Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Masuri ANAF 2013 pentru combaterea evaziunii fiscale

31-Ian-2013
9401
Printre obiectivele ANAF se numara si reorganizarea aparatului propriu al ANAF si a unitatilor subordonate acesteia (Autoritatea Nationala a Vamii, Garda Financiara si directiile generale ale finantelor publice judetene); regionalizarea structurilor teritoriale prin crearea a 8 directii ale finantelor publice regionale si reducerea numarului administratiilor fiscale de la 221 la 47, reechilibrarea gradului de incarcare cu sarcini; introducerea unei politici de gestiune
previzionala a personalului si competentelor, precum si prevenirea si combaterea evaziunii fiscale


Actiuni prioritare 2013

- Intensificarea monitorizarii tranzactiilor intracomunitare; intarirea rolului Garzii Financiare;
- Controlul persoanelor fizice cu averi/venituri mari;
- Extinderea informatizarii si imbunatatirea sistemelor informatice utilizate in activitatea de
inspectie fiscala;

- Dezvoltarea analizei de risc generalizate la nivelul intregii activitati de administrare fiscala;
- Implementarea controlului comertului electronic;
- intarirea controlului vamal printr-o serie de masuri dedicate conform normelor europene;
- Prevenirea evaziunii fiscale in faza de colectare; dinamizarea masurilor de executare silita, cu
accent pe aplicarea sechestrelor;
- Limitarea operatiunilor de incasare si plata in numerar intre diferite categorii de persoane
fizice/juridice.
- Introducerea unor prevederi legale privind gestionarea alocarii de catre A.N.A.F. a seriilor si
plajelor de numere necesare emiterii facturilor si a altor documente cu regim special.
- Cresterea eficientei si dinamicii colectarii veniturilor
Actiuni prioritare
- Reducerea volumului arieratelor, in special prevenirea formarii de noi arierate;
- Initierea procesului de dematerializare a dosarului fiscal;
- imbunatatirea administrarii specializate a contribuabililor;
- infiintarea popririi electronice asupra tertilor;
- Standardizarea activitatii compartimentelor de executare silita;
- Extinderea activitatii de imprimare centralizata a actelor administrativ fiscale (Centrul de
imprimare rapida de la Râmnicu Vâlcea);
- Unificarea procedurilor de administrare a impozitului pe venit cu administrarea contributiilor
sociale datorate de persoane fizice.
- incurajarea conformarii voluntare
- Stimularea depunerii on-line a declaratiilor si a platilor electronice;
- Comunicarea actelor administrative catre contribuabili utilizând serviciul de e-mail.

Obiective in perioada 2014-2015

Masuri de prevenire a evaziunii fiscale

- Intensificarea monitorizarii cu prioritate a domeniilor cu risc fiscal ridicat
- intarirea supravegherii miscarii produselor accizabile, a antrepozitelor fiscale si a altor operatori cu produse accizabile inclusiv in zonele limitrofe - monitorizarea mai buna a tranzactiilor intracomunitare o intarirea rolului Garzii Financiare

- operatiuni de import/export
- Cresterea eficacitatii sanctiunilor administrative
- asigurarea unui tratament unitar contribuabililor, in functie de gradul de conformare voluntara a
acestora;
- intarirea aplicatiilor informatice aferente inspectiei fiscale;
- Perfectionarea si actualizarea bazei de date cu cazuri fiscale speciale identificate;
- Prevenirea evaziunii fiscale in faza de colectare
- dinamizarea masurilor de executare silita, in special a sechestrelor;

Masuri de combatere a evaziunii fiscale

- Controlul persoanelor fizice cu averi/venituri mari;
- Combaterea fraudei la T.V.A., in special frauda intracomunitara;
- dezvoltarea activitatii grupului de lucru antifrauda fiscala
- imbunatatirea analizei de risc;
- Implementarea controlului comertului electronic;
- Depistarea contribuabililor neinregistrati care desfasoara activitate comerciala;
- Verificarea contribuabililor persoane fizice care au efectuat tranzactii imobiliare;
- Crearea unui punct unic la nivelul agentiei prin care sa fie monitorizate toate sesizarile cu privire la fapte de natura infractiunilor transmise organelor de cercetare si urmarire penala; Verificarea
persoanelor afiliate:
- intensificarea actiunilor de verificare a preturilor de transfer
- asigurarea procedurii amiabile si de arbitraj
- Cooperare cu structurile nationale cu atributii in combaterea fraudei fiscale;
- Imbunatatirea actului de control;
- Dezvoltarea activitatii de informatii fiscale si cooperare administrativa;
- intarirea controlului vamal:
- implementarea politicii de securitate IT;
- dezvoltarea de sisteme TIC transeuropene interoperabile;
- cresterea eficientei actiunilor echipelor mobile, prin prezenta mai activa in teren si prin efectuarea
controalelor in trafic;
- gestionarea in continuare a activitatilor specifice pentru implementarea Conventiei Schengen;
- protejarea teritoriului vamal national si comunitar prin combaterea traficului ilicit de droguri,
precursori, produse cu regim special, marfuri contrafacute si pirat, bunuri culturale mobile, specii
salbatice de flora si fauna, metale si pietre pretioase, aliaje ale acestora, a traficului de marfuri cu
risc pentru sanatatea si siguranta consumatorului precum si prin controlul miscarii de numerar la
frontiera comunitara.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016