
Raportul Special
realizat de specialisti
Intrebare:
O cantitate de marfa care fusese livrata clientilor nostri din Germania se intoarce inapoi ca necorespunzatoare calitativ, marfa fusese facturata de noi si achitata de partenerul extern.
Marfa este insotita de o reclamatie in care se arata cantitatea de marfa, valoare ei si suma totala pe care urma s-o restituim, marfa a venit insotita de CMR. Ca urmare, la sosirea marfii, am facut factura de stornare pentru toata marfa primita.
Dupa receptionarea ei se constata ca o parte era corespunzatoare calitativ si se refactureaza si se expediaza impreuna cu celelalte comenzi din luna respectiva (livrarile sunt lunare).
Marfa necorespunzatoare calitativ(este vorba de piese din material plastic) a fost trimisa la reciclat obtinandu-se din ea materie prima de calitatea a II - autilizata in continuarela executarea altor piese.
Pierderea de valoare intrevaloarea produsului finit reciclatsi pretul materiei prime obtinute(pretul pietei), a fost trecuta pe cheltuieli (ct 658 alte cheltuieli de exploatare).
Intrebarea este daca acestui caz TREBUIE SA I SE APLICE ajustarea dreptului de deducere a TVA aferenta cheltuielilor facute cu obtinerea materiei prime tinand cont de faptul ca produsele livrate in Germania sunt scutite de TVA, dar cu drept de deducere.
In urma cererii de rambursare a TVA (firma livreaza marfa numai in Germania, nu si in tara) ANAF are intentia sa includa in RIF oblogatia colectarii TVA pentru diferenta intre valoarea produsului finit si valoarea materiei prime.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Este corect.
Daca solutia ANAF nu este cea corecta, suma fiind insemnata si urmarind a-mi diminua substantial suma ceruta la rambursare, ce posibilitati as avea sa contest aceasta?
Raspuns:
Potrivit Codului de procedura fiscala rezultatul inspectiei fiscale se consemneaza intr-un raport scris, in care se vor prezenta constatarile inspectiei din punct de vedere faptic si legal. La finalizarea inspectiei fiscale, raportul intocmit va sta la baza emiterii deciziei de impunere care va cuprinde si diferente in plus sau in minus, dupa caz, fata de creanta fiscala existenta la momentul inceperii inspectiei fiscale. In cazul in care baza de impunere nu se modifica, acest fapt va fi stabilit printr-o decizie privind nemodificarea bazei de impunere (art. 109).
Solutionarea contestatiilor formulate impotriva actelor administrative fiscale este reglementata in Titlul IX al acestui Cod.
Potrivit prevederilor art. 205-207, impotriva titlului de creanta, precum si impotriva altor acte administrative fiscale se poate formula contestatie potrivit legii. Contestatia este o cale administrativa de atac si nu inlatura dreptul la actiune al celui care se considera lezat in drepturile sale printr-un act administrativ fiscal sau prin lipsa acestuia, in conditiile legii. Este indreptatit la contestatie numai cel care considera ca a fost lezat in drepturile sale printr-un act administrativ fiscal sau prin lipsa acestuia. Baza de impunere si impozitul, taxa sau contributia stabilite prin decizie de impunere se contesta numai impreuna.
Contestatia se formuleaza in scris si va cuprinde:
a) datele de identificare a contestatorului;
c) motivele de fapt si de drept;
d) dovezile pe care se intemeiaza;
Contestatia se va depune in termen de 30 de zile de la data comunicarii actului administrativ fiscal, sub sanctiunea decaderii.
In ceea ce priveste taxa pe valoare adaugata, in conformitate cu prevederile art. 128 alin. (8) lit.b) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal nu constituie livrare de bunuri bunurile de natura stocurilor degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate, precum si activele corporale fixe casate, in conditiile stabilite prin norme.
In acest senspunctul 6 alin.(11) din Titlul VI al Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal stabileste ca nu se considera livrare de bunuri cu plata bunurile de natura stocurilor degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate, daca sunt indeplinite in mod cumulativ urmatoarele conditii:
a) bunurile nu sunt imputabile;
b) degradarea calitativa a bunurilor se datoreaza unor cauze obiective dovedite cu documente. Sunt incluse in aceasta categorie si produsele accizabile pentru care autoritatea competenta a emis decizie de aprobare a distrugerii in cadrul antrepozitului fiscal;
c) se face dovada ca s-au distrus bunurile si nu mai intra in circuitul economic.
In cazul prezentat nu sunt indeplinite aceste conditii intrucat bunurile nu au fost distruse astfel incat sa nu mai intre in circuitul economic.
In baza celor prezentate consideram ca societatea dvs. avea obligatia de a colecta TVA asupra diferentei dintre valoarea produselor finite distruse si valoarea materiilor prime obtinute prin prelucrarea acestora.
Taxa pe valoare adaugata trebuia colectata in baza autofacturii emisa in conformitate cu prevederile art. 155 alin.(2) din legea mentionata.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Control fiscal pe TVA: ANAF verifica toate firmele care NU aplica corect legeaVineri, 6 agust 2021, este termenul limita pentru depunerea Formularului 092Efecte sau defecte?Formularele modificate de la 1 ianuarie 2014. Ce declaratii sunt noi?SAF-T: Marii contribuabili trebuie sa depuna D406 incepand cu acest an, insa exista si anumite exceptiiUltimele articole
Mijloace fixe. Cum sa le scoateti din evidenta + o MONOGRAFIE contabila utilaBon fiscal fara cod QR. Poate fi deductibil dupa data de 1 septembrie 2025?SAF-T si D406. Termenul de depunere este 30 septembrie sau 1 octombrie pentru luna august 2025?Garantie SGR in 2025. Ce trebuie sa stiti despre raportarea in D300 si codificarea SAF-TBon fiscal ANULAT. Mai trebuie declarat in D394? F4109 se depune in aceasta situatie?Articole similare
Credit note: 3 studii de caz utile contribuabililorReabilitam 204 kilometri de cale ferataANAF: Vamesii de la Biroul Vamal Constanta Sud au retinut ?Productia vanduta si marfurile. Inregistrarea diferentelor. VIDEOING Bank: Noul acord cu FMI si CE va fi aprobatUltimele articole
Mijloace fixe. Cum sa le scoateti din evidenta + o MONOGRAFIE contabila utilaLimita plati numerar pesoane fizice 2025. Procedura corecta pentru incasari de peste 10.000 leiBilant contabil: Cum raportati cifra de afaceri in F20 pentru livrari interne si externeNoutati e-Transport pentru anul 2025. Ce trebuie sa stie contribuabiliiControale antifrauda 2024: Mai multe bunuri cu risc fiscal au fost CONFISCATE de inspectoriArticole similare
CODUL FISCAL se modifica. Ce e nou privind tranzactiile cu titluri de valoareVenituri din dividende. Cum procedam din punct de vedere fiscal?Achizitie teren si incasare avans in anii trecuti. Cum colectam corect TVA in 2013?Acordarea de bonusuri la prestarile de serviciiDeductibilitatea cheltuielilor privind tichetele cadou de peste 150 leiUltimele articole
Cheltuieli deductibile. Ce cheltuieli pot fi deductibile pentru un PFI in 2025Impozit pe profit. Firmele NU pot trece la impozit micro din 2026, chiar daca indeplinesc conditiileAdministrator firma. In ce conditii poate fi administrator in mai multe microintreprinderiCheltuieli deductibile. In ce conditii pot fi deduse 100% cheltuielile autoImpozit dividende. Repartizare dividende din anii anteriori in august 2025 catre asociati din UESfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA