Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Min. Finantelor anunta imbunatatiri pentru sistemul e-Factura. A fost introdusa autofacturarea

31-Ian-2024
1268
Min. Finantelor anunta imbunatatiri pentru sistemul e-Factura. A fost introdusa autofacturarea

Ministerul Finantelor continua eforturile de imbunatatire a sistemului e-Factura, prin colaborarea stransa cu firmele care ofera servicii de contabilitate si cu reprezentantii mediului de afaceri. Ultima modificare asupra sistemului prevede introducerea autofacturii, conform unui comunicat de presa recent al institutiei.

In acest sens, au fost efectuate o serie de actualizari la nivelul sistemului, dintre care cea mai importanta este introducerea functiei de autofacturare, care ofera posibilitatea de a trimite facturi in numele furnizorului.

Aceasta schimbare vine in intampinarea nevoilor mediului de afaceri, fiind o functionalitate solicitata de antreprenori in cadrul discutiilor cu expertii MF/ANAF.

Un alt aspect important semnalat de contribuabili a fost imposibilitatea accesarii sistemului in situatiile in care au loc lucrari de mentenanta la nivelul Spatiului Privat Virtual. in acest sens, echipa CNIF a identificat operatiunile tehnice necesare astfel incat contribuabilii sa poata utiliza e-Factura in mod normal, chiar si in perioadele in care sunt in desfasurare lucrarile de mentenanta.

Am luat foarte in serios feedback-ul primit din partea antreprenorilor cu privire la dificultatile intampinate in timpul lucrarilor de mentenanta. in consecinta, echipa noastra a intervenit pentru a gasi solutii si a asigura ca e-Factura ramane accesibila si functionala in orice moment. Pe aceasta cale incurajez contribuabilii in continuare sa semnaleze orice probleme sau sugestii legate de utilizarea platformei. Asa am ajuns sa implementam si autofacturarea, dar si sa efectuam o serie de corectii la aplicatia de completare oferita gratuit de MF/ANAF. De asemenea, echipa continua sa colaboreze strans cu reprezentantii platformelor de facturare, pentru a asigura sinergia intre tehnologii. Au fost peste 1.200 persoane implicate, fiind organizate zilnic discutii”, a explicat ministrul Marcel Bolos.

Dincolo de acestea, furnizorii de servicii de contabilitate au cerut sa poata filtra facturile in baza anumitor criterii specifice. Aceasta facilitate a fost introdusa printr-o modificare la apelul de lista facturi disponibile de la serviciile web apelabile automat prin API.

Amintim ca Ministerul Finantelor a anuntat ca din 16 ianuarie nu mai pot fi introduse facturi duplicat in sistemul e-Factura.

In contextul implementarii cu caracter obligatoriu a sistemului RO e-Factura de la 1 ianuarie 2024 in relatia business-to-business (B2B), pana in prezent, peste 18 milioane de facturi au fost inregistrate cu succes in sistemul e-Factura, in valoare totala de 75 miliarde de lei. 

Statusul facturilor expediate este actualizat la fiecare 30 de minute AICI.

Noi webinarii, organizate in luna februarie

Pentru a eficientiza interactiunea cu utilizatorii finali, in zilele 7 si 8 februarie sunt organizate noi webinarii in care se pot adresa orice nelamuriri si primi raspunsuri din partea expertilor din Agentia Nationala de Administrare Fiscala/Centrul National pentru Informatii Financiare.

Pana in prezent, alte patru astfel de cursuri online au fost organizate, pentru toate fiind atinsa capacitatea maxima de inscriere de 1.000 persoane.

Implementarea e-Factura

Institutia reaminteste ca in situatia in care sistemul national privind factura electronica RO e-Factura nu este functional timp de minimum 24 de ore, obligatia de transmitere prevazuta la art.10 alin.(1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.120/2021 se suspenda pana la repunerea in functiune a sistemului.

Termenul-limita pentru transmiterea facturilor emise, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii care au locul livrarii sau prestarii in Romania, in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura este de 5 zile lucratoare de la data emiterii facturii, dar nu mai tarziu de 5 zile lucratoare de la data-limita prevazuta pentru emiterea facturii la art.319 alin.(16) din Codul fiscal.

In perioada 1 ianuarie - 31 martie 2024, nerespectarea termenului limita pentru transmiterea facturilor in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura nu se sanctioneaza.


Sursa: MFP

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016