntate, luni, de Banca Natioanala a Romaniei - BNR. Potrivit sursei citate, datoria externa pe termen lung a insumat 67,395 de miliarde de euro la 31 august 2018 (68,8% din totalul datoriei externe), in scadere cu 1,6% fata de...» citeste mai departe aici

  • Premierul Romaniei: Fermierii isi vor primi subventiile in avans, incepand de maine
    • Guvernul a anuntat ca, incepand de marti, 16 octombrie, 100.000 de fermieri, din cei 866.000, isi vor primi subventiile agricole pentru lucrarile de toamna, in avans. „Incepand de maine (marti, n.r.), fermierii care au depus cereri unice de plata vor primi, in avans, subventiile necesare pentru efectuarea lucrarilor agricole de toamna. Chiar in prima zi, 16 octombrie, 100.000 de fermieri isi vor primi banii, iar, in urmatoarele zile, alti 350.000 de fermieri vor beneficia de plata in avans...» citeste mai departe aici

  • Romania a importat de zece ori mai multe legume si fructe, decat a exportat
    • In primul semestru din an, Romania a importatt legume si furcte in valoare de 783, 1 milioane de euro, in conditiile in care valoarea exporturilor a fost de zece ori mai mica, potrivit datelor facute publice de Institutul National de Statistica. In aceeasi perioada, resprectiv prima jumatate a acestui an, valoarea exporturilor de legume si fructe s-a cifrat la 78,6 milioane de euro, dupa cum arata datele centralizate de INS. In conditiile date, deficitul Romaniei in comertul international cu...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016